تسلا در ابتدا فقط ۱۰ دستگاه سایبرتراک عرضه می‌کند؟

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو سایبرتراک تسلا از نمای جلو
پس‌ از مدت‌ها انتظار برای عرضه‌ی سایبرتراک، این شرکت در رویداد ۹ آذر ۱۴۰۲، فقط ۱۰ دستگاه از این خودرو برقی را به خریداران ارائه خواهد داد.
تبلیغات

۳۰ نوامبر (۹ آذر ۱۴۰۲)، تسلا رویدادی برای عرضه‌ی سایبرتراک برگزار خواهد کرد. این مراسم در تگزاس برگزار خواهد شد و نقطه‌ی عطف مهمی برای غول‌ خودروساز الکتریکی است. نکته‌ی عجیب اینکه فقط ۱۰ دستگاه سایبرتراک در رویداد مذکور به مشتریانش تحویل خواهد شد و این خبر می‌تواند آن دو میلیون نفری را ناامید کند که خودرو مذکور را رزرو کرده‌اند.

به‌نوشته‌ی وب‌سایت Milenio، مدیر محصول طراحی تسلا، خاویر وردورا، در سخنرانی اخیرش در مکزیک به عرضه‌ی محدود سایبرتراک در رویداد آتی این شرکت اشاره کرده است. این نکته جایی اهمیت پیدا می‌کند که به تاریخچه‌ی الگوی تحویل خودرو تسلا نگاهی بیندازیم. به‌عنوان مثال، این شرکت سال ۲۰۱۷ فقط ۳۰ دستگاه خودرو تسلا مدل ۳ را به خریداران ارائه داد.

رویکرد محتاطانه برای عرضه‌ی بسیار محدود اولیه‌ی محصولات جدید ایده‌ی جدیدی نیست. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، به مشکلات سایبرتراک و به‌خصوص بدنه‌ی منحصربه‌فرد فولاد ضدزنگ آن اشاره کرده که تولیدش در مقیاس بزرگ واقعاً سخت است. او به سهام‌داران گفت سطح انتظاراتشان را کاهش دهند؛ زیرا پیش‌بینی می‌کند تأثیر مثبت جریان نقدی درخورتوجه حاصل از عرضه‌ی سایبرتراک احتمالاً ۱۸ ماه طول خواهد کشید.

اگرچه تسلا سابقه‌ی خوبی در حل مشکلات تولید دارد، اعلام خبر محدودیت در عرضه‌ی اولیه‌ی سایبرتراک، از ماهیت پیچیده و پیش‌بینی‌نشدنی عرضه‌ی محصول جدید خبر می‌دهد.

قیمت خودرو سایبرتراک فعلاً مشخص نیست؛ اما احتمالاً با قیمتی بیشتر از آنچه در سال ۲۰۱۹ اعلام شده بود، دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات