خودرو سایبرتراک در زمان قطعی برق، به ژنراتور خانه تبدیل می‌شود

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا سایبرتراک / Tesla Cybertruck مدل مشکی
خودروی سایبرتراک به‌لطف قابلیت Powershare از شارژ دوطرفه پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

تسلا صبح امروز مراسم تحویل ۱۰ دستگاه خودرو سایبرتراک را برگزار کرد تا این پیکاپ برقی پس از چهار سال به دست اولین مشتریان برسد. خودروساز آمریکایی در مراسم امروز از قابلیت جدیدی به نام Powershare نیز پرده برداشت.

بر اساس گفته‌ی ایلان ماسک در رویداد جدید تسلا، قابلیت Powershare به دارندگان خودرو سایبرتراک امکان می‌دهد که تجهیزات کمپینگ و ابزارهای برقی را ازطریق باتری خودرو خود شارژ کنند.

در زمان قطعی برق شهری، Powershare تأمین انرژی مورد نیاز خانه را ازطریق سایبرتراک ممکن می‌کند. در این حالت سایبرتراک در نقش ژنراتوری متحرک ظاهر می‌شود.

تسلا سایبرتراک در حال شارژ خودرو مدل Y
سایبرتراک در حال شارژ تسلا مدل Y

تسلا می‌گوید سایبرتراک در بخش پشتی به پریز خروجی ۲۴۰ ولت مجهز است تا بتوانید ازطریق آن سایر خودروهای برقی را نیز شارژ کنید. تسلا در یک نمونه، امکان شارژ خودروی مدل Y را به‌نمایش گذاشت. حداکثر توان خروجی، ۱۱٫۵ کیلووات اعلام شده است.

تسلا سال‌ها است که به تولید خودرویی با امکان شارژ دوطرفه فکر می‌کند. این شرکت نخستین‌بار قابلیت Powershare را در سال ۲۰۲۰ به‌نمایش گذاشت و از آن زمان بسیاری از خودروسازها نظیر فورد، جنرال موتورز، هیوندای و کیا چنین قابلیتی را وارد محصولات‌شان کرده‌اند.

کاربران تسلا می‌توانند ازطریق اپلیکیشن موبایل این شرکت، روی قابلیت Powershare نظارت کنند. کسانی که به‌دنبال استفاده از Powershare برای تأمین انرژی خانه هستند، باید Powerwall تسلا را بخرند و از Wall Connector اختصاصی این شرکت استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات