بی وای دی اس7 / BYD S7؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 22 دقیقه
در این مطلب به معرفی و برسی فنی بی‌وای‌دی S7، همراه با مقایسه آن با کراس‌اورهای مشابه، مثل دامای S7 و چری تیگو 7 می‌پردازیم. محصولات برند بی‌وای‌دی، توسط شرکت کارمانیا در ایران، عرضه می‌شوند.
تبلیغات

فاز جدید واردات خودروهای چینی به ایران، فراتر از نمونه‌های اقتصادی و نسبتا بی‌کیفیت سال‌های گذشته انجام می‌شود. مدل‌های جدید، نه‌تنها پهن‌پیکر و گران‌قیمت هستند، بلکه از نظر استانداردهای ساخت و تجهیزات رفاهی، در سطح بسیار خوبی، قرار دارند. امروزه، واردکنندگان خودروهای چینی، تمرکز بیشتری بر کراس‌اورها نشان می‌دهند و پرچمداران برندهای گوناگون را به بازار ایران، معرفی می‌کنند. چنین محصولاتی، در کلاس قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان جای ندارند و حالا پس از رشد ارزش ارزهای خارجی، با هزینه‌ای نزدیک به قیمت کراس‌اورهای کره‌ای در یک سال قبل، پیش‌فروش می‌شوند.

گروه خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD)، در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودروی چین تازه وارد و کم‌سابقه محسوب می‌شود؛ اما با گذشت ۱۵ سال از تاسیس، آنچنان رشد کرده است که محصولات متنوعی ارائه می‌کند و در کشور چین، یک خودروساز صاحب فناوری و فعال در بحث انرژهای نو، شناخته می‌شود. محصولات بی‌وای‌دی ، شامل ۸ مدل انواع سواری بنزینی، دو محصول هیبریدی و یک خودروی تمام برقی می‌شود که مجموعا با ۱۱ مدل و تولید سالیانه‌ی ۵۵۰ هزار دستگاه، رتبه‌ی دهم بزرگ‌ترین خودروساز چین را در اختیار داد. جالب است بدانید، بی‌وای‌دی چین، هم‌اکنون بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی خودروهای پلاگین هیبرید جهان است و بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از این قبیل محصولات، شامل دو مدل F3DM و Qinرا، در سال ۲۰۱۶ به فروش رسانده است. گروه بی‌وای‌دی در زمینه‌ی تولید انواع خودروهای تمام برقی، خصوصا اتوبوس برقی، فعالیت گسترده‌ای دارد و قرار است با مدل‌های الکتریکی مناسب برای حمل و نقل عمومی، وارد بازار اروپا و امریکا شود.

از نظر ارزش کیفی در محصولات برندها، باید اعتراف کرد که شرکت‌های خودروساز چینی هم، به ۲ گروه کلی تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول، کیفیت ساخت بالاتری نسبت به گروه دیگر دارند؛ زیبایی ظاهری قابل قبولی در طراحی داخلی و خارجی ارائه می‌کنند؛ با ایمنی مناسب عرضه می‌شوند و البته، بازارهای خارج از چین را هدف قرار داده‌اند. با این اوصاف، می‌توان نتیجه گرفت که شرکت بی‌وای‌دی، در گروه اول قرار می‌گیرد و هرچند که باکیفیت‌ترین یا پرفروش‌ترین خودروساز چین محسوب نمی‌شود، اعتماد بازار داخلی و خارجی (در کشورهای عربی، منطقه‌ی روسیه، امریکای جنوبی و شرق آسیا) را، جلب کرده است.

 

 

طراحی ظاهری و بدنه

آنچه واضح به نظر می‌رسد، ثابت بودن پلت‌فرم بدنه و شاسی در خودروهای بی‌وای‌دی S7 و S6 است. شرکت سازنده، حق استفاده‌ی قانونی از پلت‌فرم نسل دوم لکسوس RX را در اختیار دارد و از این شرایط، برای بی‌وای‌دی S7، بهره می‌گیرد. با این حساب، از نظر ابعاد بدنه و کابین، تفاوتی بین بی‌وای‌دی S7 و S6 وجود ندارد.

BYD S7

از نمای روبرو، با چهره‌ای شرقی مواجه هستیم که برای ایرانیان، یادآور هیوندای وراکروز (ix۵۵) است. بر خلاف S6 که حالتی سنگین‌ و میانه‌رو شبیه به شاسی‌بلندهای امریکایی دهه‌ی ۲۰۰۰ ارائه می‌کرد، مدل S7 در تلاش است تا اسپرت و انتقام‌جو جلوه کند. از سویی دیگر، می‌توان به این نتیجه رسید که گروه خودروسازی بی‌وای‌دی، به داشتن یک زبان طراحی مستقل و اختصاصی، نزدیک شده است؛ چراکه سبک چراغ‌های اصلی و جلوپنجره‌ی S7، شباهت زیادی به مدل سدان F۳ دارد. حالت پاپیونی و براق جلوپنجره، جایگاه خوبی برای لوگوی سازنده فراهم می‌کند، ضمن اینکه با گوشه‌های تیز و شمشیر مانند، هماهنگی بسیار خوبی با چراغ‌های اسپرت خودرو دارد.

BYD S7

با کمی دقت بیشتر، متوجه می‌شویم که فضای مخفی داخل جلوپنجره با پلاستیک سیاه مشبک و حالتی دوگانه ارائه می‌شود تا در حفره‌های بالا و پایین، طرحی خلاقانه ارائه کند. خطوط مورب زیر چراغ با پهنای بسیار خوب جلوپنجره همراه شده است تا ابهت S7، افزایش یابد. خطوط بدنه نیز، کاملا واضح، نسبتا پرتعداد و برجسته هستند که نمودی از یک خودروی اسپرت شرقی است. از زیر چراغ اصلی تا پایین سپر و از میانه‌های سپر تا پشت گلگیر به سمت انتهای خودرو، خطوط تیز و برجسته‌ی بی‌وای‌دی S7، کاملا توی چشم بیننده هستند. روی کاپوت جلو نیز، حجم‌دهی واضحی دیده می‌شود که حاصل خط‌های متعدد و کشیده شده در راستای چراغ‌ها تا شیشه‌ی جلو هستند. این خودرو در نمای روبرو، جایگاه مناسبی برای پلاک دارد و شاید تنها نکته‌ی منفی، چراغ‌های مه‌شکن دایره‌ای و قدیمی باشد که در مدل‌های مدرن، به صورت LED ارائه می‌شوند.

از نمای جانبی، تفاوت خاصی میان بی‌وای‌دیS7 و S6وجود ندارد؛ چرا که هردوی آنها از پلت‌فرم نسل سوم لکسوس RX (مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵) استفاده می‌کنند. رینگ‌های ۱۸ اینچ S7، لوکس‌تر از نمونه‌ی ساده و ۱۷ اینچ دیده شده در S6 هستند. در بی‌وای‌دیS7 ، فریم براق فلزی و کروم پیرامون پنجره‌ها، به جای قاب سیاه‌رنگ و پلاستیکی استفاده شده است. ستون عقب (ستون C)، پهنای بیشتری نسبت به طرح لکسوس دارد تا نیازی به شیشه‌ی خمیده و البته پرهزینه برای پشت خودرو نباشد. خطوط حجم‌دهنده و عمیق RX۳۵۰، در S7 کم‌رنگ‌تر هستند و حتی در پایین در، به کلی حذف‌ شده‌اند. خبری از آینه بغل تمام فلزی همرنگ بدنه نیست و به جای آن از نمونه‌ای با نیمه‌ی پلاستیکی سیاه استفاده شده است. کراس‌اور بی‌وای‌دی، از آنتن کوسه‌ای بهره می‌برد و آنتن سنتی S6 از انتهای سقف، حذف شده است. از نکات مثبت در طراحی نمای جانبی، می‌توان به باربند اشاره کرد که فلزی و آلومینیومی است.

BYD S7

از نمای پشت، شاهد بازطراحی کامل سپر عقب بی‌وای‌دیS7 هستیم که تفاوت زیادی با S6 دارد. از سویی دیگر، قسمت درپوش صندوق و چراغ‌های پشت خودرو، تفاوت خاصی با مدل قدیمی ندارند. یک قطعه پلاستیک قرمز‌رنگ، میان چراغ‌های عقب کشیده شده است که البته در نسخه‌های کامل‌تر فلزی است و در نمونه‌ی استاندارد، مثل نسخه‌ی عرضه شده در روسیه، وجود ندارد. دو قطعه‌ی براق کروم هم به نمای عقب بی‌وای‌دیS7 اضافه شده‌اند که در بالای چراغ‌ها و دستگیره‌ی صندوق دیده می‌شوند. در مقایسه با چراغ‌های هشدار قرمز رنگ روی سپر S6که شبیه به شب‌رنگ‌های دوچرخه دیده می‌شدند، نمونه‌های بزرگ‌تر و زیباتر، برای S7 استفاده شده است تا همراه با سپر اسپرت، اداوت فلزی در پایین و خروجی اگزوزهای دوگانه، ظاهری جذاب‌تر و لوکس‌تر از S6، فراهم شود.

در مجموع، می‌توان از ظاهر بی‌وای‌دیS7 ، خصوصا در مقایسه با دیگر کراس‌اورهای چینی بازار ایران، رضایت داشت. این خودرو به لطف پلت‌فرم لکسوس RX، بزرگ‌ترین خودروی وارداتی کشور محسوب می‌شود و ابهت بیشتری در مقایسه با تیگو 7، جک S۵ و جک S7، هایما S7 و حتی هیوندای سانتافه دارد. ابعاد بی‌وای‌دیS7 با طول ۴۸۳۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۵۵ میلی‌متر و ارتفاع استاندارد سقف ۱۷۲۰ میلی‌متر ارائه می‌شود، درحالیکه فاصله محورهای ۲۷۳۰ میلی‌متر دارد. کف خودرو با رینگ‌های استاندارد ۱۸ اینچ، ۱۸ سانتیمتر بالاتر از سطح جاده است.

طراحی داخلی و کابین

نمای داشبورد و ترکیب ادوات آن، در بی‌وای‌دیS7 تفاوت زیادی با مدل S6 دارد. درحالی‌که مدل قبلی، نوعی تقلید و دنباله‌روی از کابین لکسوس RX داشت، شاهد تحولاتی در S7 هستیم. این خودرو، با دسته‌ دنده در محل کنسول میانی و بین صندلی‌ها ارائه می‌شود و بر خلاف S6، دارای دسته‌دنده زیر نمایشگر نیست. هرچند که جای‌گذاری دسته‌دنده داخل داشبورد (مشابه نسل قبل لکسوس RX وبی‌وای‌دی S6)، منجر به ایجاد فضای قابل تردد، بین صندلی‌ها می‌شود و طرفدارانی دارد، اما با مخالفان بسیاری روبرو است. در نسل جدید کراس‌اورهای لکسوس و بسیاری دیگر محصولات مشابه، از جمله بی‌وای‌دی S7 هم، شاهد دسته‌دنده در محل سنتی هستیم.

BYD S7

خروجی هوای دایره‌ای با طرح صلیبی وسط، در مدل‌هایی از مرسدس بنز، آئودی و کیا دیده می‌شوند. این سبک طراحی، در بی‌وای‌دی S7 هم وجود دارد؛ با این تفاوت که، یک نمایشگر کوچک رنگی به حفره‌ی میانی اضافه شده است تا کار با بعضی امکانات رفاهی خودرو، ساده‌تر شود. کلیدهای گزیده و کم‌تعداد، نکته‌ی مثبت در طراحی فضای داخلی خودرو است، ضمن اینکه با نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچ، حالتی مدرن و آینده‌نگر فراهم می‌شود. قطعات براق فلزی هم، نقش پررنگی در کابین بی‌وای‌دی S7 دارند و در قاب تهویه مطبوع، فرمان، دسته‌دنده، دستگیره‌ی در و نوار سراسری داشبورد، دیده می‌شوند.

BYD S7

بر خلاف فضای پیرامون نمایشگر، دکمه‌های پرتعدادی روی فرمان بی‌وای‌دی S7 وجود دارند که برای استفاده از سیستم صوتی، کروز کنترل، تماس‌های تلفنی و دیگر امکانات خودرو، استفاده می‌شوند. آنچه راننده‌ی بی‌وای‌دی S7 را در پشت فرمان، هیجان‌زده می‌کند، حضور یک نمایشگر رنگی ۱۲.۱ اینچ، به جای عقربه‌های سنتی مربوط به سرعت‌سنج و دورموتور است. به تازگی، برندهای چینی، شاسی‌بلندهای پرچمدار خود را به فناوری نمایشگر دیجیتال در پنل پشت فرمان، مجهز کرده‌اند که این موضوع، برای خریدار ایرانی، تازگی خواهد داشت.

BYD S7
BYD S7
BYD S7
BYD S7

بی‌وای‌دی S7 دارای نسخه‌ی ۷ سرنشینه است و به احتمال فراوان، با سه ردیف صندلی در ایران عرضه خواهد شد. این مدل، مسلما راحتی بالایی برای نفرات ردیف سوم نخواهد داشت اما برای خانواده‌های پرجمعیت، راه‌گشا خواهد بود. با این اوصاف، چنانچه تمامی صندلی‌ها در حالت ایستاده باشند، فضای ۳۶۵ لیتر، برای صندوق بار وجود خواهد داشت که از یک سدان معمولی (مثل سمند با صندوق ۵۰۰ لیتر) کمتر است. از سویی دیگر، با خواباندن صندلی ردیف سوم و استفاده از S7 به صورت ۵ سرنشینه، فضای ۱۰۸۴ لیتر در اختیار سرنشینان خواهد بود که فراتر از انتظار و رضایت بخش است. البته، صندلی‌های ردیف دوم هم، قابل جمع‌شدن هستند تا حجم نهایی قابل استفاده به ۲۳۹۸ لیتر، افزایش پیدا کند.

پیشرانه و شرایط فنی

شاسی‌بلند پرچمدار بی‌وای‌دی در چین با ۲ پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری عرضه می‌شود. این خودرو، با نسخه‌ی قوی‌تر، وارد ایران خواهد شد و سیستم انتقال نیروی دیفروانسیل جلو خواهد داشت. بی‌وای‌دی S7 در بازار چین هم، دارای مدل ۲ دیفرانسیل نیست، اما در روسیه و بعضی کشورهای خارجی، همراه با آپشن‌‌ ۴ چرخ محرک، قفل دیفرانسیل و امکانات مناسب برای تردد در مسیرهای خارج از جاده، ارائه می‌شود.

BYD S7

بی‌وای‌دی S7 قرار است با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۰۳ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه وارد ایران شود. این مدل، نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر دارد که از ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود. گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته با کلاچ دوبل و قابلیت تیپ ترونیک، در بی‌وای‌دی S7 وارداتی، قابل استفاده است. چنین محصولی، آمار خوبی از نظر قدرت و عمکلرد پیشرانه دارد، اما به دلیل وزن نسبتا زیاد ۱۷۵۰ کیلوگرم و تولید نهایت گشتاور از دور موتور بالای ۴۵۰۰ دور بر دقیقه، در زمانی حدود ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت بی‌وای‌دی S7 وارداتی، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

امکانات رفاهی

برند بی‌وای‌دی در تلاش است تا به عنوان یکی از برترین خودروسازان چین در بازار داخلی و جهانی، فعالیت کند. با این حساب، محصول پرچمدار این خودروساز، باید به فهرست نسبتا کاملی از امکانات فنی و رفاهی، مجهز باشد. این خودرو، فعلا با رنگ‌های سفید، سیاه و قهوه‌ای متالیک عرضه خواهد شد.

BYD S7
BYD S7

در نمای بیرونی، رینگ‌های اسپرت و آلومنیوم ۱۸ اینچ با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۳۵ میلی‌متر وجود دارند. چراغ‌های عقب LED و هالوژن در جلو، روشنایی روز، آینه بغل‌های برقی راهنمادار مجهز به گرم‌کن و جمع‌کننده‌ی خودکار، ریل باربند، تیغه برف‌پاک‌کن بدون مفصل، سیستم روشنایی اتوماتیک همراه با خوش‌آمدگویی و بدرقه، مه‌شکن، سانروف دو حالته پانورامیک، گرم‌کن شیشه عقب، ورود بدون کلید با لمس دستگیره، صندوق عقب برقی، آنتن کوسه و اگزوزهای دوگانه با پوشش کروم، مهم‌ترین امکانات بی‌وای‌دی S7 در فضای بیرونی است.

BYD S7

کراس‌اور پرچمدار بی‌وای‌دی در کابین برای مدل فول، مجهز به نمایشگر لمسی ۱۰.۱ برای کنترل سیستم سرگرمی و مانیتور ۱۲.۱ اینچی برای اطلاع‌رسانی فنی به عنوان پنل پشت فرمان است. در نسخه‌ی پایه، به جای نمایشگر پشت فرمان ۱۲.۱ اینچی از نمونه‌ای کوچکتر با یک دایره در وسط استفاده می‌شود. درگاه‌های USB، AUX و کارت SD، همراه با امکان ارتباط بلوتوث بین سیستم صوتی خودرو و گوشی‌های هوشمند وجود دارد. بی‌وای‌دی S7 مجهز به ۹ بلندگو و سیستم پخش صوت قدرتمند خواهد بود؛ ضمن اینکه از رهیاب ماهواره‌ای و امکان ارتباط تلفنی از طریق بلوتوث گوشی هوشمند، پشتیبانی می‌کند. 

BYD S7
BYD S7

تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگی‌ها و ذرات معلق داخل خودرو دارای خروجی مجزا برای صندلی‌های عقب است. روی کنسول وسط، قطب نما و در کابین عقب پورت شارژ ۱۲ ولت دیده می‌شود. صندلی‌ راننده برقی و دارای قابلیت تنظیم در ۱۲ جهت است؛ در حالی‌که دیگر صندلی جلو هم، ۴ جهت تنظیم الکتریکی دارد. تمامی صندلی‌ها، تودری‌ها و فرمان با چرم مصنوعی ارائه می‌شوند. بی‌وای‌دی S7 مجهز به کروز کنترل و دوربین دید ۳۶۰ درجه، علاوه بر دوربین پارک است. امکان روشن‌کردن پیشرانه، قبل از ورود به خودرو از راه دور، دیگر آپشن رفاهی این خودرو است.

BYD S7
BYD S7

شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی

شاسی‌بلند جدید بی‌وای‌دی از پلت‌فرم لکسوس RX استفاده می‌کند و طبیعتا، مهندسی این محصول ژاپنی را به ارث برده است. بی‌وای‌دی S7 بنا به ادعای شرکت وارد کننده ۵ ستاره ایمنی از بنیاد تست تصادف خودروهای چین (C-NCAP) دارد که البته مستندات آن در دسترس نگارنده نیست. از سویی دیگر، با نگاهی به فیلم آزمون برخورد بی‌وای‌دی S6، استقامت قابل قبول بدنه در تصادفات، ثابت می‌شود.

امکانات ایمنی بی‌وای‌دی S7 با ۶ کیسه‌ی هوا معرفی می‌شود که شامل ۲ ایربگ اصلی و ۲ ایربگ بالاتنه برای سرنشیان جلو، همراه با ۲ ایربگ پرده‌ای سرتاسری است. قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، ۴ عدد سنسور پارک روی سپر عقب و ۲ عدد سنسور جلو، صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز هوشمند (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) کنترل پایداری (ESP) ترمز پارک اتوماتیک (EPB) و فناوری حفظ خودرو در شیب (HDC) مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی بی‌وای‌دی S7 هستند.

BYD S7

این خودرو، همراه دوربین ثبت وقایع، پشت آینه داخلی با ورودی کارت حافظه (Crash Camera) ارائه می‌شود. نمایشگر کوچکی هم روی آینه، جهت بازبینی تصاویر ضبط شده وجود دارد.

بررسی فنی و مقایسه با رقبا

(به‌روزرسانی شهریور ۱۳۹۸)

مشابه دیگر مقالات معرفی خودرو که تاکنون داشته‌ایم، برای بی‌وای‌دی S7 هم نگاهی ویژه به مبحث قیمت در برابر رقبا خواهیم داشت. با توجه به نوسانات ارز و افت چشمگیر در ارزش پول ملی ایران، نمی‌توان قیمتی قطعی برای جدیدترین محصول بی‌وای‌دی در نظر گرفت. البته با توجه به قیمت واقعی این خودرو در بازار جهانی (۱۴۰ هزار یوآن چین معادل ۲۰ هزار دلار) می‌توان اطمینان داشت، کمی گران‌تر از چری تیگو 7 در ایران عرضه شود. دیگر رقبای بی‌وای‌دی S7، بی‌وای‌دی S6 ، هاوال H9 و جک S7 خواهند بود. مواردی که در ادامه‌ی مطلب وجود دارد، حاصل بازدید نگارنده از بی‌وای‌دی S7 در نمایشگاه خودرو است.

BYD S7

سایز بدنه، مهم‌ترین عامل جذب مشتری به سمت بی‌وای‌دی S7 است. این شاسی‌بلند پهن پیکر، فعلا بزرگ‌ترین خودروی چینی بازار ایران محسوب می‌شود و برای علاقه‌مندان به این کلاس، جذابیت خواهد داشت. بر خلاف بی‌وای‌دی S6، مدل S7 به صورت ۳ ردیفه عرضه خواهد شد که طبیعتا برای ۷ سرنشین، فضا دارد. از نظر زیبایی ظاهری و هماهنگی طراحی بدنه با استانداردهای روز دنیا هم، می‌توان با کمی ارفاق، نمره‌ی بسیار خوبی به بی‌وای‌دی S7 داد. هرچند که این خودرو از دیدگاه بدنه، صرفا یک فیس‌لیفت بر مبنای بی‌وای‌دی S6 محسوب می‌شود؛ اما به لطف بازطراحی جلوپنجره، تغییر اساسی در چراغ جلو و تحول در سپرها (خصوصا از نمای عقب) محصولی مدرن به نظر می‌رسد.

BYD S7

در فضای داخلی، راحتی بسیار خوبی برای سرنشینان ردیف اول و دوم فراهم شده است. طراحی صندلی‌ها و مواد به کار رفته در آن‌ها، از پوشش چرم مصنوعی تا متریال زیرین، کیفیت بسیار خوبی دارند و البته کیفیت بالاتری در مقایسه با بی‌وای‌دی S6 دارند. فرمان و تودری‌ها، همراه با مواد خوب داشبورد، حس یک محصول ارزان‌قیمت چینی را، از بین می‌برند و کیفیت داشبورد، تا حدودی برتر از محصولات کره‌ای مثل هیوندای سانتافه به نظر می‌رسد. از نظر آپشن‌های رفاهی و ایمنی هم، نمی‌توان ایرادی از بی‌وای‌دی S7 گرفت. این خودرو، هرچند که فاقد گرم‌کن یا سردکن داخل صندلی، همراه با تهویه مطبوع دوگانه است، به لطف سانروف پانورامیک، ترمز خودکار پارک، دوربین ۳۶۰ درجه و امکانات قابل قبول در سیستم سرگرمی، راضی کننده به نظر می‌رسد.

BYD S7

با توجه به قیمت دلار در بازار آزاد (حدود ۱۱ هزار دلار)، می‌توان به این نتیجه رسید که بی‌وای‌دی S7 هم قیمتی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان داشته باشد. با این حساب، شاید یک مدل دست دوم از هیوندای سانتافه برای خریدار، جذابیت بیشتری داشته باشد. از نظر قدرت پیشرانه و توانایی در شتاب‌گیری، بی‌وای‌دی S7 می‌تواند جوابگوی نیازها باشد و در زمانی حدود ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، اما قرار نیست با سیستم ۴چرخ محرک و تجهیزات مناسب رانندگی در مسیرهای خارج جاده ارائه شود. این موضوع، مسلما برای علاقه‌مندان به سفر در طبیعت، اهمیت خواهد داشت.

بنا بر تست‌های این خودرو در روسیه و دیگر کشورهای وارد شده، تعویض دنده و شتاب‌گیری S7 به محض فشردن پدال گاز، به خوبی خودروهای مدرن دنیا نظیر هیوندای سانتافه نیست؛ ضمن اینکه فرمان هیدرولیک بی‌وای‌دی S7 هم، کمی سفت عمل می‌کند. مانورهای ناگهانی با این محصول، به جهت فنربندی نرم، ارتفاع زیاد سقف و سنگینی بدنه، می‌تواند منجر به خارج شدن از مسیر مستقیم شود. به بیان بهتر، پرچمدار بی‌وای‌دی از نظر فنی، یک محصول رده‌ بالای چینی است؛ اما نسبت به شاسی‌بلندهای روز جهان، نارسایی‌هایی قابل چشم‌پوشی دارد.

مشخصات / مدل‌ها

بی وای دی S7

زوتی T600

زوتی دامای X7

هاوال H2

بورگوارد

BX7

سانگ‌یانگ رکستون

g4

تویوتا

RAV4

تویوتا RAV4 هیبرید

سوبارو فارستر

فولکس واگن تیگوان

رنو کولئوس

۲۰۱۶

توسان ۲۰۱۷

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷

هوندا

CR-V ۲۰۱۶

میتسوبیشی اوتلندر

۲۰۱۷

هیوندای سانتافه ۲۰۱۷

کیا سورنتو ۲۰۱۷

نیسان جوک

اسپرت

ام‌جی GS

تعداد سیلندر

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

حجم موتور (لیتر)

۲

۱.۵

۲

۱.۵

۲

۲

۲.۵

۲.۵

۲

۱.۴

۲.۵

۲

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۱.۶

۲

قدرت (اسب بخار)

۲۰۳

۱۵۶

۱۷۷

۱۴۱

۲۲۲

۲۲۲

۱۷۷

۱۹۴

۲۵۰

۱۲۵

۱۷۰

۱۶۴

۱۶۸

۱۸۵

۱۶۶

۱۹۰

۱۹۰

۱۹۰

۲۱۷

گشتاور (نیوتن‌متر)

۳۲۰

۲۱۵

۲۵۰ 

۲۰۲

۳۰۰ 

۴۲۰

۲۳۳

۲۰۶

۳۵۰ 

۲۰۰

۲۲۶

۲۰۵

۲۲۰

۲۴۵

۲۲۰

۲۲۰

۲۲۰

-

۳۵۰

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km)

۸.۵

۸

۹.۵ 

۹ 

۹

۱۰.۵

۹

۷.۳

۸.۵

۶

۸.۴

۸.۵

۹.۴

۸.۱

۹.۴

۱۱

۱۱.۲

۶.۵

۶.۲

جعبه‌دنده

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT

CVT

CVT

۶ سرعته خودکار

CVT

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT

CVT

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT

۶ سرعته خودکار

حجم باک بنزین

۷۲

۶۰

۶۰

۶۰

۶۰

۷۰

۵۶

۵۶

۶۰

۵۸

۶۰

-

۵۰

۵۸

۶۰

۶۶

۶۶

۵۰

۵۵

وزن (کیلوگرم)

۱۷۵۰

۱۵۴۰

۱۷۳۱

۱۶۰۰

۱۸۰۰

۲۰۰۰

۱۷۸۰

۱۸۲۰

۱۶۲۰

۱۵۰۰

۱۶۰۰

۱۵۲۰

۱۶۹۵

-

۱۵۸۰

۱۵۷۰

۱۵۸۵

-

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات