قیمت خودرو شیائومی SU7 چقدر خواهد بود؟

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو شیائومی Xiaomi SU7 مدل آبی و خاکستری در فضای باز
خودرو شیائومی SU7 که سیستم خودران و دامنه‌ی حرکتی چشمگیر دارد سرانجام رونمایی شد. قیمت این خودرو چقدر خواهد بود؟
تبلیغات

شیائومی صبح امروز در مراسمی اولین خودرو برقی خود با نام SU7 را رونمایی کرد. قیمت خودرو شیائومی فعلاً اعلام نشده است. لی جون، مدیرعامل شیائومی، می‌گوید این محصول کمی گران‌تر از حد انتظار خواهد بود، اما قیمتش قرار است از نگاه همه‌ی مردم توجیه‌پذیر باشد.

خودرو شیائومی به موتور پیشرفته‌ی HyperEngine مجهز است که مدیرعامل شیائومی ادعا می‌کند سرعت و شتابی بیشتر از خودروهای تسلا و پورشه ارائه می‌کند.

لی جون گفت: «ما با تلاش زیاد در طول ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به یکی از ۵ خودروساز برتر جهان تبدیل خواهیم شد و تلاش می‌کنیم تا کل صنعت خودروسازی چین را ارتقا دهیم.»

یکی از نکات قابل توجه در خودرو برقی شیائومی سیستم‌عامل HyperOS است که با سایر محصولات از جمله گوشی شیائومی مشترک است. البته نحوه‌ی کارکرد این سیستم‌عامل روی خودرو هنوز مشخص نیست اما هدف شیائومی تبدیل کردن خودرو به یک دستگاه هوشمند است.

شیائومی در کنار SU7 تیپ دیگری از این خودرو را با نام SU7 Max رونمایی کرده است که قدرت بیشتر و دامنه‌ی حرکتی بالاتری تا حداکثر ۸۰۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ ارائه می‌دهد. خودرو تسلا مدل S با یک‌بار شارژ دامنه‌ی حرکتی ۶۵۰ کیلومتری دارد.

خودرو جدید شیائومی از سیستم شارژ ۸۰۰ ولت HyperCharge پشتیبانی می‌کند که به ادعای این شرکت در شرایط آب‌وهوایی سرد و برفی نیز قادر به شارژ خودرو است.

به گزارش رویترز شیائومی متعهد شده است که در طول یک دهه، ۱۰ میلیارد دلار در حوزه‌ی خودرو سرمایه‌گذاری کند و به یکی از معدود بازیگران جدید در بازار خودرو چین تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات