نسخه جدید و بازطراحی‌شده CarPlay معرفی شد؛ زیرساختی احتمالی برای خودروی آینده اپل

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
نسخه جدید CarPlay برای ۹۸ درصد خودروهای جدید ایالات متحده دردسترس خواهد بود.
تبلیغات

اپل در جریان رویداد توسعه‌دهندگان WWDC خود از نسخه جدید و بازطراحی شده CarPlay رونمایی کرد. طبق اعلام اپل نسخه جدید در ۹۸ درصد خودروهای جدید تولید شده در ایالات متحده دردسترس خواهد بود.

اپل در جریان معرفی نسخه جدید CarPlay اعلام کرد که نسخه جدید با همکاری شرکت‌های خودروسازی مطرح بازار آمریکا طراحی و توسعه پیدا کرده است و به همین علت با عموم آن‌ها نیز سازگار خواهد بود. به ادعای کوپرتینویی‌ها با این همکاری موفق شده‌اند تا کارایی CarPlay را تا حد زیادی افزایش دهد.

نسل جدید CarPlay اپل

رانندگان با بهره‌گیری از نسل جدید CarPlay اپل می‌توانند محتوای بیشتری را در سراسر صفحه‌»مایش خودروی خود داشته باشند. درحقیقت با استفاده از نسل جدید تمامی صفحه‌نمایش خودروی شما توسط CarPlay پوشش داده خواهد شد و کنترل تمامی بخش‌های خودرو ازطریق آن امکان‌پذیر خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد اپل با نسل جدید CarPlay خود سعی دارد تا بستر کنترل تمامی خودروها به این سیستم واگذار شود تا از این طریق پیش‌زمینه لازم برای توسعه خودرو هوشمند خود را آماده کند.

نسل جدید CarPlay اپل

در CarPlay ویجت‌ها نیز حضور خواهند داشت که مستقیما از آیفون قدرت خواهند گرفت. همچنین ظاهر CarPlay کاملاً قابل شخصی‌سازی خواهد بود. طبق اعلام اپل CarPlay توانایی نمایش اطلاعاتی اعم از سرعت خودرو، مسیریابی لحظه‌به‌لحظه، وضعیت آب‌و‌هوا و بسیاری دیگر خواهد بود.

طبق اعلام کوپرتینویی‌ها خودروهایی با پشتیبانی نسل بعدی CarPlay در سال آینده عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات