اولین پرواز آزمایشی خودروی پرنده سرنشین‌دار ژاپن، آینده‌ای هیجان‌انگیز را نوید می‌دهد

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آزمایش اولین خودرو پرنده سرنیشن دار در ژاپن
ژاپن اولین آزمایش خودرو پرنده‌ی سرنشین‌دار را انجام داد و گامی مهم در مسیر گسترش این نوع وسایل نقلیه‌ی جذاب برداشت.
تبلیغات

خودروهای پرنده ازجمله بهترین و جذاب‌ترین وسایل نقلیه‌ برای آینده هستند. این خودروها برای حل مسائل ترافیک، ازدحام، آلودگی و سایر مشکلاتی که صنعت حمل‌ونقل کنونی با آن مواجه است، راهکاری نوآورانه ارائه می‌دهند. وسایل نقلیه‌ی پرنده با قابلیت‌های خود برای طی کردن مسافت‌های کوتاه در زمان بسیار کم باعث خواهند شد جاده‌ها برای عبور عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و مسافرانی که مسافت‌های طولانی در پیش دارند، آزاد شوند. یکی از مزیت‌های این خودروها این است که در مقایسه با خودروهای معمولی زمینی، به زیرساخت‌های کمتری نیاز دارند و باعث می‌شود به راهکاری جذاب برای حمل‌ونقل تبدیل شوند.

اکنون ژاپن پرواز آزمایشی با خودرو پرنده‌ی سرنشین‌دار را در استان اویتا انجام داده است که ایده‌ی استفاده از این وسایل نقلیه را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. گروه تحقیقاتی Masc مستقر در اوکایاما، این آزمایش را با استفاده از یک خودرو پرنده‌ی دونفره که براساس فناوری‌های پهپاد ساخته شده است، انجام داد. این خودرو، مسیری از پیش‌ تعیین‌شده را بدون نیاز به راننده کنترل کرد و به‌طور عمودی تا ارتفاع ۳۰ متری بالا رفت و سپس با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت به‌مدت حدود سه‌ونیم دقیقه روی دریا چرخید.

کیرینو هیروشی، رئیس Masc اظهار داشت شرکت متبوعش قصد دارد خودروهای پرنده را به محصولی تجاری تبدیل کند و وزارت حمل‌ونقل ژاپن نیز خاطرنشان کرد که این اولین‌ پرواز آزمایشی یک وسیله‌ی نقلیه‌ی پرنده‌ی سرنیش‌دار در فضای باز است. آینده‌ی خودروهای پرنده واقعاً امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد و پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز در ژاپن، گام مهمی در جهت تحقق این چشم‌انداز آینده‌نگرانه است.

به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای پرنده، قبل‌ از اینکه بتوانند چنین محصولاتی را به‌ تولید انبوه برسانند به زمان و تخصص بیشتری نیاز خواهند داشت. چالش‌های طراحی و مهندسی تنها مشکلاتی نیستند که سازندگان خودروهای پرونده باید آن‌ها را حل کنند. مجوزهای زیست‌محیطی، نظارتی و ایمنی نیز ازجمله عواملی هستند که باید به آن‌ها توجه داشت. مسائلی مانند آلودگی صوتی، زیرساخت‌های پرواز و فرود، ظرفیت حمل محدود، آموزش خلبان‌های جدید و هزینه‌های بالا، موانع مهم دیگری هستند که در مسیر پذیرش گسترده‌ی خودروهای پرنده قرار دارند.

علاوه‌براین، قوانین حاکم بر خودروهای پرنده هنوز در مراحل اولیه‌ است و باید برای انطباق با ترافیک پروازی تنظیم شوند. سازمان‌های نظارتی درحال‌حاضر مشغول تدوین مقررات مربوط به خودروهای پرنده‌ی خودران و وسایل نقلیه‌ی هوایی شخصی هستند تا از این طریق ایمنی آن‌ها را تنظیم و روش استفاده از آن‌ها را مشخص کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات