نگاه نزدیک به سایبرتراک، پیکاپ رادیکالی و باابهت ایلان ماسک

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
مطالعه 4 دقیقه
نمای از جلو خودرو سایبرتراک تسلا در نمایشگاهی در منهتن
در یکی از آخرین رویدادهای نمایشگاهیِ صنعت خودرو در سال ۲۰۲۳، سایبرتراک تسلا در نیویورک به‌نمایش گذاشته شد.
تبلیغات

تاخیرهای پی در پی در اعلام زمان عرضه و قیمت خودرو سایبرتراک، نگاه‌های بسیاری از علاقه‌مندان در سرتاسر جهان را بیشتر از قبل معطوف به اخبار این خودروی جنجالی و آینده‌محور کرده است.

ایلان ماسک در جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران تسلا وعده داده بود که فصل سوم ۲۰۲۳ زمان تحویل اولین خودروی سایبرتراک خواهد بود و با توجه به چالش‌های ساخت این خودرو، حداقل در یک یا دو سال آینده قرار نیست شاهد تولید در حجم بسیار بالا باشیم.

یکی از دشواری‌های ساخت سایبرتراک، تصمیم تسلا برای تولید این خودرو با فولاد ضدزنگ است که استفاده از دستگاه‌هایی بسیار گران‌قیمت و فرآیندی پیچیده را الزامی می‌کند.

اکنون در تازه‌ترین رویدادِ صنعت خودروسازی در آخرین روزهای سال ۲۰۲۳، علاقه‌مندان خودرو فرصت بی‌نظیری برای تجربه‌ی سایبرتراکِ مورد انتظار تسلا پیش از عرضه عمومی آن در منهتنِ نیویورک پیدا کردند.

نمای کناری خودرو سایبرتراک تسلا در مقابل یک ربات تزئینی در نمایشگاه منهتن
آینده از آن سایبرتراک است؟

بر اساس گزارشی که وبسایت ورج از رویداد تهیه کرده، این نمایشگاه توانسته است با فراهم کردن امکان نگاه نزدیک به خودروی سایبرتراک، جمعیت بسیاری از تماشاگران و مشتریان بالقوه را به خود جذب کند.

با وجود محدودیت‌هایِ اعمال‌ شده، برخی از خبرنگاران توانستند ویژگی‌های قابل توجه این وسیله‌ی نقلیه را مانند پنجره‌‌ی جلوی بسیار بزرگ آن، از نزدیک مشاهده کنند که موجب کنجکاوی و گمانه‌زنی‌های بیشتر شده است.

نمای از پشت خودرو سایبرتراک تسلا در نمایشگاهی در منهتن
نمای پشتی خودروی سایبرتراک تسلا

سایبرتراک به علت طراحی متمایزش انگار از دل فیلم‌های علمی-تخیلی مانند «بلید رانر» به واقعیت راه پیدا کرده است. این خودرو ویژگی قابل توجهی مانند بدنه‌ی ضد گلوله دارد و وعده داده شده است که در محیط‌های آبی و خاکی عملکرد بی‌نقصی داشته باشد.

به نظر می‌رسد نسخه‌ی نمایش‌داده‌شده از سایبرتراک، نسبت به نمونه‌های اولیه بسیار بهتر است و با جزئیات ظریف و زیبایش، توانسته انتظارات را بیشتر از قبل برآورده کند.

نمای نزدیک از برف پاک کن خودرو سایبرتراک تسلا
نمایی نزدیک از برف‌پاک‌کن سایبرتراک

کارشناسان، این مدل را «نمونه‌ی پیش‌تولید» معرفی کردند که شباهت زیادی به محصول نهایی دارد. مضمون این نمایشگاه و جذابیت‌های این خودرو به میزانی بود که دیگر نمایشگاه‌های همجوار در جلب توجه بازدیدکنندگان ناموفق عمل کردند.

نمای نزدیک از پنجره راننده خودرو سایبرتراک تسلا
پنجره‌ی سمت راننده

در طول این رویداد، کارمندان تسلا سعی داشتند تا تمامی سوالات بازدیدکنندگان مشتاق را پاسخ دهند. برخی دیگر از تماشاگران نیز این تجربه را با گوشی‌‌ خود ثبت می‌کردند. نظرات مختلفی در مورد طراحی سایبرتراک، به ویژه پیکربندی برف‌پاک‌کن شیشه‌ی جلو شنیده شد؛ چراکه به طرز غیر معمولی بزرگ بود.

نمایی نزدیک از پنجره مسافران در کابین پشت خودرو سایبرتراک تسلا
پنجره‌ی پشت در نمایی نزدیک

اگرچه سایبرتراک همچنان برای خرید در دسترس نیست، اما حضور آن در نمایشگاه به عنوان یک پیش‌نمایش، بسیار جذاب بود.

این خودرو با بدنه‌ی فولاد ضدزنگِ فوق‌العاده سختش، نمادی از نوآوری و طراحی منحصر به فرد است و چشم‌انداز آینده‌ای است که در آن، سایبرتراک احتمالا برای بسیاری از عموم، دست نیافتنی خواهد بود.

نمای کناری از خودرو سایبرتراک تسلا در نمایشگاهی در منهتن
نمایی نزدیک از چراغ پشت خودرو سایبرتراک تسلا
چرخ عقب خودرو سایبرتراک تسلا از نمایی نزدیک

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، این رونمایی در نیویورک، نه تنها آخرین ساخته‌ی تسلا را به نمایش گذاشت، بلکه اکنون پیش‌بینی‌ها و نظریه‌های بیشتری را پیرامون آن شکل داد. حتی ماموران حراست نمایشگاه نیز نتوانستند در برابر یک نگاه اجمالی به آن از جایگاهی هرچند دور، مقاومت کنند و طراحی آن را تحسین کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات