کارخانه‌ی اصلی بی ام و در آینده فقط خودروی الکتریکی تولید می‌کند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
خودروی بی ام و ویژن Neue Klasse از نمای سه‌چهارم جلو در نمایشگاه خودرو
بی ام و، خودروساز بزرگ آلمانی، در تصمیمی تاریخ‌ساز کارخانه‌ی اصلی خود در مونیخ را به خودروهای الکتریکی اختصاص می‌دهد.
تبلیغات

بی ام و با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیون یورویی کارخانه‌ی اصلی خود در مونیخ را به محلی برای تولید انحصاری خودرو های الکتریکی از سال ۲۰۲۷ تبدیل می‌کند. این حرکت نقطه‌ی عطفی در تاریخ خودروساز آلمانی برای گذر به عصر الکتریکی است.

به‌گزارش رویترز، چهار ساختمان تازه از‌جمله یک خط مونتاژ جدید ساخته خواهند شد. بی ام و تولید موتورهای سنتی را نیز به بریتانیا یا اتریش منتقل خواهد کرد و ۱۲۰۰ تن از کارکنان فعلی تشکیلات مونیخ بازآموزی یا جابه‌جا می‌شوند.

خودروی بی ام و ویژن Neue Klasse نمای سه چهارم از پشت

برخلاف دیگر خودروسازان، بی ام و تاریخ پایان قطعی تولید موتورهای احتراق داخلی را تعیین نکرده است؛ اما در‌هر‌صورت قوانین اتحادیه‌ی اروپا عملاً فروش خودروهای بنزینی و دیزل را از سال ۲۰۳۵ در این اتحادیه ممنوع می‌کند.

در سال ۲۰۲۳، خودروهای تمام‌الکتریکی ۱۵ درصد از کل فروش بی ام و را تشکیل دادند؛ سهمی که انتظار می‌رود تا ۲۰۲۶ به یک‌سوم برسد. با‌این‌حال، فولکس‌واگن و مرسدس بنز هشدار داده‌اند که در بحبوحه‌ی فشارهای اقتصادی به مصرف‌کنندگان، رشد فروش خودروهای الکتریکی در حد انتظار نیست.

خودروی بی ام و ویژن Neue Klasse نمای داخل از سمت صندلی شاگرد به سمت داشبرد و فرمان
خودروی بی ام و ویژن Neue Klasse نمای کناری درهای باز

خودرو کانسپت Neue Klasse که سال گذشته‌ در نمایشگاه خودرو مونیخ (IAA) به‌نمایش درآمد، بیانگر تلاش چند‌میلیارد‌یورویی بی ام و برای از‌بین‌بردن شکاف در سطوح فناوری بین خود و دیگر سازندگان خودروهای الکتریکی چون تسلا بود.

خودرو مذکور که تقریباً هم‌اندازه‌ی مدل پرفروش سری ۳ این خودروساز است، از سال ۲۰۲۶ درکنار خودروهای دارای موتور احتراق داخلی در کارخانه‌ی مونیخ تولید خواهد شد. دیگر کارخانه‌های درحال ساخت بی ام و در مجارستان و چین و مکزیک نیز به تولید Neue Klasse خواهند پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات