تسلا خطاب به آمریکایی‌ها: اگر خودرو سایبرتراک را بفروشید، دادگاهی خواهید شد

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
سایبرتراک تسلا
اگر تصمیم بگیرید خودرو سایبرتراک خود را پس‌ از تحویل در سال اول به شخص دیگری بفروشید، تسلا برای دریافت غرامت ۵۰ هزار دلاری از شما شکایت خواهد کرد.
تبلیغات

طبق شرایط و قوانین تسلا، مشتریانی که قرار است اولین سری سایبرتراک را در نوامبر سال جاری دریافت کنند، امکان فروش این خودرو به شخص دیگر را در سال اول مالکیت ندارند.

بخشی با عنوان For Cybertruck Only (فقط برای سایبرتراک) به توافقنامه‌ی سفارش محصولات تسلا اضافه شده است که به توضیح قوانین جدید می‌پردازد.

قانون جدید تسلا می‌گوید: «شما موافقت می‌کنید در اولین سال پس‌ از تاریخ تحویل خودرو، سایبرتراک خود را نمی‌فروشید.»

تسلا برای جلوگیری از انتقال مالکیت سایبرتراک، احتمالاً به‌دنبال معافیت قضایی خواهد بود یا خسارت نقدی به مبلغ ۵۰ هزاردلار یا ارزش دریافتی در ازای فروش خودرو مذکور (هرکدام بیشتر باشد) را مطالبه خواهد کرد. این احتمال وجود دارد در صورت عدم رعایت قانون جدید، تسلا محصولات آینده‌اش را به شخص مورد نظر نفروشد.

اگر مشتری دلیل خوبی برای فروش سایبرتراک داشته باشد، شاید تسلا با این کار موافقت کند و خودرو شخص را با قیمت اصلی منهای ۰٫۲۵ دلار در ازای هر مایل که با آن رانندگی کرده باشد، هزینه‌های فرسودگی و خرابی‌های معقول و هزینه‌های تعمیر خودرو، به‌عنوان محصول دست‌دوم خریداری کند.

اگر تسلا مایل به خرید سایبرتراک مشتری نباشد، شاید موافقت کند این خودرو را به شخص دیگری بفروشید.

با توجه‌ به اینکه بسیاری از نرم‌افزارهای خودروهای برقی تسلا از مدل اشتراکی استفاده می‌کنند، فروش مجدد محصولات این شرکت می‌تواند پیچیده باشد. به‌عنوان مثال ویژگی رانندگی کاملاً خودکار تا ۱۹۹ دلار در هر ماه هزینه دارد و نمی‌توان آن را به مالک جدید انتقال داد.

سایبرتراک اولین‌بار سال ۲۰۱۹ معرفی شد و انتظار می‌رود بازار وانت‌های الکتریکی را تکان دهد. این شرکت ابتدا گفت قیمت خودرو مذکور از ۳۹,۹۰۰ دلار شروع می‌شود اما به‌دلیل افزایش هزینه‌ی تأمین قطعات، احتمالاً گران‌تر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات