نیسان جوک ۲۰۲۴ رونمایی شد؛ خودرو دوست‌داشتنی برای رقابت‌ با پژو ۲۰۰۸

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
مطالعه 6 دقیقه
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ از نمای سه‌چهارم جلو سمت راست خودرو
نسخه‌ی فیس‌لیفت کراس‌اور دوست‌داشتنی نیسان جوک با فناوری‌های جدید رونمایی شد.
تبلیغات

نیسان نسخه‌ی فیس‌لیفت ۲۰۲۴ کراس‌اور محبوب خود یعنی جوک را معرفی کرد؛ به‌روزرسانی‌های مدل تازه با تمرکز بر ارتقای فضای داخلی و افزودن فناوری‌های جدید، سعی دارند تا جوک را برای رقابت با رقبایی همچون فورد پوما و پژو ۲۰۰۸ در بخش شاسی‌بلندهای کوچک و خوش‌قواره آماده کنند.

نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ نمای کناری سمت چپ

ملموس‌ترین تغییر، داشبورد کاملاً بازطراحی‌شده‌ای به‌حساب می‌آید که اکنون به‌جای صفحه‌نمایش ۸ اینچی مدل‌های پیشین، از صفحه‌نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی بهره می‌برد و نیسان آن را برای دسترسی آسان‌تر، اندکی به سمت راننده کج کرده است.

سیستم اطلاعات-سرگرمی تازه‌ی جوک، ضمن بهره‌مندی از رابط کاربری بهبودیافته با ویجت‌های قابل تنظیم، از اندروید اتو و اپل کارپلی به‌صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ نمای پاناروما از فضای داخلی با تریم مشکی و زرد

نیسان همچنین یک کیلومتر شمار دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی برای تیپ‌های بالاتر معرفی کرده است که رانندگان می‌توانند حالت آن را بین دو گزینه‌ی کلاسیک با دو شمارنده‌ی اصلی یا نسخه‌ای که فضای بیشتری را به ناوبری و داده‌هایی چون مصرف سوخت و فشار باد لاستیک اختصاص می‌دهد، انتخاب کنند.

نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ - نمای نزدیک از فرمان خودرو

ویژگی‌های ایمنی با افزودن سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده (Intelligent Driver Alertness) که به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌ها وجود دارد، ارتقاء یافته است. تیپ‌های گران‌تر از دستیار حفظ لاین (Lane Keep Assist) و سیستم دوربین ۳۶۰ درجه‌ی Around View Monitor بهره می‌برند.

نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ - شارژر وایرلس که گوشی آیفون در آن قرار گرفته

جوک جدید همچنین در جلو و عقب از پورت‌های شارژ USB-A و USB-C بهره می‌برد؛ پد شارژ بی‌سیم مدل جدید بزرگ‌تر شده است و حالا حداکثر از گوشی‌هایی با اندازه‌ی گوشی اپل مدل آیفون ۱۲ پرو مکس (یعنی حدود ۱۶۰٫۸ در ۷۸٫۱ در ۷٫۴ میلی‌متر) پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین دارندگان دستگاه‌های غول‌پیکری چون گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 اولترا باید قید استفاده از شارژ بی‌سیم را بزنند.

فضای داخلی نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ از نمای پشت صندلی شاگرد به سمت فرمان
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ نمای بخش جلویی خودرو از سمت شاگرد

فراتر از ویژگی‌های فناوری‌محور، نیسان در مدل تازه‌ی جوک اولویت را بر راحتی راننده و سرنشینان قرار داده است.

صندلی‌های جلو اکنون حس و حال بهتری دارند و زیرآرنجی وسط برای ارگونومی و فضای ذخیره‌سازی بهتر، بازطراحی شده است. علاوه‌بر‌این، تمام مدل‌های جوک به‌طور استاندارد با یک محفظه‌ی داشبورد بزرگ‌تر و ترمز پارک برقی عرضه می‌شوند.

از آنجا که با به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای طرف هستیم، طراحی بیرونی جوک تغییرات آنچنانی ندارد. نیسان رنگ زرد پر جنب‌و‌جوشی را که در نسل پیشین جوک محبوبیت داشت، دوباره در اختیار خریداران قرار می‌دهد. همچنین مدل تازه‌ای به‌نام N-Sport با ظاهری اسپرت‌تر و نمای مشکی بیرونی و صندلی‌هایی با تزئینات زردِ آلکانترا معرفی شده است.

نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ از نمای سه‌چهارم جلو
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ از نمای جلو
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ - چرخ‌های خودرو روی هم گذاشته شده و خود خودرو با فاصله‌ی دورتر در پس زمینه
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ - نمای با فاصله از نمای کناری خودرو
فضای داخلی نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ از نمای پشت صندلی شاگرد به سمت فرمان
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ نمای پشتی
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ نمای کناری سمت چپ
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ نمای سه چهارم از پشت
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ نمای نزدیک از چراغ پشتی
نیسان جوک ۲۰۲۴ زرد رنگ از نمای سه‌چهارم نزدیک جلوی خودرو

در زیر کاپوت، جوک همان پیشرانه‌ی نسل‌های پیشین خود را یدک می‌کشد؛ مدل پایه دارای یک موتور ۱٫۰ لیتری ۳ سیلندر توربو بنزینی با ۱۱۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۸۹ نیوتون‌متری، به همراه گیربکس دستی ۶ سرعته یا دو کلاچه‌ی ۷ سرعته است. مدل هیبریدی جوک یک موتور ۱٫۶ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی را برای خروجی کلی ۱۴۱ اسب بخاری ترکیب می‌کند.

شرکت ژاپنی با بهبود کیفیت فضای داخلی، گسترش امکانات فناوری و افزودن ویژگی‌های کمک راننده‌ی بیشتر به‌صورت استاندارد، جوک را برای رقابت بهتر در بخش رو‌به‌رشد کراس‌اورهای کوچک به‌روز کرده است. مدل فیس‌لیفت ۲۰۲۴ تا زمانی که نسخه‌ی کاملاً برقی آن در حدود سال ۲۰۲۷ عرضه شود، جوک را سرپا نگه می‌دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات