مینی جان کوپر ورکس ۲۰۱۹ سازگار با استاندارد یورو ۶ رونمایی شد

جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
مطالعه 4 دقیقه
مدل‌های سقف‌دار و روباز مینی جان کوپر ورکس در سال ۲۰۱۹ از فیلتر جدید اتو استفاده خواهند کرد که آن‌ها را با استاندارد آلایندگی یورو ۶ و WLTP سازگار می‌کند.
تبلیغات

خودروهای Mini در سال جاری با فیس‌لیفت همراه می‌شوند، اما مدل‌های جان کوپر ورکس (John Cooper Works) در سال ۲۰۱۹ با استفاده از پیشرانه‌های پاک‌تر ارتقا خواهند یافت. خودروساز بریتانیایی زیرمجموعه بی‌ام‌و، به‌تازگی اعلام کرد که مدل‌های سقف‌دار و کانورتیبل خود را تا اوایل سال ۲۰۱۹ به فیلتر بسیار دقیق اتو (Otto) مجهز خواهد کرد که این خودروها را به مدل‌های سازگار با استاندارد آلایندگی یورو ۶ تبدیل می‌کند. البته فیلتر جدید با اگزوز اسپرت ترکیب می‌شود و هنوز مشخص نیست که این فیلترها چگونه صدای پیشرانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

MINI John Cooper Works / مینی جان کوپر ورکس

مدل‌های MINI JCW دارای پیشرانه بنزینی ۲ لیتری با قدرت ۲۲۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر هستند و با عنوان یکی از بهترین صداهای پیشرانه در پیست از آن‌ها یاد می‌شود؛ به نظر می‌رسد که حذف صدای مسابقه‌ای پیشرانه، باعث تغییر ماهیت این پیشرانه‌ها شود. بی‌ام‌و ادعا می‌کند که تغییر خاصی در مدل‌های یاد شده اتفاق نمی‌افتد و تنها مدل‌های دنده دستی و اتوماتیک تحت تاثیر قرار می‌گیرند. علاوه‌بر این مینی ادعا می‌کند که معرفی آخرین فناوری کاهش آلاینده‌های اگزوز، هیچ تاثیری در مصرف سوخت و مقادیر دی‌اکسیدکربن هر دو مدل ندارد.

استفاده از جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته در مینی جان کوپر ورکس باعث می‌شود تا در ۶.۳ ثانیه بتواند از ۰ به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد و طی ۵.۶ ثانیه نیز از ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتربرساعت برسد. مینی JCW  روباز نیز طی ۶.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و طی ۶.۱ ثانیه از ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. برای هر دو مدل روباز و سقف‌دار نیز جعبه‌دنده اسپرت استپ‌ترونیک ۸ سرعته به‌صورت اختیاری ارائه می‌شود و این کار باعث بهبود شتاب‌گیری خودرو نخواهد شد. طبق چرخه ترکیبی، مصرف سوخت این خودرو به ۶.۹ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. 

MINI John Cooper Works / مینی جان کوپر ورکس

آپشن‌های سفارشی جدیدی نیز برای مینی جان کوپر ورکس در دسترس خواهند بود. فضای داخلی به‌طور گسترده با تریم سیاه پیانو تزئین می‌شود که در سمت سرنشینان جلو بیشتر استفاده شده است. همچنین از طرح سیاه پیانو با رنگ مشکی براق در اطراف چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره مشبک استفاده می‌شود. سایر لوازم جانبی و آپشن‌ها شامل استفاده از رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، تلفن همراه‌با شارژ بی‌سیم، افکنش آرم مینی در سمت راننده، محصولات سفارشی مینی و خدمات اتصال دیجیتال مینی است. 

MINI John Cooper Works / مینی جان کوپر ورکس

استفاده از فیلتر جدید در مینی JCW باعث می‌شود تا این خودروی محبوب با استاندارد یورو ۶ و WLTP سازگار شود و برای فروش در منطقه اقیانوسیه و استرالیا مشکلی نداشته باشد. همچنین حالت اکو (Eco Mode) نیز برای رانندگی وجود دارد که خریداران می‌توانند از آن استفاده کنند. اگرچه این خودرو با وقفه ۶ ماهه برای فروش در اروپا مواجه شده است، اما مینی کوپر قصد دارد راه خود را برای حضور در استرالیا باز کند. 

از آنجا که استرالیا هنوز از چرخه تست WLTP استفاده نمی‌کند، مینی هیچ تعهدی برای آوردن پیشرانه‌ی جدید پاک خود به استرالیا ندارد. با این وجود هنوز اعلام نشده است که آیا این شرکت به استفاده از پیشرانه‌های قبلی (پیش از به‌روزرسانی) در محصولات آینده برای بازار استرالیا ادامه خواهد داد یا نه.

MINI John Cooper Works / مینی جان کوپر ورکس

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

هم‌اکنون نمی‌توان برنامه‌ی مشخصی برای زمان‌بندی استفاده از پیشرانه‌های جدید در محصولات بازار استرالیا ارائه داد. اما می‌توان پیش‌بینی کرد که این محصولات در سطح بالایی از کیفیت و فناوری خواهند بود. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات