اپل نرم‌افزار خودروهای ۲۰۲۴ را تقویت می‌کند

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نسل بعدی کارپلی اپل که در wwdc22 به نمایش در آمد
اپل قصد دارد کارپلی خودروها را در سال ۲۰۲۴ به ویژگی‌های بیشتری مجهز کند و تجربه‌ی یکپارچه‌ای از اکوسیستم آی‌اواس ارائه دهد.
تبلیغات

اپل در سایت خود اعلام کرد که اولین مدل‌های خودرو با پشتیبانی از CarPlay نسل بعدی در سال ۲۰۲۴ از راه خواهند رسید تا تجربه‌ی کامل اکوسیستم آیفون را به خودرو بیاورند؛ اما زمان دقیق عرضه‌ی این خودروها در آمریکا و سایر کشورها را مشخص نکرده است.

نسخه‌ی بتای iOS 17.4 سیستم‌عامل گوشی آیفون در ماه مارس (اسفند و فروردین) به‌صورت عمومی منتشر می‌شود و فعلاً در‌اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته تا باگ‌های احتمالی آن برطرف شوند. در نسخه‌ی جدید، به‌روزرسانی‌های متعددی انجام گرفته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان امکان سایدلود برنامه‌ها ازطریق فروشگاه‌های متفرقه دانست.

کارپلی نرم‌افزار اپل برای ارتباط بین سیستم اطلاعات-سرگرمی خودرو و آیفون است تا کاربر بتواند در هنگام رانندگی، پیام‌ها را بخواند، به تماس‌ها پاسخ دهد، پادکست و موسیقی بشنود یا اپلیکیشن‌های مختلف را اجرا کند.

کارپلی در خودرو استون مارتین
کارپلی در خودرو استون مارتین

در نسخه‌ی جدید کارپلی، هشت نرم‌افزار جدید افزوده شده‌اند که شامل تنظیمات خودرو، نمایش دوربین دنده‌عقب خودرو، وضعیت باتری خودرو، تنظیمات متناسب با آب‌وهوا برای کنترل دمای داخل یا روشن‌کردن گرمایش صندلی‌ها، هشدار کم یا زیاد بودن فشار تایرها و اپلیکیشنی برای مشاهده‌ی سرعت‌ متوسط و کارایی مصرف انرژی و مسافت کلی طی‌شده در سفر می‌شود.

شرکت خالق مک بوک پیش‌تر اعلام کرده بود که در نسخه بتای iOS 17.4 کاربران خواهند توانست تا رنگ و طراحی نمایشگر کارپلی ازجمله ظاهر داشبورد را تغییر دهند.

اپل برای اولین‌بار نمونه‌ی اولیه‌ای از کارپلی نسل بعدی را در اواسط سال ۲۰۲۲ معرفی کرد که در آن نسخه، رابط کاربری می‌توانست طبق مدل خودرو و هویت برند سازنده‌ تنظیم شود. این قابلیت را استون مارتین و پورشه در اواخر همان سال امتحان کردند.

استون مارتین اعلام کرد که اولین خودروهای خود با کارپلی نسل بعدی را در سال ۲۰۲۴ با مدل جدیدی از خودرو اسپرت DB12 رونمایی خواهد کرد. همچنین، پورشه جزئیات خاصی درباره برنامه‌های خود ارائه نداد.

اپل هنگام اعلان اولیه‌ی کارپلی نسل بعدی، اعلام کرد که آکورا، آئودی، فورد، هوندا، اینفینیتی، جگوار، لندرور، لینکلن، مرسدس بنز، نیسان، پولستار، پورشه، رنو، و ولوو در فهرست تولیدکنندگان متقاضی کارپلی قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات