تولید مدل چوبی سایبرتراک توسط مهندسان خوش‌ذوق! [تماشا کنید]

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سایبرتراک چوبی ویتنامی در خیابان
سال‌ها انتظار برای عرضه‌ی پیکاپ برقی تسلا عده‌ای را به این فکر انداخته است که با فلز، کارتن و چوب، سایبرتراک خودشان را بسازند.
تبلیغات

حدود چهار سال از زمانی که ایلان ماسک از سایبرتراک رونمایی کرد می‌گذرد. خودرویی که در ابتدا قرار بود اواخر ۲۰۲۱ به دست خریداران برسد، هنوز حداقل چند هفته‌ تا عرضه‌ی عمومی در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) امسال فاصله دارد.

در تمام این مدت چندساله، علاقه‌مندان به طراحی عجیب و آینده‌نگرانه‌ی خودرو پیکاپ تسلا، بیکار ننشسته و سعی کرده‌اند تا با ساخت نسخه‌‌ای اختصاصی از سایبرتراک هیجان خود را به تصویر بکشند. در تازه‌ترین مورد، گروهی از نجار-مهندسانِ ویتنامی به رهبری تیونگ فَن دائو، نسخه‌ای از سایبرتراک را با بدنه‌ای چوبی ساخته‌اند که ابعادش تقریباً هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

طبق وید‌ئوی ۲۰ دقیقه‌ای منتشرشده در کانال یوتیوب این گروه که فرایند ۱۰۰ روزه‌ی ایجاد این اثر هنرمندانه را به‌طور خلاصه نشان می‌دهد، ساخت سایبرتراک چوبی با طراحی و سرپا کردن یک قاب فلزی آغاز شد؛ سپس پنل‌های چوبی به اندازه‌ی مناسب برش داده‌ شدند و تکه‌به‌تکه روی آن را پوشاندند.

نسخه‌ی نهایی و مجهز به یک موتور الکتریکیِ سایبرتراک چوبی شباهتی مثال‌زدنی با پیکاپ خاص تسلا دارد؛ از توجه‌ به جزئیات همین بس که حتی یک کپی کاربردی و صد البته چوبی از خودروی همه‌جارو (ATV) سایبرکواد که در رونمایی از سایبرتراک اصلی دیدیم نیز در کفی بار آن جای گرفته است.

سایبرتراک روسی در خیابان
سایبرتراک روسی
سایبرتراک کارتنی
سایبرتراک کارتنی
سایبرتراک نیمه‌سایز هک‌اسمیث اینداستوریز
سایبرتراک کانال هک‌اسمیث

همان‌طور که اشاره شد، این اولین تلاش برای ساخت یک نسخه‌ی اختصاصی از خودروی مورد انتظار ایلان ماسک نیست؛ پیش‌تر اعضای کانال یوتیوب Hacksmith Industries یک نسخه‌ی کاربردی اما با اندازه‌ی نصف خودروی واقعی ساخته بودند. اهالی روسیه نیز با تبدیل یک هاچ‌بک قدیمی دستی در این آتش داشتند و حتی یک روز خبر ساخت سایبرتراک از جنس کارتن به گوش رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات