اولین پیکاپ الکتریکی Ram رونمایی شد؛ خشن و برق‌آسا

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
خودرو پیکاپ برقی Ram 1500 رم از نمای جلو
شرکت استلانتیس اولین پیکاپ الکتریکی Ram را که رقیبی برای خودروی محبوب F-150 Lightning محسوب می‌شود در CES 2023 رونمایی کرد.
تبلیغات

استلانتیس، خودروساز بزرگ چند ملیتی، در نمایشگاه CES 2023 مشخصات اولین پیکاپ برقی برند Ram را منتشر کرد. این پیکاپ که فعلا خودرویی مفهومی محسوب می‌شود، Revolution نام دارد. بر اساس گفته‌ی استلانتیس، تولید خودروی Revolution از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، یعنی تقریبا دو سال پس از تولید اولین وانت‌های برقی توسط رقبا. در حال حاضر جزئیات قیمت و دامنه‌ی حرکتی خودروی Revolution اعلام نشده، با این‌حال مایک کووال، رئیس برند Ram، می‌گوید خودروی موردبحث روی ویژگی‌های موردعلاقه‌ی خریداران وانت تمرکز خواهد داشت.

خودرو پیکاپ برقی Ram 1500 رم از نمای پشت

بر اساس گزارش بلومبرگ، تمامی خودروهای آینده‌ی Ram قرار است ویژگی‌های کانسپت Revolution را به ارث ببرند. رئيس Ram می‌گوید این برند در گذر زمان از رقبایش عبور می‌کند و نگران ورود دیرهنگام به بازار وانت‌های الکتریکی نیست.

رونمایی کانسپت Revolution لحظه‌ای مهم در تاریخ برندی است که چندان نگاه مثبتی به خودروهای الکتریکی نداشته و شماری از پرمصرف‌ترین خودروهای بنزینی دنیا را تولید کرده است. Ram با در نظر گرفتن شرایط بازار، اکنون در تلاش است به بازیگری مهم در صنعت خودروهای برقی تبدیل شود.

خودروی برقی Ram در بازار با محصولات هیجان‌انگیزی مثل Ford F-150 Lightning و خودروهای برند Rivian رقابت خواهد کرد. یک تحلیلگر می‌گوید استلانتیس برای بقا نیاز دارد حداقل یکی از برندهای بزرگ تولیدکننده‌ی وانت را شکست دهد.

برند Ram در سال ۲۰۱۹ توانست در رتبه‌ی دوم بازار پرسود وانت‌های ایالات متحده قرار بگیرد. Ram در آن زمان نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ الهام‌گرفته از آیپد را درون خودروی بنزینی Ram 1500 قرار داد. زمان زیادی نگذشته بود که رقبای Ram نیز خودروهای مشابهی تولید کردند.

نمای داخل کابین خودرو پیکاپ برقی Ram 1500 رم

خودروی مفهومی به‌نمایش‌درآمده در لاس‌وگاس نمونه‌ی نهایی Revolution نیست، با این‌حال یک‌سری قابلیت‌های جذاب دارد تا نظر کارگران ساختمانی، طرفداران ورزش و افراد ماجراجو را جلب کند. این خودرو محفظه‌ای ۵٫۵ متری برای حمل بار دارد و به سه ردیف صندلی مجهز است. خودروی Revolution دستیار هوش مصنوعی دارد و می‌تواند در حالتی که در بیرون از خودرو هستید، به فرمان صوتی واکنش نشان دهد.

Ram می‌گوید برای رفع نگرانی درباره‌ی دامنه‌ی حرکتی، قصد دارد سیستم رنج اکستندر بنزینی در خودرویش قرار دهد. فعلا مشخص نیست که Revolution در کجا وارد خط تولید می‌شود.

شرکت‌های خودروساز در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با خودروهای الکتریکی، بخش‌های بالای بازار را هدف قرار دهند و درآمد بیشتری به جیب بزنند. در حال حاضر هامر برقی جنرال موتورز بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات