تصمیم احمقانه ایلان ماسک، سیستم رانندگی خودکار تسلا را با مشکل مواجه کرد

شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
رقص ایلان ماسک Elon Musk با کت شلوار در کنار خودرو تسلا مشکی
ایلان ماسک با تصمیم‌گیری عجیب در مورد مهندسی خودروهای برقی تسلا باعث شد وعده‌های این شرکت برای سیستم رانندگی خودکار محقق نشود.
تبلیغات

ایلان ماسک قول داده است رانندگی کاملاً خودکار تسلا تا سال آینده ارائه خواهد شد اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، شاید این وعده محقق نشود.

واشنگتن پست گزارش داده است که ماسک چندسال قبل تصمیم گرفت حسگرهای رادار داخل خودروهای برقی تسلا را برای کاهش هزینه‌های ساخت این وسایل نقلیه، حذف کند. باوجود مخالف‌ها و هشدارهای متعدد مهندسان تسلا، ماسک روی خواسته‌ی خود پافشاری و آن را عملی کرد.

یکی از کارمندان سابق تسلا می‌گوید برخی مهندسان این شرکت درمورد فشارهای ماسک برای عدم استفاده از حسگرهای داخلی در خودروهای برقی بسیار نگران بودند و حتی مدیر اجرایی جدیدی را استخدام کردند تا نظر او را تغییر دهد.

ماسک در ماه می ۲۰۲۱ اعلام کرد همه‌ی خودروهای برقی ساخته شده در کارخانه‌ی آمریکای شمالی تسلا بدون فناوری رادار عرضه می‌شوند و این شرکت مدتی بعد سیستم‌های راداری را در خودروهای دیگر خود غیرفعال و آن‌ها را با فناوری تسلا ویژن جایگزین کرد.

فیوچریسم می‌گوید ده‌ها نفر از افراد نزدیک به تسلا ازجمله کارکنان سابق و رانندگان آزمایشی و برخی مقامات امنیتی و کارشناسان، درمورد تصمیم ماسک برای حذف حسگرهای رادار داخلی از خودروهای این شرکت ابراز نگرانی کردند و همین اقدام منجر به بروز تصادفات بیشتر و بدنامی این خودروساز شد.

مشکل حذف حسگرهای رادار از خودرهای الکتریکی تسلا فقط به موارد امنیتی ختم نمی‌شود؛ سیستم دوربین جایگزین این حسگرها نیز مشکلاتی را ایجاد کرد که باعث شد ماسک مهندسان را مجبور به برطرف کردن آن‌ها کند. مالک تسلا همچنین برخی کارکنان این شرکت که با حذف حسگرها مخالف بودند را اخراج کرد.

میسی کامینگز، مشاور ارشد سابق اداره‌ی ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها می‌گوید حذف حسگرهای رادار از خودروهای تسلا باعث بروز مشکل در تشخیص اجسام و موانع می‌شود.

درحال حاضر هیچ شرکت خودروسازی به فناوری رانندگی کاملاً خودکار و قابل‌اطمینان دست نیافته و ظاهراً تسلا نیز در این مسیر با مشکلات مهمی مواجه شده است. اکنون باید دید سرسختی ماسک برای حذف حسگرهای رادار از وسایل نقلیه‌ی برقی تسلا به کجا ختم خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات