کالکشن جذاب خودروهای بیل گیتس؛ از تسلا تا خودروی ۳۴۰ هزار دلاری رولز رویس

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
بیل گیتس در مقابل تصویرهایی از خودروهای درون گاراژش
بیل گیتس نیز مانند میلیاردهای دیگر در کلکسیون خودروهای خود مواردی را جای داده که چشم هر طرفدار ماشینی را به خود جلب می‌کند.
تبلیغات

ویلیام هنری گیتس سوم معروف به بیل گیتس، متولد ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ در شهر سیاتل واشنگتن است. او یک کارآفرین، مدیر، برنامه‌نویس و فعال اجتماعی است که در طول دوران فعالیت خود، تأثیرات زیادی بر دنیای فناوری گذاشته است. ثروت گیتس که سال‌ها او را در صدر ثروتمندترین افراد جهان قرار داده، از دیگر دلایل شهرت او است.

او در مدت فعالیتش در مایکروسافت، سمت‌های شغلی گوناگونی اعم از مدیرعامل رئیس هیئت مدیره و رئیس دپارتمان معماری نرم‌افزار را بر عهده داشت. او همچنین یکی از پرکارترین نیکوکاران جهان محسوب می‌شود. اما امروز قصد نداریم به موفقیت‌های کاری و کارهای خیریه وی بپردازیم، بلکه می‌خواهیم سری به گاراژش بزنیم و خودروهایی موجود در آن را بررسی کنیم.

مانند بسیاری از میلیاردرها، او کلکسیون چشمگیری از ماشین‌ها دارد که فضای زیادی برای پارک اشغال می‌کنند. یکی از عمارت‌های وسیع او می‌تواند ۲۳ خودرو را در خود جای دهد. او همچنین دارای چهار جت خصوصی است که دو فروند از آن‌ها هواپیماهای لوکس (هر کدام ۷۰ میلیون دلار) هستند.

با نگاه به کلکسیون گیتس با خودروهایی مواجه شدیم که قدرتمند، زیبا، لوکس و حتی در بعضی مواقع عجیب‌وغریب بودند. برای بازدید از گاراژ یکی از ثروتمندترین ‌انسان‌های جهان تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید.

۱۰. پورشه ۹۵۹ اسپورت

نمای کناری خودروی Porsche 959 Sport به رنگ سفید که انعکاس آن روی زمین دیده می شود

پورشه ۹۵۹ اسپورت در زمان خوب شگفتی در دنیای خودروها محسوب می‌شد. این ابرخودرو با دقت مهندسی شده بود تا در مسابقات رالی تخصصی دهه ۸۰ رقیبان خود را کنار بزند. این محصول در عین افسانه‌ای بودن برای رانندگی روزمره نیز گزینه‌ای فوق‌العاده‌ای بود. همچنین توجه داشته باشید که از آن تنها ۳۴۵ نمونه ساخته شد و همین ویژگی پورشه ۹۵۹ را به خودرویی نادر تبدیل می‌کند.

عبور پورشه ۹۵۹ در خیابان قانونی نبود، اما گیتس سعی کرد یکی از آن‌ها را وارد کند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا بنا به دلایلی از پذیرش خودروی مذکور در ایالات متحده خودداری کرده بود. اما گیتس دست از تلاش برنداشت و با قانون مبارزه کرد و سرانجام پس از ۱۳ سال موفق شد.

۹. پورشه ۹۱۱

خودروی 1979 Porsche 911 به رنگ مشکی پارک شده در جاده

اولین خودرویی که بیل گیتس خرید یک پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۱۹۷۹ بود. به نظر می‌آید او هنگام آزمایش حداکثر سرعت خودروی جدیدش به قدری اشتیاق داشته که سه بار در روز اول در آلبوکرکی، مقر اصلی مایکروسافت، جریمه شد.

سومین تخلف باعث شد او روانه زندان شود. پل آلن، بنیانگذار مایکروسافت و دوست دوران کودکی گیتس، همکار خود را با وثیقه آزاد کرد. این دو، چهار سال قبل، اندکی پس از انصراف گیتس از دانشگاه هاروارد، شرکت نرم‌افزاری نوپای خود را در نیومکزیکو تأسیس کردند.

متاسفانه این ماشین دیگر در مجموعه خودروهای گیتس وجود ندارد. پورشه ۹۱۱ آخرین بار در سال ۲۰۱۲ در حراجی به قیمت ۸۰ هزار دلار فروخته شد.

۸. پورشه تایکان توربو S کراس توریسمو

خودروی Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo از روبه رو به رنگ سبز در خیابان

تایکان توربو S کراس توریسمو اولین خودروی الکتریکی پورشه بود و بیل گیتس که عاشق این شرکت است یکی از اولین خریداران خودروی مذکور محسوب می‌شود که با خوشنودی قیمت ۱۸۵ هزار دلاری آن را پرداخت کرد.

گیتس در یکی از مصاحبه‌هایش درباره‌ی خودروی الکتریکی پورشه‌ی خود گفت:

من تازه پورشه تایکان گرفتم که خودرویی برقی محسوب می‌شود. باید بگویم که خیلی جذاب است. این اولین ماشین الکتریکی من است و از آن بسیار لذت می‌برم.
- بیل گیتس، مایکروسافت

۷. فراری ۳۴۸

خودروی Ferrari 348 به رنگ قرمز از نمای کناری

کلکسیون اتومبیل‌های بیل گیتس شامل یک فراری کمیاب نیز می‌شود که هر طرفدار فراری به آن حسادت می‌کنند. از این خودروی اسپرت ۳٫۴ لیتری V8 تنها ۸۰۰۰ عدد تولید شد. اما نکته مهم‌تر این است که فراری ۳۴۸ آخرین مدل طراحی شده توسط انزو فراری، خودروساز اصلی ایتالیایی بود.

فراری ۳۴۸ مدل ۱۹۸۹ ابرخودرویی دو سرنشین است که می‌تواند ۱۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشد. گیتس با فراری خود رانندگی می‌کرد و نمی‌گذاشت در گاراژ خاک بخورد.

۶. رولز-رویس گوست

نمای کناری خودروی Rolls-Royce Ghost مشکی در خیابان

رولزرویس گوست ۲۰۲۲ یک سدان لوکس رده بالا است. کابین داخلی آن بسیار زیبا و راحت طراحی شده و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

رولزرویس گوست به‌عنوان یکی از نوادگان فانتوم، به همان اندازه جذاب است اما اندازه کمی کوچک‌تری دارد. تمام خودروهای رولزرویس از موتور گرفته تا رنگ آن به صورت دستی ساخته می‌شوند و کاملاً قابل تنظیم و شخصی‌سازی هستند.

موتور V12 توئین توربو به Ghost تا ۵۹۲ اسب بخار قدرت می‌دهد. همچنین نباید فراموش کرد که خودروی رولز-رویس موجود در کلکسیون گیتس حدود ۳۴۰ هزار دلار قیمت دارد.

۵. بی ام و سری ۷

خودروی BMW 7-Series به رنگ نقره ای در خیابان

بی ام و سری ۷ سال ۲۰۰۹، اولین خودروی ضد‌گلوله‌ای بود که تا در آن ساخته شد. این محصول خودروی لوکسی زرهی با ویژگی‌های حفاظتی گسترده است که از آن‌ها می‌توان به خاموش کردن سیستم تهویه و تزریق اکسیژن به داخل کابین در صورت خطرناک بودن هوای محیط اشاره کرد.

علاوه‌براین، BMW 7 Series با روکش زرهی فولادی تقویت شده تا ضدگلوله باشد. در واقع، BMW 760Li 2009 الزامات سطح حفاظت بالستیک VR7 را برآورده کرد.

مطمئنا خودروی زیبایی که می‌تواند جان سرنشینان را از خطرات خارجی مانند تیراندازی نجات دهد ارزان نخواهد بود. این سدان لوکس دارای قیمت حدود ۱۵۸ هزار دلار است.

۴. تسلا مدل X

نمای کناری خودروی Tesla Model X به رنگ سفید در جاده

تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید تنها مدرکی است که نشان می‌دهد گیتس در گاراژ خود یک تسلای مدل ایکس نیز دارد.

بیل گیتس در حال راندن خودروی تسلا

در این تصویر شاهد رانندگی او با تسلا مدل X در قسمتی از برنامه Gates Notes و مصاحبه همزمانش با نویسنده علمی‌-تخیلی نیل سونیوز هستیم. این دو در مورد آخرالزمان زمین پس از انفجاری در ماه بحث می‌کنند.

۳. مرسدس بنز کلاس S

خودروی Mercedes-Benz S-Class به رنگ مشکی در حال رانده شدن در خیابان

می‌دانیم که گیتس عاشق پورشه است اما از مهندسان آلمانی مرسدس بنز نیز قدردانی می‌کند. برای مدتی مرسدس بنز کلاس اس، خودرویی بود که به صورت روزانه استفاده می‌کند. حتی وی هنگام رانندگی کردن با خودروی مذکور و رساندن دخترش به مدرسه مشاهده شده است.

مرسدس بنز کلاس S خودرویی قدرتمند است که با موتور ۶ لیتری V12 عرضه می‌شود. این سدان لوکس شیک در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱۰ هزار دلار قیمت داشت.

۲. شورولت سابربان

خودروی Chevrolet Suburban در جاده

کمتر کسی نام سابربان، یکی از محبوب‌ترین محصولات تولیدشده توسط شورلت را نشنیده است. برای گیتس نیز ۶۰ هزار دلار مبلغ چندانی نبود. به همین دلیل او خودروی مذکور را خرید و از آن برای رانندگی در اطراف واشنگتن و سیاتل استفاده می‌کرد.

شورولت سابربان خودرویی جا دار و کاربردی است و می‌توان از آن برای سفرهای بیرون شهری نیز استفاده کرد.

۱. فورد فوکوس

خودروی آبی رنگ Ford Focus درجاده

می‌توان فورد فوکوس را اقتصادی‌ترین خودروی گیتس دانست. این محصول که ۱۵ هزار دلار قیمت دارد گزینه خوبی برای رانندگی درون شهری است.

برای بیل گیتس فوکوس ماشین مسافرتی عالی‌ای به منظور رفت و آمد از سیاتل به ردموند، تا دفاتر مایکروسافت، محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات