دردسر برای جنرال موتورز؛ مشکلی نرم‌افزاری باعث توقف فروش خودرو Chevy Blazer شد

یک‌شنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
خودروی شورلت بلیزر EV در حال حرکت در یک جاده با نمای سنگ در رنگ گلکسی گری متالیک
جنرال موتورز فروش خودروی برقی شورلت بلیزر را به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری متوقف کرد.
تبلیغات

جنرال موتورز دستور توقف فروش خودرو شورلت بلیزر الکتریکی را تنها چند هفته پس از عرضه‌ی آن صادر کرد. توقف عرضه‌ی شورلت بلیزر الکتریکی در پی گزارش‌هایی مبنی‌بر مشکلاتی نرم‌افزاری‌ بود رانندگی را با این خودرو غیرممکن می‌کرد.

ادموندز، منبع آنلاین آمریکایی برای موجودی و اطلاعات خودرو، تأییدیه‌ای مبنی‌بر توقف تحویل این شرکت دریافت کرد. ادموندز قبلاً ۲۳ مشکل را در طول آزمایش‌های این خودروی پهن‌پیکر، از جمله خرابی پیاپی سیستم اطلاعات‌سرگرمی و نمایش خطاهای زیاد، ثبت کرده بود.

کوین ویلیامز، کارشناس خودرو، بلیزر EV را آزمایش کرد و نه‌تنها با مشکلات مشابهی در صفحه‌ی اطلاعات‌سرگرمی مواجه شد، بلکه پس از خراب شدن خودرو در حین شارژ، سرگردان ماند.

شورلت در بیانیه‌ای به ادموندز گفت: «ما می‌دانیم که تعداد محدودی از مالکان بلیزر EV برخی مشکلات کیفیتی نرم‌افزار را تجربه کرده‌اند. برای اطمینان از اینکه مشتریان ما تجربه‌ای عالی با وسیله‌ی نقلیه خود داشته باشند، فروش خودروهای برقی شورلت بلیزر را به‌طور موقت متوقف می‌کنیم.» اسکات بل، معاون شرکت، گفت که تمام تحویل‌های جدید متوقف شده‌اند.

شورولت بلیزر EV از سیستم باتری Ultium جنرال موتورز استفاده می‌کند که در بسیاری از خودروهای دیگر از جمله جی‌ام‌سی هامر EV و کادیلاک لیریک استفاده می‌شود.

آن‌طور که Inside EVs گزارش داد، این خودروها نیز موضوع شکایات فراوانی بوده‌اند. یکی از سخنگویان جنرال موتورز گفته که مشکلات بلیزر «نه به ایمنی ربط دارند و نه به Ultium یا سیستم Google Built-In.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات