پورشه و استون مارتین در آستانه سال ۲۰۲۴ به استقبال CarPlay اپل رفتند

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
CarPlay  اپل با پورشه و استون مارتین در سال ۲۰۲۴
نسل بعدی CarPlay همه‌جانبه‌ی اپل به‌زودی وارد خودروهای جدید پورشه و استون مارتین می‌شود.
تبلیغات

فعالیت نسل بعدی CarPlay همه‌جانبه‌ی اپل با پورشه و استون مارتین آغاز می‌شود. خودروهای ۲۰۲۴ سطح بالای دو برند مورد بحث، اولین تجربه‌ی طراحی منسجم اپل را خواهند چشید.

اپل اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۳ لیست خودروهایی که «نسل بعدی» CarPlay را دریافت خواهند کرد اعلام می‌کند. شرکت سازنده‌ی گوشی اپل و لپ تاپ مک بوک طراحی‌های اولیه از رابط کاربری داشبورد پورشه و استون مارتین را ارائه کرده است.

اپل به جای اینکه صرفاً سیستم اطلاعات‌سرگرمی و بخش‌های کوچکی از قسمت‌های داخل داشبورد خودرو را تغییر دهد، به دنبال تغییرات اساسی همه‌ی نمایشگرها در خودروهای مورد‌ نظر است.

تم اپل CarPlay برای هر خودروساز متمایز است و خودرو به CarPlay امکان دسترسی به ویژگی‌هایی مانند تنظیمات رادیو و دما را می‌دهد. در پیکربندی پورشه، طرح‌بندی سه‌صفحه‌ای با سرعت‌سنج در سمت چپ ارائه می‌شود.

نسل بعدی رابط کاربری Apple CarPlay در استون مارتین
نسل بعدی رابط کاربری Apple CarPlay در پورشه

در طرح استون مارتین، یک صفحه‌نمایش در مرکز وجود دارد که توسط سرعت‌سنج و تاکومتر (دورسنج موتور) احاطه شده و با رنگ سبز متمایز این برند مشخص شده است.

CarPlay نسل بعدی اپل در پورشه
نسل بعدی رابط کاربری Apple CarPlay در استون مارتین

Car & Driver گزارش می‌دهد که تمام داده‌های مربوط به رانندگی توسط حسگرهای خودرو ارائه می‌شود، حتی زمانی که آیفون شما برنامه‌ها را اجرا می‌کند. طبق گفته‌ی اپل، گوشی شما اطلاعات خودرو را ذخیره یا ردیابی نمی‌کند.

کارپلی جدید در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2022 اپل معرفی شد و امسال در WWDC 2023 توسعه‌دهندگان اپل گفته شد که برای سیستم استفاده از گوشی به‌عنوان سوئیچ، اتصال ساده‌تر دستگاه‌های هوشمند به خودرو، سیری بهبود یافته و تغییرات دیگر آماده شوند.

این ویژگی‌های جدید به‌عنوان «تجربه‌ی نهایی آیفون» در خودرو مطرح شده‌اند که یک گام فراتر از برنامه‌های همگامی مانند CarPlay سنتی، Android Auto یا حتی برنامه‌های داخلی Google (که در نهایت توسط پورشه نیز پشتیبانی می‌شوند) پیش می‌رود.

Car & Driver همچنین گزارش داده است که استون مارتین در سیستم اطلاعات‌سرگرمی که سال آینده در خودروهایی مانند DB12 و DB12 Volante عرضه خواهد شد، از نسل بعدی CarPlay اپل پشتیبانی خواهد کرد.

برنامه‌ی پورشه به‌طور دقیق مشخص نیست؛ با این حال کالوین کیم، سخنگوی پورشه، در ایمیلی گفت که یکپارچه‌سازی سیستم‌های شرکت با رونمایی ماکان تمام‌برقی‌اش وارد سطح جدیدی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات