خبر خوب برای تسلا و سایبرتراک؛ خودرو F-150 Lightning گران‌تر شد

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم فورد اف ۱۵۰ لایتنینگ پلاتینوم بلک ۲۰۲۴
فورد با هدف بهینه‌سازی فروش و افزایش سوددهی، قیمت برخی مدل‌های پیکاپ‌ الکتریکی F-150 لایتنینگ را تغییر داد.
تبلیغات

کاهش فروش خودروهای الکتریکی در ایالات متحده، شرکت خودروسازی فورد را وادار به اعمال تغییرات قیمتی در مدل‌های ۲۰۲۴ پیکاپ‌ F-150 لایتنینگ کرد.

بنا بر گزارشی از دیترویت‌فری‌پرس، فورد روز چهارشنبه نمایندگی‌ها را از تغییرات قیمت خودرو های خود با‌خبر کرد. این غول خودروسازی در پاسخ به کاهش تقاضا، آذر ماه از کاهش تولید پیکاپ‌های F-150 لایتنینگ خود خبر داده بود.

به گفته‌ی یکی از سخنگویان فورد، تغییرات جدید در قیمت‌گذاری به منظور بهینه‌سازی «رشد فروش، سودآوری و دسترسی مشتریان به مزایای مالیاتی» است.

کابین خودرو مدل مشکی فورد Ford F-150 Lightning
فورد F-150 لایتنینگ پلاتینیوم بلک ۲۰۲۴

قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ترین تیپ‌های پیکاپ‌ الکتریکی F-150 تا ۱۰ هزار دلار افزایش پیدا کرده است؛ قیمت مدل پایه‌ی پرو اکنون با افزایش ۵ هزار دلاری نسبت به ۲۰۲۳، به ۵۴٬۹۹۵ دلار رسیده. مدل میان‌رده‌ی XLT 311A پس از افزایش ۱۰ هزار دلاری، حالا ۶۴٬۹۹۵ دلار قیمت دارد.

فورد با معرفی مدل جدید و پرامکانات‌تر Flash از پیکاپ الکتریکی خود با قیمت ۷۳٬۴۹۵ دلار برای سال ۲۰۲۴، قشر جوان‌ و گیک‌ها را هدف گرفته است.

در همین حین، قیمت مدل لاریات با ۵۱۵ کیلومتر دامنه‌ی حرکتی با تنها ۲ هزار دلار افزایش به ۷۹٬۴۹۵ دلار می‌رسد؛ هم‌چنین دو مدل XLT 312 A و مدل لاریات با دامنه‌ی ۳۸۶ کیلومتری به‌طور کلی از سری ۲۰۲۴ این شرکت حذف شده‌اند.

نمای پشت مدل مشکی فورد Ford F-150 Lightning
فورد F-150 لایتنینگ پلاتینیوم بلک ۲۰۲۴

در مدل‌های رده‌بالا‌تر، فورد قیمت‌ها را تا ۷ هزار دلار کاهش داده‌ است. مدل پلاتینیوم حالا با کاهش قیمت ۷ هزار دلاری، ۸۴٬۹۹۵ دلار به فروش می‌رسد. قیمت مدل پلاتینیوم بلک با ۵ هزار دلار کاهش، به ۹۲٬۹۹۵ دلار رسیده است. این دو برخلاف بقیه‌ی مدل‌ها واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ۷٬۵۰۰ دلاری دولتی برای خودروهای الکتریکی نیستند.

نکته‌ی مهم این است قیمت مدل‌های F-150 لایتنینگ ۲۰۲۳ بدون تغییر باقی می‌ماند. قیمت‌های به‌روزشده شامل هزینه‌‌های تحویل که بین ۱٬۹۹۵ دلار تا ۲٬۰۹۵ دلار متغیر است، نمی‌شود. انتظار می‌رود که پیکاپ‌های جدید به‌زودی در نمایندگی‌ها در دسترس قرار بگیرند.

با وجود افزایش مستمر فروش F-150 لایتنینگ، کسب‌وکار خودروهای الکتریکی فورد تاکنون ضررده بوده و تا اکتبر سال گذشته (مهر و آبان)، این شرکت ۳٫۱ میلیارد دلار را از دست داده است.

فورد سال گذشته برنامه‌هایش را برای احداث یک کارخانه‌ی ساخت باتری خودروهای الکتریکی در کنتاکی تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات