با گجت My Memo داروها را همیشه سر وقت بخورید

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
دستگاه توزیع قرص My Memo روی میز نمای جلو
استارتاپ My Memo از دستگاه توزیع قرص نوآورانه‌ای با طراحی جذاب در CES رونمایی کرد.
تبلیغات

استارتاپ ایتالیایی My Memo که در CES 2024 حضور پیدا کرده نگاه تازه‌ای به بخش سلامت داشته است و با یک ابزار پزشکی سعی دارد تا مصرف داروهای کاربرانش را کنترل و از مصرف بی‌رویه‌ی دارو توسط بیماران یا افراد مسن جلوگیری کند.

دکتر روی دویر، مدیرعامل و مؤسس شرکت RGF (شرکت مالک My Memo)، می‌گوید: «ما پزشک هستیم و متوجه شدیم که ۷۵ درصد بیماران مزمن، چهار نوع مختلف یا بیشتر، دارو مصرف می‌کنند. این دستگاهی پزشکی است که شبیه به هیچ دستگاه پزشکی دیگری به نظر نمی‌رسد.»

دستگاه توزیع قرص My memo از نمای جلو

براساس بیانیه‌ی رسمی، دستگاه توزیع قرص My Memo به شکل جعبه است. این سبک طراحی، داروهای داخل دستگاه را برای جلوگیری از مصرف اتفاقی و امنیت کودکان غیرقابل دسترس می‌کند.

دکتر دویر می‌گوید: «ما اپلیکیشنی ایجاد کردیم که به عنوان دفترچه‌ی سلامت عمل می‌کند.»

کاربران اعلان‌ها و هشدارهایی را در زمان مصرف دارو دریافت می‌کنند که به مدیریت زمان و نوع داروهای بیماران کمک می‌کند، چه داروهایی که می‌توانند در دستگاه بارگذاری شوند و چه آن‌هایی که نمی‌توانند، مثل داروهای استنشاقی یا تزریقی.

دستگاه جدید My Memo می‌تواند به مراقبان بیماران در صورتی که دارویشان را به هر دلیلی مصرف نکنند هشدارهایی بفرستد. این دستگاه سنسورهای تشخیص رطوبت و دما دارد و از GPS و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و چهار نوع داروی مختلف را می‌توان در آن قرار داد.

محصول جدید My Memo هم‌اکنون در اروپا در دسترس است. این استارتاپ درحال کسب مجوز FDA است تا بتواند در آمریکا نیز محصولش را عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات