شکایت از تسلا به دلیل محیط کار نژادپرستانه

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قاضی دادگاه فدرال تلاش‌های تیم حقوقی تسلا برای رد ادعای دو کارگر سابق کارخانه این شرکت در کالیفرنیا درباره وجود موارد نژادپرستانه در محیط کار را نپذیرفت.
تبلیغات

روز دوشنبه ویلیام اوریک قاضی فدرال ایالات متحده در منطقه سانفرانسیسکو شکایت اوون دیاز و پسرش دمیتریک دیاز را که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در کارخانه تسلا در حومه شهر فریمونت مشغول بکار بوده‌اند ودچار آزار و اذیت های نژادی فراوانی در محیط کارخود شده‌اند را به جریان انداخت. در این کارخانه بیش از ۱۰هزار نفر مشغول به‌کار هستند.

Tesla

شاکیان که سیاه‌پوست هستند گفته‌اند که آن‌ها دها بار در معرض حرف‌ها و تعرض‌های نژادپرستانه گسترده‌ای قرار گرفته‌اند و سرپرستان خطوط تولید کارخانه نیز برای جلوگیری از رفتارهای نژادپرستانه هیچ عکس‌العملی نشان نداده‌اند.

طبق گفته‌های قاضی اوریک شاکیان می‌توانند عدم واکنش مدیران تسلا در قبال رفتارهای نژادپرستانه در محیط کار را برای جلوگیری از اینگونه اقدامات در آینده پیگیری کنند و اگر مشخص شود که مدیران ارشد تسلا از اینگونه اعمال و آزار نژادپرستانه در محیط کار آگاه بوده و اقدامی در جهت رفع آن‌ها انجام نداده باشند، باید مجازات شده خسارت آن را بپردازند. حتی اگر اینگونه اقدامات فقط کارگران سطح پایین را به‌طور مستقیم درگیر کرده باشند.

قاضی اوریک افزود:

n-word یکی از توهین آمیزترین و نژادپرستانه ترین عباراتی است که در زبان انگلیسی بیان می‌شود. کلماتی که بیانگر نفرت و تباهی نژادی است. بنابراین این پرونده به دادگاه می‌رود.

 جلسه دادگاه در روز یازدهم ماه مه سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

tesla

مدیران ارشد تسلا و وکلای حقوقی آن‌ها درباره این پرونده اظهارنظر نکرده اند. این شرکت مستقر در کالیفرنیا تنها خودروسازی نیست که در سال‌های اخیر با ادعاهای نژادپرستی مواجه شده است.

در سال ۲۰۱۷ ، شرکت فورد موتور موافقت کرد تا ۱۰/۱ میلیون دلار برای پرونده‌ی مورد آزار و اذیت در دو کارخانه شیکاگو پرداخت کند.

تسلا Tesla

تسلا در گزارش خود به دادگاه گفته است که برای جلوگیری از اینگونه رفتارها در کارخانه فرمونت هیچگونه قصوری اتفاق نیافتاده است.و هیچ‌گونه مدرکی علیه آن‌ها وجود ندارد.

قاضی اوریک همچنین افزود که دیاز می‌تواند از آژانس کاریابی که او و پسرش را به کارخانه تسلا معرفی کرده بود نیز شکایت کنند. لارنس اورگان، وکیل شاکی این پرونده گفته است که موکلین وی به‌دنبال دریافت خسارت میلیون دلاری هستند و تسلا در محیط کاری هشدارها و پیام هایی مبنی بر جلوگیری از این گونه رفتار مجرمانه را منتشر نمی‌کند.

اوون دیاز اظهار داشت که وی به مدت ۱۱ ماه در تسلا به‌عنوان اپراتور آسانسور مشغول به کار بود، در حالی که دیمیتریک دیاز نیز دو ماه در بخش تولید مشغول به کار بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات