پژو 308 نسخه‌ی 2018 معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
صبح امروز، پژو 308 با فیس‌لیفت سال ۲۰۱۸ رسما رونمایی شد. این خودرو برای عرضه در سال آینده، با تغییر چهره مواجه خواهد بود و احتمال حضور آن در ایران نیز، وجود دارد.
تبلیغات

اولین سری پژو 308، زمانی معرفی شد که مدل 206 و جانشین آن، 207؛ مهم‌ترین محصول این برند بودند. در سال ۲۰۰۷، پژو 308، صرفا یک هاچبک ساده و اندکی بزرگ‌تر از 207 بود، ضمن اینکه جایگزین مدل ناموفق 307 محسوب می‌شد، اما این خودرو پژو، خیلی زود مورد توجه بازار قرار گرفت و در تیپ‌های بدنه‌ی مختلف، از جمله سدان و استیشن، تکمیل شد. مدل‌های جذاب و اسپرت 308CC و RCZ هم، روی پلت‌فرم 308 و با تکیه بر فناوری‌های آن ساخته شدند.

تاکنون، ۲ نسل از پژو 308 عرضه شده‌اند که موفقیت تجاری این مدل را نشان می‌دهد، چراکه با گذشت بیش از ۱۰ سال، با دگرگونی‌های متعددی روبرو نبوده است. سری دوم 308 که از سال ۲۰۱۳ فروخته می‌شود، تا کنون بیش از ۷۶۰ هزار دستگاه، تولید داشته است و فعلا مهم‌ترین محصول در سبد پژو، به حساب می‌آید.

پژو  2018  Peugeot 308

مدل 308، امروزه یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت پژو است. این خودرو در سه تیپ بدنه‌ی هاچبک استاندارد، هاچبک GTi و تورینگ (استیشن) عرضه خواهد شد و علاوه بر ظاهر، در پیشرانه و قوای فنی هم، تفاوت‌هایی با مدل فعلی، خواهد داشت. قرار است آخرین سطح فناوری‌های پژو که در شاسی‌بلندهای 3008 و  5008 وجود دارند، روی 308 به صورت استاندارد، عرضه شود و یا قابل سفارش باشد.

پیشرانه‌های جدیدی برای پژو 308 در نظر گرفته شده است که قوی‌ترین آنها، برای خودرویی از برند پژو در این کلاس، سابقه نداشته است. از سویی دیگر، خودروهای آینده‌ در اتحادیه اروپا، ملزم به رعایت استاندارد محیط زیستی یورو ۶ خواهند بود که این موضوع، در محصولات جدید پژو، خصوصا سری پیشرانه‌های دیزلی این شرکت رعایت خواهد شد.

پژو  2018  Peugeot 308

مهم‌ترین دستاورد فنی پژو در مدل 308، استفاده از پیشرانه‌ی دیزلی BlueHDi با کد 130 S&S است. این موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری، با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر که از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده خواهد بود، میانگین مصرف ۵ لیتر گازوئیل استاندارد اروپا در ۱۰۰ کیلومتر را به همراه خواهد داشت. میزان گاز دی‌اکسید کربن تولیدی 308 با این پیشرانه، ۱۵۴ گرم بر کیلومتر خواهد بود که برای یک پیشرانه‌ی دیزل با این مشخصات، بسیار خوب است. فناوری  کاهش آلودگی کاتالیز هوشمند خروجی (selective catalytic reduction) که به اختصار SCR گفته می‌شود، نقش مهمی در کاهش آلایندگی پیشرانه‌های پژو داشته است.

پژو  2018  Peugeot 308

نسخه‌ی استاندارد بنزینی 308 هم، با بهینه‌سازی پیشرانه مواجه خواهد بود. موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری، همچنان ۱۳۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و با گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۳۰۰ دور بر دقیقه، عمل خواهد کرد. مصرف سوخت این مدل، اندکی کاهش پیدا کرده است و با بهینه‌سازی سیستم توربوشارژر و استفاده از فناوری SCR، گاز دی‌اکسید کربن کمتری تولید می‌کند. پژو 308 با این پیشرانه‌ی بنزینی، ظرف ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را در اختیار می‌گذرد. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۴.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

پژو 308، برای علاقه‌مندان پیشرنه‌های دیزلی و دوست‌داران مدل‌های اسپرت، پیشرانه‌ی ۲ لیتری BlueHDi را در نظر گرفته است که قدرت ۱۸۰ اسب بخار را در دور موتور ۳۷۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور جالب توجه ۴۰۰ نیوتن‌متر را در دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه ارائه می‌کند. این مدل به لطف استفاده از توربوشارژ جدید، در زمانی حدود ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به طور میانگین، فقط ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف گازوئیل خواهد داشت.

پژو  2018  Peugeot 308

طبق معمول، قدرتمندترین نسخه‌ی 308، مدل GTi خواهد بود که با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۶ لیتری، قدرت باورنکردنی ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتن‌متر را به همراه دارد. بیشترین قدرت این نسخه از 308، در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود، اما نهایت گشتاور از دور موتور ۱۹۰۰ دور بر دقیقه، تولید خواهد شد. این خودرو، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۶ ثانیه زمان احتیاج دارد و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن خواهد کرد. میانگین مصرف سوخت 308 GTi، میانگین ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است اما با سرعت ثابت در بزرگراه، ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، خواهد بود.

پژو  2018  Peugeot 308

فناوری‌های ایمنی و کمکی در 308، بیشتر از گذشته و بسیار کارآمد هستند. ترمز خودکار و کروزکنترل هوشمند، در این مدل وجود خواهد داشت. حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص اجسام و افراد در نقاط کور هم، برای خریدار 308 قابل سفارش خواهد بود، ضمن اینکه پارک خودکار نیز، بهتر از گذشته عمل می‌کند. فاصله‌ی مجاز با توجه به سرعت، تشخیص داده می‌شود و پس از هشدار به راننده، با ترمز اضطراری، همراه خواهد شد. سیستم ترمز هوشمند 308، در سه سطح عمل می‌کند.  تشخیص احتمال برخورد با دیگر خودروها در سرعت ۵ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، جلوگیری از برخورد با اجسام و خصوصا دیگر خودروهای بدون حرکت در ترافیک یا پارک‌شده در سرعت‌ کمتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت و همچنین تشخیص انسان‌ها و عابرین پیاده در سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت، سه مرحله‌ی عملکرد سیستم ترمز خودکار در این خودرو، خواهد بود.

پژو  2018  Peugeot 308

مهم‌ترین تغییرفضای داخلی 308 نسبت به مدل‌های قبل، شامل نمایشگر لمسی ۹.۷ اینچی می‌شود که علاوه بر دسترسی به سیستم پخش چندسانه‌ای و هماهنگ با اندروید اتو، اپل کارپلی و میرر لینک، با ناوبری ماهواره‌ای و هشدارهای سفر، مثل پیش‌بینی آب و هوا؛ به خوبی عمل می‌کند.

آپشن‌های قابل سفارش در پژو 308 شامل نمایش اطلاعات روی شیشه (Head-Up Display)، نرم‌افزار کنترل اطلاعات فنی پژو موسوم به i-Cockpit ، دوربین پارک، رادار ۳۶۰ درجه، پوشش چرم برای صندلی‌ها، کامپیوتر سفر و نرم‌افزار ناوبری تام‌تام و رینگ‌های اسپرت ۱۶ تا ۱۸ اینچ در طرح‌های مختلف می‌شود.

پژو  2018  Peugeot 308

آستانه‌ی قیمت پژو 308 هاچبک، ۲۱ هزار دلار خواهد بود که با پیشرانه‌ی ۱۳۰ اسب بخار و جعبه‌دنده‌ی دستی همراه است. مدل تورینگ که به نام 308 SW شناخته می‌شود، در ارزان‌ترین نسخه؛ به قیمت ۲۴ هزار دلار فروخته خواهد شد. مدل 308 GTi با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲۷۰ اسب بخار و آپشن‌های نسبتا کامل، حدود ۳۷ هزار دلار قیمت خواهد داشت که همراه با نسل جدید جعبه‌دنده‌های اتوماتیک و ۸ سرعته‌ی پژو، ارائه می‌شود.

در پایان این مطلب، تماشای تیزر  رسمی معرفی پژو 308 را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات