۵ حقیقت درباره هیوندای آیونیک ۵ که تاکنون نمی‌دانستید

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
خودروی برقی هیوندای آیونیک ۵ به‌عنوان جدیدترین مدل خودروساز کره جنوبی،‌ در مقابل تسلا مدل ۳ و جگوار I-Pace مزایایی دارد که احتمالا برای مشتریان جذاب باشد.
تبلیغات

به دلایل زیادی خودروی الکتریکی هیوندای Ioniq 5 محصول جذابی است. آیونیک ۵ اولین خودروی برقی کاملاً لوکس این شرکت به شمار می‌رود و از فناوری شارژ ۸۰۰ ولت برای شارژ سریع باتری بهره می‌برد که بسیار جالب به نظر می‌رسد. 

مزایای خودروی برقی هیوندای آیونیک 5 / Hyundai Ionic 5

اما موارد دیگری درباره هیوندای آیونیک ۵ وجود دارد که شاید تاکنون کسی به آن اشاره نکرده باشد. به گزارش carscoops، مدتی قبل هیوندای از تحقیقات ناسا درباره‌ی وضعیت خنثای بدن انسان در موقعیت‌های بدون نیروی جاذبه استفاده کرد تا موقعیت خوابیده صندلی‌های خود را در حالت لم دادن کامل سرنشینان طراحی کند؛ حقیقتی که در هنگام بررسی یکی از اسناد داخلی هیوندای کشف شد و این سند پنج واقعیت عجیب دیگر به ما ارائه داده است که مطمئناً درباره‌ی هیوندای آیونیک ۵ نمی‌دانید.

۱. آیونیک ۵ به اقتصاد خانوار کمک می‌کند

خودروی برقی هیوندای آیونیک 5 / Hyundai Ionic 5 به عنوان ژنراتور برق

هیوندای قیمت آیونیک ۵ را در ایالات متحده تأیید نکرده است؛ اما فکر می‌کنیم از حدود ۴۰ هزار دلار شروع شود. البته هیوندای انتظار دارد مشتریانش هر سال بتوانند بر درآمد خود بیفزایند.

طبق اسناد هیوندای، آیونیک ۵ زوج‌های جوانی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند و خانواده‌های جوان با یک فرزند را هدف قرار داده است. در این سند گفته می‌شود مشتریان هدف آیونیک ۵، «ترقی‌خواهان فعال بلندپرواز» و احتمالاً در اواخر دهه سوم زندگی خود هستند و هرساله بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند. این هدف خیلی بزرگی برای هیوندای است که برندی با محصولات ارزان باشد و بتواند در اقتصاد خانواده به آن‌ها کمک کند.

کسانی که هنوز به سطح درآمد ۱۳۰ هزار دلار ​​نرسیده‌اند، می‌توانند از این خودروی برقی به‌عنوان ژنراتور سیار استفاده کنند و در استراحت‌های ناهار در پارکینگ دفتر کار خود جایگاهی برای پخت هات‌داگ برپا کنند و چند دلار بیشتر درآمد به دست آورند.

۲. آیونیک ۵ کمتر از تسلا مدل Y صدا تولید می‌کند

نمای عقب تسلا مدل Y / Tesla Model Y آبی رنگ

ما هنوز منتظر روزنامه‌نگاران خودرویی هستیم تا مقایسه‌ای جامع بین آیونیک ۵ و تسلا مدل Y داشته باشند؛ اما وقتی این اتفاق بیفتد، از دیدن تسلا به‌عنوان گزینه‌ی نهایی راننده تعجب نکنید.

طبق داده‌های هیوندای در سند یادشده، مهندسان این شرکت تسلا مدل Y را به‌طور در خور توجهی چابک‌تر ارزیابی می‌کنند؛ اما خریداران مدل Y باید هزینه‌ی بیشتری برای راحتی سواری خود بپردازند. آن‌ها همچنین اظهار داشتند که آیونیک ۵ تقریباً به اندازه جگوار I-Pace ساکت و کم‌صدا و در داخل کابین، بسیار کم‌صداتر از تسلا مدل Y است. تحقیقات هیوندای نشان می‌دهد که راحتی سواری دومین ویژگی مهم پس از پاسخ سیستم انتقال قدرت است که خریداران به دنبال آن هستند.

۳. شعاع حرکتی آیونیک ۵ مدل AWD در حالت Eco، برابر مدل RWD است

کابین خودروی برقی هیوندای آیونیک 5 / Hyundai Ionic 5

آیونیک ۵ برای ایالات متحده دارای دو نسخه است: یکی مدل دوربرد RWD با موتور ۲۲۵ اسب بخاری که چرخ‌های عقب را هدایت می‌کند و دیگری نسخه‌ی دوربرد AWD که موتور دوم را با قدرت ۳۲۰ اسب بخار به محور جلو می‌افزاید. هر دو نسخه به جای بسته ۷۲ کیلووات ساعتی که در اروپا نصب می‌شود، باتری ۷۷٫۴ کیلووات ساعت را دریافت می‌کنند.

اما کسانی که به فکر خرید نسخه AWD و برنامه‌ریزی برای رانندگی در همه جا در حالت Eco هستند، ممکن است نیم‌نگاهی هم به نسخه‌ی RWD داشته باشند. اگر نمودارهای هیوندای را به‌درستی درک کرده باشیم، در حالت Eco نسخه‌ی AWD با استفاده از هر دو موتور شروع به کار می‌کند و سپس به حالت تک موتوره محرک عقب می‌رود و با آن مسیر را ادامه می‌دهد. در این حالت هرچه راننده پدال گاز را بیشتر فشار دهد، تغییری در شرایط به وجود نمی‌آید.

در حالت کامفورت، آیونیک ۵ همان منطق را اعمال می‌کند؛ اما در سرعت‌های بالا و شرایطی که راننده پدال گاز را بیشتر فشار بدهد، موتور جلو را نیز درگیر خواهد کرد.

۴. درپوش شارژ آیونیک ۵، ۰٫۲ ثانیه سریع‌تر از تسلا مدل ۳ باز می‌شود

درپوش شارژ خودروی برقی هیوندای آیونیک 5 / Hyundai Ionic 5

در اینجا آماری وجود دارد که نشان می‌دهد خودروسازان چگونه محصولات خود را با رقبا مقایسه می‌کنند. حتی وب‌سایت Car & Driver زمان باز شدن درپوش شارژ خودرو را اندازه‌گیری نمی‌کند؛ اما از اطلاعات هیوندای می‌دانیم که درپوش شارژ آیونیک ۵ در مدت ۱٫۳ ثانیه باز می‌شود. برای مقایسه، بد نیست بدانید درپوش شارژ تسلا مدل ۳ به ۱٫۵ ثانیه زمان برای باز شدن نیاز دارد.

۵. مزیت آیونیک ۵ بر جگوار I-Pace در شتاب‌گیری

جگوار آی پیس / Jaguar I-Pace سفید رنگ در جاده

در اینجا به یکی دیگر از آمارهای شگفت‌آور موجود در سند هیوندای اشاره می‌کنیم. طبق گفته‌ی مهندسان هیوندای، در شرایط شتاب‌گیری دماغه جگوار I-Pace حدود ۸۱ میلی‌متر بالا می‌آید که احتمالاً در کارولینای شمالی چندان خوب نخواهد بود؛ زیرا این ایالت اخیراً ممنوعیت عجیبی برای وانت‌ها و شاسی‌بلندهایی که دماغه آن‌ها در هنگام شتاب‌گیری بالا می‌آید وضع کرده است.

طبق اسناد هیوندای، دماغه تسلا مدل ۳ در حالت شتاب‌گیری ۶۷ میلی‌متر بالا می‌آید؛ درحالی‌که آیونیک ۵ تقریبا فاصله‌ی خود را با زمین حفظ می‌کند و دماغه آن فقط ۴۵ میلی‌متر منحرف می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات