فولکس‌واگن با خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه جدید خود به‌دنبال شکست تسلا است

جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فولکس واگن id .2all
خودرو مفهومی فولکس واگن ID .2all با قیمتی درحدود ۲۶ هزار دلار می‌تواند یکی از اقتصادی‌ترین وسایل نقلیه‌ی برقی باشد.
تبلیغات

فولکس واگن از خودروی برقی اقتصادی خود به‌نام ID .2all با قیمت اولیه‌ی ۲۶ هزار دلار و برد تخمینی ۴۵۰ کیلومتر بارهربار شارژ رونمایی کرد. این محصول فعلاً در حد یک مدل مفهومی است که به‌عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی مردمی توصیف می‌شود.

فولکس واگن در رویداد سرمایه‌گذاران خود در آلمان به روز سرمایه‌گذاران تسلا اشاره کرد؛ جایی‌که انتظار می‌رفت ایلان ماسک از خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ی جدیدی رونمایی کند اما این اتفاق رخ نداد و باعث کاهش ارزش سهام شرکت مذکور شد. اکنون فولکس واگن در کم‌تر از دوهفته با معرفی خودرو الکتریکی اقتصادی جدید خود به تسلا پاسخ داد.

فولکس واگن استراتژی جدیدی را ارائه داد که شامل سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد یورویی (۱۹۳ میلیار دلار) در طول پنج سال در زمینه‌هایی مثل تولید باتری و مواد خام است زیرا این برند به‌دنبال کاهش هزینه‌های تولید خودروهای برقی و پیشی گرفتن از تسلا و سایر رقبا است.

فولکس واگن id .2all
فولکس واگن id .2all

ID .2all محور رویداد اخیر فولکس واگن بود. این خودرو الکتریکی با قیمتی جذاب می‌تواند به یکی از محصولات پرطرفدار بازار تبدیل شود. این شرکت انتظار دارد خودرو جدیدش را از سال ۲۰۲۵ به تولید برساند.

به گزارش ورج، نسخه‌ی تولیدی ID .2all روی نسل دوم پلتفرم خودرو الکتریکی ماژولار MEB فولکس واگن ساخته خواهد شد. نسخه‌ی کنونی MEB همچنین در محصولات دیگری مثل کراس اور SUV ID.4 این شرکت و ده‌ها خودرو دیگر از آئودی و سایر برندهای متعلق به گروه فولکس واگن استفاده شده است.

خودروی برقی اقتصادی جدید فولکس واگن همچنین اولین محصول این شرکت با دیفرانسیل جلو خواهد بود. این خودرو در مدت ۲۰ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

ID .2all به‌عنوان یک هاچ‌بک، هم در بازار ایالات‌متحده و هم در اروپا با سایر خودروهای موجود در بازار رقابت خواهد کرد. به‌هرحال باید دید این محصول در آینده چه عملکردی درمقابل رقبا خواهد داشت.

فولکس واگن id .2all
فولکس واگن id .2all

فولکس واگن ID .2all را با زبان طراحی کاملاً جدید و معرفی کرده است. درحالی‌که نمای بیرونی این محصول شبیه فولکس واگن گلف است، فضای داخلی آن ظاهری متمایزتر دارد.

فولکس واگن می‌گوید قصد دارد فضای داخلی ID .2all را به نمایشگرهایی مجهز کند که برای ارائه‌ی اطلاعات و همچنین قابلیت‌های سرگرمی درنظر گرفته خواهند شد.

شاید ID .2all پس از عرضه به بازار درسال ۲۰۲۵ به‌عنوان ارزان‌ترین مدل فولکس واگن شناخته نشود. این شرکت برنامه‌های خود را برای معرفی خودرو برقی دیگری با قیمت ۲۰ هزار یورو اعلام کرده است که احتمالاً با نام ID .1 روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات