این دوربین دوچشمی، هزاران گونه پرنده را با هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد

دوربین دو چشمی AX Visio سبز رنگ
سواروفسکی اپتیک در CES 2024 دوربین دوچشمی جدیدی با قابلیت‌های نوآورانه معرفی کرد.
تبلیغات

برند اتریشی سواروفسکی اپتیک که بیشتر به عنوان تولید‌کننده‌ی انواع دوربین دوچشمی، تلسکوپ و دوربین دید در شب شناخته می‌شود، طی کنفرانسی در لاس وگاس از دوربین دوچشمی AX Visio با پشتیبانی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد.

طبق بیانیه‌ی رسمی سواروفسکی اپتیک، AX Visio با استفاده از هوش مصنوعی، توانایی شناسایی بیش از ۹۰۰۰ گونه پرنده و سایر حیوانات موجود در حیات‌وحش را دارد. طراحی دوربین موردبحث مشابه دوربین‌های شکاری حرفه‌ای است.

AX Visio در حال شناسایی گونه‌ای از پرندگان آمریکایی
نمای بالایی AX Visio
AX Visio در دستان یکی از خبرنگاران CES 2024

شناسایی پرندگان و حیوانات در این دوربین با فشردن دکمه‌ی خاصی شروع می‌شود و حدود ۵ ثانیه زمان می‌برد. ارائه‌ی تصویر پر‌وضوح و میدان دید ۹۱۴ متری از دیگر مشخصات دوربین یادشده هستند.

جدید‌ترین دوربین دوچشمی سواروفسکی اپتیک به‌منظور شناسایی بهتر پرندگان و حیوانات هر منطقه به GPS داخلی مجهز شده است. کاربران با استفاده از حالت اشتراک‌گذاری اکتشافات، می‌توانند آنچه که قبل‌تر دیده‌ بودند را به افراد دیگر نشان بدهند.

کاربران AX Visio می‌توانند عکس و فیلم‌هایی با وضوح ۱۳ مگاپیکسلی و FHD ثبت کنند و سپس ازطریق برنامه‌ی Swarovski Optik Outdoor آن‌ها را به گوشی خود منتقل کنند.

قیمت دوربین دوچشمی AX Visio چیزی حدود ۴٬۸۰۰ دلار اعلام شده است و از فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) در دسترس خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات