برنامه تسلا برای آزمایش کامیونت خودران در ایالت نوادا

یک‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تسلا در حال برنامه‌ریزی برای تست کامیونت خودران خود در ایالت‌های نوادا و کالیفرنیا است.
تبلیغات

در آستانه رونمایی از کامیونت الکتریکی تسلا، این سازنده خودروهای برقی در حال مذاکره با مقامات ایالت نوادا است تا فناوری خودران جدیدی که آن را «پلاتونینگ» نامیده است، آزمایش کند. رویترز این خبر را در تبادل ایمیل بین خودروساز الکتریکی تسلا و اداره وسایل نقلیه ایالت نوادا (DMV) مشاهده و گزارش کرده است. علاوه بر این، به گفته سخنگوی اداره وسایل نقلیه کالیفرنیا، تسلا روز چهارشنبه با مقامات کالیفرنیا ملاقات کرد تا درباره فناوری کامیونت خودران این شرکت صحبت کند. این سخنگو گفت که از سطح خودرانی کامیونت جدید تسلا مطلع نیست.

بخشی از تبادل ایمیل در ماه مه و ژوئن بین تسلا و اداره وسایل نقلیه نوادا شامل دستور جلسه‌ای بود که در ۱۶ ژوئن با اداره حمل و نقل نوادا برگزار شد. این دستور کار، آزمایش دو نمونه اولیه کامیونت تسلا را در ایالت نوادا ذکر می‌کرد.

در این ایمیل، ناصر زمانی، مسئول نظارتی تسلا، به یکی از مقامات بخش وسایل نقلیه نوادا نوشت:

برای اطمینان از اینکه پروژه ما در مسیر درستی قرار دارد، باید نمونه اولیه‌ی آن در شرایط جاده‌ای آزمایش شود. هدف اصلی ما این است که توانایی کارکرد نمونه اولیه کامیونت‌های تسلا را برای تردد در سراسر خطوط جاده‌ای ایالتی آزمایش کنیم. به همین علت می‌خواهیم در ایالات نوادا و کالیفرنیا این کامیونت را در حالت‌های پلاتونینگ و مستقل بدون داشتن راننده آزمایش کنیم.

زمانی در ۱۰ ژوئیه از بخش وسایل نقلیه نوادا درخواست کرد که شرایط لازم برای کسب مجوز آزمایش کامیونت خودران در ایالت نوادا برای او فرستاده شود.

تسلا رانندگی خودران

پلاتونینگ یک ساختار رانندگی است که خودروهای بدون راننده، پشت سر یک خودروی با راننده حرکت می‌کنند و الگوی حرکت خود را از خودروی جلویی می‌گیرند. کامیونت‌های خودران به‌سادگی می‌توانند از الگوی خودروی جلویی پیروی کنند و احتمالا نیاز به راننده ندارند و در نتیجه رانندگان می‌توانند استراحت کنند. این نوع فناوری برای کامیونت‌‌های نیمه سنگین مناسب است؛ زیرا معمولا در هنگام سفر در بزرگراه‌های بین ایالتی، با سرعت‌های ثابتی حرکت می‌کنند. تسلا در توسعه این نوع فناوری تنها نیست. استارتاپ Peloton Technology که در سیلیکون ولی راه‌اندازی شده است، در حال کار با چند سازنده کامیون برای ساخت سیستم پلاتونینگ است.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، در سال گذشته به‌عنوان بخشی از برنامه اصلی خود، استراتژی محصول آینده شرکت خود را شامل برنامه‌هایی برای تولید کامیونت الکتریکی معرفی کرد. در ماه آوریل، او عکسی از یک کامیونت الکتریکی نشان داد و گفت مراسم رونمایی آن در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد. او این وعده را در جلسه سهامداران تسلا در ماه ژوئن تکرار کرد.

کامیونت خودران تسلا

با ارائه ویژگی‌های خودران تحت نام اتوپایلوت در سدان‌های الکتریکی مدل‌های S و 3 و همچنین کراس‌اوور الکتریکی مدل X، تسلا رهبر جهانی فناوری خودروهای خودران است. این شرکت احتمالا آزمایش فناوری کامیونت خودران خود را در پشت درهای بسته انجام می‌دهد و امیدوار است که به‌زودی آن را در جاده‌های عمومی آزمایش کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات