چت‌بات ChatGPT در خودرو فولکس‌واگن؛ آغاز عصر خودروهای سخنگو

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
نمای داخل کابین خودروی فولکس واگن
فولکس‌واگن در CES 2024 نشان داد می‌خواهد به اولین خودروسازی تبدیل شود که از ChatGPT در اتومبیل‌هایش استفاده می‌کند.
تبلیغات

فولکس‌واگن قصد دارد با همکاری کمپانی Cerence که در حال حاضر توسعه‌دهنده سیستم دستیار صوتی خودروهای سری IDA این شرکت است،‌ قابلیت استفاده از ChatGPT را در دسترس کاربرانش قرار دهد.

به گفته فولکس‌واگن، رانندگان برای کمک گرفتن از ChatGPT نیازی به انجام دادن فرآیند اضافه‌ای نخواهند داشت. این قابلیت به گونه‌ای با دستیار صوتی کنونی خودرو هماهنگ شده که در صورت ناتوانی دستیار صوتی در انجام دستورات راننده و سرنشینان، از ChatGPT برای حل مسئله کمک بگیرد.

برای مثال راننده می‌تواند از دستیار صوتی خودرو بخواهد برای سرگرم کردن کودکانی که در ماشین حضور دارند، قصه‌ای تعریف کند. در شرایط عادی دستیار صوتی به دلیل محدودیت نرم‌افزاری قادر به پاسخگویی نیست اما به لطف توانایی جدید خودروهای فولکس واگن، این کار را به کمک ChatGPT انجام خواهد داد.

به‌جز فولکس‌واگن، خودروسازان بزرگ دیگری هم به دنبال استفاده از قابلیت‌های گسترده‌تر هوش مصنوعی در مدل‌های جدید خود هستند. به عنوان نمونه، BMW قصد دارد توانایی‌های مرتبط با هوش مصنوعی اتومبیل‌هایش را به کمک آمازون افزایش دهد و مرسدس بنز هم پیش از این استفاده از ChatGPT در خودروهایش را آزمایش کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات