ایلان ماسک: به زودی شاهد اجرای Steam در خودروهای تسلا خواهیم بود

دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرده است نسخه‌ی نمایشی Steam روی خودروهای برقی این شرکت احتمالاً ماه آینده ارائه خواهد شد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد تسلا قصد دارد با اضافه کردن استیم به خودروهای برقی خود، امکان اجرای بازی‌های بیشتری را به‌ دارندگان این خودروها ارائه دهد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در پاسخ به یک توییت گفت این شرکت درحال یکپارچه‌سازی Steam با پلتفرم نرم‌افزاری خودروهای خود است و انتظار می‌رود ماه آینده اولین نسخه‌ی آزمایشی آن ارائه شود.

تسلا درحال‌حاضر امکان اجرای برخی بازی‌های آرکید مثل Cuphead و Sonic the Hedgehog 1 را روی خودروهای برقی خود ارائه می‌دهد، اما با اضافه شدن ویترین دیجیتال استیم، کاربران می‌توانند به طیف گسترده‌تری از بازی‌ها دسترسی داشته باشند. هنوز مشخص نیست با این به‌روزرسانی امکان خرید بازی‌های دیگر نیز ارائه خواهد شد یا خیر.

بازی در تسلا

همان‌طور که ورج اشاره می‌کند، ماسک به وعده‌های خود مبنی‌بر اضافه کردن Cyberpunk 2022 و The Witcher به خودروهای جدیدتر مدل S و X که از پردازنده‌ی AMD Ryzen و گرافیک مبتنی‌بر AMD RDNA 2 بهره می‌برند، عمل نکرده است، اما یکپارچه‌ شدن با Steam می‌تواند نشانه‌ای از نزدیک‌تر شدن تسلا به این هدف باشد.

ماسک در ماه فوریه نیز در توییتی دیگر اعلام کرد تسلا درحال‌ کار روی قابلیتی است که امکان اجرای برخی بازی‌های خاص استیم روی خودروهای این شرکت را فراهم خواهد کرد؛ این یعنی ماسک احتمالاً قصد دارد عناوین سطح‌ بالا را ازطریق یکپارچه‌سازی با استیم ارائه دهد.

تسلا سال گذشته به‌دلیل برخی سیاست‌های خود مورد انتقاد قرار گرفت. این شرکت ابتدا به رانندگان اجازه می‌داد فقط هنگامی که خودرو در حالت پارک است، بازی کنند و سپس با دور زدن بخش تأییدیه‌ی ایمنی، امکان اجرای بازی‌ها هنگام حرکت نیز فراهم شد. این شرکت پس از مواجه‌ شدن با انتقاد از سوی اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، از این تغییر عقب‌نشینی و یک‌ بار دیگر امکان بازی هنگام رانندگی را غیرفعال کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات