مینی کراس اور هیوندای کسپر با پیشرانه یک لیتری معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای کراس‌اور کسپر را با آستانه قیمت دوازده هزار دلار معرفی کرده است. این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی یک لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ است.
تبلیغات

هیوندای کراساوری کوچک با نام کسپر (Casper) معرفی و تصاویر آن را قبل از عرضه در بازار کرهجنوبی منتشر کرد. کسپر به چراغهای LED بزرگی مجهز شده است و شکافی روی جلوپنجرهی پایینی دارد. این ویژگیها باعث خواهند شد گمان کنید که کاسپر همیشه از دیدن شما شگفتزده میشود.

نامگذاری محصول جدید هیوندای هیچ ارتباطی با روح کارتون معروف کسپر ندارد؛ بلکه کسپر نام یکی از تکنیکهای حرفهای ورزشکاران هنگام استفاده از تختهاسکیت است. در تکنیک یادشده، همزمان ورزشکار و تختهاسکیت در هوا میچرخند. هیوندای در ماه سپتامبر پیشفروش کاسپر را شروع خواهد کرد و  اواخر امسال تحویل آن به مشتریان آغاز خواهد شد.

قسمت جلوی کسپر ظاهری ظریف و زیبا دارد؛ اما شمایل کنارههای آن عضلانی است. روی بدنه از خطوط برجسته استفاده شده است و گلگیرها کمی برآمده هستند و روکش پلاستیکی دور گلگیرها ظاهری مستحکم به آنها میبخشد.

عقب کسپر شکل و شمایلی هاچبک مانند دارد و شاهد شیبی تند روی درِ صندوق عقب هستیم. در این قسمت چراغ‌هایی بزرگ در گوشه‌های پایین و بالای سپر عقب قرار دارند. فضای دور چراغ‌ها قرمزرنگ و درون آن‌ها سفید است و ظاهر چراغ‌های بزرگ و اصلی کسپر را یادآوری می‌کند. هیوندای هیچ تصویری از فضای داخلی کسپر منتشر نکرده است.

هیوندای کسپر 2022

به گفته هیوندای، کسپر از پیشرانه‌ی یک لیتری تنفس طبیعی یا یک لیتری توربوشارژ استفاده خواهد کرد. بنابر اطلاعات منتشرشده توسط منابع خبری، کسپر ۳۵۹۵ میلی‌متر طول و ۱۵۹۵ میلی‌متر عرض دارد و فاصله‌ی میان دو محور آن ۲۴۰۰ میلی‌متر است.

برای درک بهتر ابعاد کسپر باید آن را با کراس‌اور کوچک و موجود در بازار آمریکا، یعنی هیوندای ونیو مقایسه کنیم. ونیو ۴۰۴۱ میلی‌متر طول و ۱۷۷۰ میلی‌متر عرض دارد و با توجه به فاصله محوری ۲۵۲۰ میلی‌متری آن، کمی از کاسپر بزرگ‌تر است.

تصاویر جاسوسی کسپر در اوایل سال جاری و در حال آزمایش در برف منتشر شده بود. در آن زمان پروژه‌ی کسپر با کد داخلی AX-۱ شناخته می‌شد و با وجود پوشش استتاری، چراغ‌های بزرگ جلو به‌عنوان بخش مهمی از طراحی کسپر کاملاً مشخص بودند.

Hyundai Casper / هیوندای کسپر نمای یک چهارم
Hyundai Casper / هیوندای کسپر نمای جلو و عقب
Hyundai Casper / هیوندای کسپر نمای کنار
Hyundai Casper / هیوندای کسپر نمای سه چهارم
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات