دوربین جدید فوجی فیلم با قابلیت فیلم‌برداری 8K و خنک‌کننده‌ توانمند از راه می‌رسد

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Fujifilm GFX100 II
فوجی فیلم دوربین پرچم‌دار جدیدی را معرفی کرده است که قدرت فیلم‌برداری 8K را در ابعادی جمع‌وجور ارائه می‌کند.
تبلیغات

شرکت ژاپنی فوجی فیلم در رویداد X Summit که در استکهلم سوئد برگزار شد، دوربین پرچم‌دار جدید خود موسوم به GFX100-II را به‌نمایش گذاشت. قیمت دوربین جدید فوجی فیلم ۷۴۹۹ دلار خواهد بود که حدود ۲۵۰۰ دلار نسبت‌به دوربین فول فریم GFX100 ارزان‌تر است. این دوربین پاییز امسال عرضه خواهد شد.

قیمت لنز ۵۵ میلی‌متری f/1.7 R WR (معادل لنز ۴۴ میلی‌متری در فول فریم)، ۲۲۹۹ دلار و لنز تیلت-شیفت ۳۰ و ۱۱۰ میلی‌متری نیز ۳۹۹۹ و ۳۴۹۹ دلار خواهند بود که به‌همراه دوربین جدید قابل خرید هستند.

در نگاه اول، GFX100 II شباهت بیشتری به مدل ارزان‌قیمت‌تر دوربین GFX100S دارد و بدنه‌ی آن نسبت به مدل اولیه‌ی دوربین GFX100، کوچک‌تر و سبک‌تر است. با وجود کاهش ابعاد بدنه، حسگر ۴۳/۸ در ۳۲/۹ میلی‌متری GFX آن که سطح ۱/۷ برابر بزرگ‌تری نسبت به حسگر ۳۵ میلی‌متری فول فریم دارد، همان وضوح ۱۰۲ مگاپیکسلی را ثابت نگه‌ داشته است.

دوربین GFX100 II همچنین توانسته به استاندارد حساسیت-به-نور ISO-80 (بین ۸۰ تا ۱۲۸۰۰) دست پیدا کند که حد پایین‌تری را نسبت به مدل‌های قبلی (۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰) شامل می‌شود. ضبط ویدیوی 4K را نیز با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌دهد که دوبرابر مقدار مدل قبلی است.

در بخش پردازش، GFX100 II پردازنده‌ی نسل پنجم بکاررفته در دوربین‌های فوجی فیلم X-H2S و X-H2 را در قلب خود جای داده است. همچنین از فوکوس خودکار با قدرت تشخیص و تعقیب سوژه در هنگام فیلم‌برداری برخوردار است و تصاویر ضبط شده‌ی ProRes 422 HQ با عمق پیکسل ۱۰ بیتی را روی کارت‌ حافظه‌ سن‌دیسک (SDXC) یا CFexpress تایپ B ذخیره می‌کند.

رزولوشن ۱۰۲ مگاپیکسل، کیفیت فیلم‌برداری 8K

ویژگی جدید دیگری که برای دوربین GFX100 II گفته شده، توانایی دستیابی به وضوح 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه است. هنوز مشخص نیست که با ترکیب بدنه‌ی کوچک‌تر و تصویربرداری 8K، مسئله‌ی گرم شدن دوربین چگونه کنترل خواهد شد؛ به‌همین علت، فوجی فیلم یک فن خنک‌کننده‌ مخصوص GFX100 II را به‌صورت اکسسوری همراه با آن عرضه می‌کند.

دوربین فوجی فیلم

در کنار ویژگی‌های جذاب فیلم‌برداری، عکاسان می‌توانند به‌لطف بدون آینه بودن دوربین GFX100 II، از دیدیاب الکترونیکی (electronic viewfinder) جدید با ۹.۴۴ میلیون نقطه و قابلیت عکس‌برداری ۸ فریم‌برثانیه استفاده کنند که برای دوربین مدیوم فرمت سرعت بالایی محسوب می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات