ایلان ماسک: سایبرتراک بهترین محصول تاریخ تسلا است

جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
خودرو سایبرتراک تسلا / Tesla Cybertruck در جاده
ایلان ماسک در نامه‌ای خطاب به کارمندان تسلا به چالش‌های تولید سایبرتراک اشاره کرده و خواستار دقت بسیار بالا برای ساخت این خودرو شده است.
تبلیغات

ایلان ماسک در روزهای اخیر تلاش کرد پیکاپ برقی سایبرتراک را که عرضه‌ی آن‌ سال‌ها به تعویق افتاده است، بار دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد؛ با این‌حال سایبرتراک همچنان قیمت مشخص و دقیقی ندارد. ایلان ماسک نخستین‌بار در اواخر سال ۲۰۱۹ این خودروی عجیب‌و‌غریب را رونمایی کرد و گفت قیمت خودرو سایبرتراک از ۴۰٬۰۰۰ دلار شروع می‌شود، اما بعداً از تغییر قیمت خبر داد.

ایلان ماسک در نامه‌ای خطاب به کارمندان تسلا از نگرانی درباره‌ی دقت در خط تولید سایبرتراک سخن گفته است. ماسک می‌گوید که لبه‌های تخت خودرو باعث می‌شوند که هرگونه عدم دقت در تولید به‌شدت به‌چشم بیاید. جزئیات این نامه نخستین‌بار در انجمن Cybertruck Owner's Club فاش شد.

ماسک می‌گوید که به‌دلیل ماهیت سایبرتراک، تمامی قطعات این خودرو باید با «دقت زیر ۱۰ میکرون» طراحی و ساخته شوند. ماسک می‌گوید اگر لگو می‌تواند چنین دقتی در تولید قطعات به کار بگیرد، تسلا هم باید بتواند.

تسلا اخیراً گفته است که کارخانه‌ی بزرگش در آستین تگزاس در حال کار روی «شکل‌دهی» خودروی سایبرتراک است و تولید انبوه «هنوز آغاز نشده.» تسلا همچنین به نصب تجهیزات جدید در کارخانه برای آغاز تولید سایبرتراک اشاره کرده و گفته است که عرضه‌ی اولیه‌ی این پیکاپ برقی قبل از پایان ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. تسلا فعلاً به زمان آغاز تولید انبوه اشاره نکرده است.

ایلان ماسک چهارشنبه‌ی این هفته در ایکس (توییتر سابق) گفت سایبرتراک بهترین محصول تاریخ تسلا است و فرآیند تولید بسیار دشواری دارد. باوجوداین او در نامه‌ی جدیدش به کارمندان تسلا از چالش‌هایی که این شرکت در زمینه‌ی حفظ کیفیت سایبرتراک دارد، سخن گفته است. پس از رسانه‌ای‌شدن نامه‌ی جدید ایلان ماسک، ارزش سهام تسلا اندکی افت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات