موج گرما در چین کارخانه‌های اینتل، فولکس‌واگن و چند شرکت بزرگ دیگر را ۶ روز تعطیل کرد

پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فشار واردشده بر شبکه‌ی برق سیچوآن چین درنتیجه‌ی از راه رسیدن گرمای کم‌سابقه باعث شده است کارخانه‌‌ی شرکت‌هایی مثل اینتل و فولکس‌واگن به مدت ۶ روز تعطیل شود.
تبلیغات

براساس گزارش ورج به‌نقل از بلومبرگ و CNN، دولت چین دستور داده است به دلیل کمبود برق درنتیجه‌ی موج اخیر گرما کارخانه‌های فعال در سیچوآن به مدت ۶ روز تعطیل شوند. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی باتری خودروهای برقی در دنیا (CATL) و اینتل جزو شرکت‌هایی هستند که به دستور دولت چین باید کارخانه‌های خود را از حالت عملیاتی خارج کنند. به‌نظر می‌رسد وضعیت حاکم بر سیچوآن کارخانه‌های متعلق‌به فاکسکان، تویوتا، تگزاس اینسترومنتس، فولکس‌واگن و... را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

چین گفته است تمامی کارخانه‌های سیچوآن باید تا تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) عملیات تولید را متوقف کنند تا فشار واردشده به شبکه‌ی برق کاهش یابد. بدترین موج گرمای چین در ۶۰ سال اخیر به‌تازگی از راه رسیده و باعث شده استفاده از کولر و دستگاه‌های خنک‌کننده به‌شدت افزایش پیدا کند. به گفته‌ی CNN، دمای هوا در برخی شهرها به ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد افزایش یافته است.

مقامات رسمی چین می‌گویند که در تلاشند تا انرژی را برای شهروندان حاضر در منطقه‌ی سیچوآن حفظ کنند. گفته می‌شود سیچوآن با بیشترین مشکل در زمینه‌ی تأمین انرژی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. سیچوآن تا حد زیادی وابسته به انرژی آبی است و همین موضوع باعث می‌شود که دربرابر موج‌های گرما و البته خشک‌سالی که موجب خشک شدن مخازن آبی می‌شود آسیب‌پذیر باشد.

سیچوآن منطقه‌ای پر اهمیت برای صنعت تراشه و پنل‌های خورشیدی است. تولیدکنندگان به‌منظور ساخت پنل خورشیدی به این منطقه‌ی غنی از منابع معدنی هجوم برده‌اند. این استان، مرکزی برای استخراج لیتیم است که برای تولید باتری گوشی‌های هوشمند و خودروهای برقی کاربرد دارد.

برخی از تحلیلگران می‌گویند که تعطیلی ۶ روزه در چین ممکن است قیمت مواد اولیه‌ی موردنیاز برای ساخت پنل خورشیدی و باتری را بالا ببرد، چون تأمین این مواد اولیه کاهش پیدا می‌کند. تا تاریخ ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) یعنی تنها دو روز پس از آغاز تعطیلی‌ها، مقامات رسمی تأیید کردند که قیمت مواد اولیه‌ی پنل‌های خورشیدی بالا رفته است.

شماری از شرکت‌ها انتظار ندارند که تعطیلی اخیر در سیچوآن در روند کار آن‌ها اختلال بزرگی ایجاد کند. فاکسکان که آیپدهای اپل را در منطقه‌ی سیچوآن تولید می‌کند، می‌گوید که وضعیت فعلی تأثیر منفی بزرگی روی این شرکت نگذاشته است. همچنین فولکس‌واگن گفته است که احتمالاً تحویل خودروهایش با تأخیر چندانی مواجه نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات