تسلا، ۹ درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک با تأیید تعدیل ۹ درصد از کارکنان تسلا اعلام کرد که این اقدام در خط تولید مدل 3 تأثیرگذار نخواهد بود.
تبلیغات

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا پس از انتشار ایمیل محرمانه‌ی شرکت به کارکنان در فضای مجازی، کاهش ۹ درصد از مجموعه کارکنان را تأیید کرد. از زمان تأسیس شرکت تسلا در سال ۲۰۰۳ تا به‌امروز، ماسک به‌دنبال راهی برای سودآوری در این برند بوده است. به‌نظر می‌رسد که برخلاف گفته‌های ماسک، پروژه‌ی «بازسازی سازمانی جامع» برای همین منظور آغاز می‌شود. بر اساس گزارش‌های موجود، این شرکت آمریکایی در پایان سال گذشته ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو داشته است و از آغاز سال ۲۰۱۸ تا امروز، ۸ هزار نفر دیگر هم به استخدام تسلا درآمده‌اند. تعدیل ۹ درصدی به‌ معنی کاهش ۴ هزار نیروی انسانی در مجموعه‌ی تسلا خواهد بود.

elon musk

ماسک گفت:

تسلا در طول چند سال گذشته رشد و تکامل سریعی داشته که نتیجه‌ی آن، وجود چند نفر در برخی عنوان‌های شغلی بوده است. این نیروی مازاد در گذشته منطقی بود؛ اما توجیه این میزان در شرایط فعلی مشکل است. برای کاهش هزینه‌ها و سودآوری، تصمیم سخت تعدیل ۹ درصد از کارکنان خود را در مجموعه‌ی تسلا گرفته‌ایم. تعدیل نیرو تقریباً فقط در مجموعه‌ کارکنان با حقوق ثابت انجام شده است و نیروهای بخش خط تولید تسلا شامل این تصمیم نیستند؛ بنابراین این اقدام در دست‌یابی به هدف تعیین‌شده در تولید مدل 3 تأثیرگذار نخواهد بود.
Tesla Model 3

در چند ماه گذشته پس از تیراژ پایین مدل ۳، تغییرات و اصلاحات در خط تولید تسلا انجام شد و مشکلات مالی این شرکت در صدر اخبار قرار گرفت. با این‌حال ماسک همواره آینده را روشن می‌دید و معتقد بود که تا پایان سال ۲۰۱۸، تسلا برندی سودآور خواهد شد. ماسک با اشاره به اینکه هدف اصلی مجموعه‌ی تسلا سودآوری نیست، افزود:

انگیزه‌ی ما، مأموریت سرعت بخشیدن به استفاده از انرژی ثابت و پاک است؛ اما تا وقتی که توانایی کسب درآمد ثابت نشان ندهیم، هیچوقت به پایان این مأموریت دست نخواهیم یافت. مشکل سوددهی، نقدی منصفانه و معتبر به مجموعه‌ی تسلا از زمان تأسیس تا به‌امروز است.

ماسک اعلام کرد افرادی که شامل فهرست تعدیل نیرو هستند، در این هفته در جریان قرار می‌گیرند. علاوه بر این ساختار مدیریت کلان تسلا بازتر خواهد شد تا برقراری ارتباط بین اعضا بهتر، بوروکراسی حذف و سرعت کار بیشتر شود. به نیروهای تعدیل‌شده حقوق قابل توجه و درصدی از سهام تسلا تعلق خواهد گرفت.

Tesla

ماسک با تأیید مسیر سخت پیش رو اضافه کرد:

ما شرکتی کوچک در یکی از سرسخت‌ترین و رقابتی‌ترین صنایع کره‌ی زمین هستیم که صرفاً دوام آوردن و پیشرفت اندک تدریجی نوعی پیروزی محسوب می‌شود. با وجود اندازه‌ی کوچک، تسلا تا به‌اینجای کار هم نقش بزرگی در پیشرفت صنعت خودروسازی به‌ سوی حمل و نقل الکتریکی و صنایع انرژی به‌ سمت تولید و ذخیره‌سازی نیروی پایا داشته است.

باید اعتراف کرد با وجود مشکلات مالی و خط تولید فراوان تسلا، تلاش ماسک برای پیشرفت بیشتر قابل تحسین است. به‌عنوان مثال در طول یک ماه گذشته، ساخت مدل بهتر تسلا رودستر جدید، نسخه پرفورمنس مدل 3 و اولین هاچ‌بک کامپکت این شرکت تأیید شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات