کانن R5 پرفروش ترین دوربین ماه پایانی سال ۲۰۲۰ شد

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس آمار یک خرده‌فروشی مطرح ژاپنی، Canon EOS R5 پرفروش‌ترین دوربین نو دسامبر ۲۰۲۰ و Sony a7 III پرفروش‌ترین دوربین دست دوم این ماه بوده است.
تبلیغات

مپ‌کمرا (MapCamera)، یکی از خرده‌فروشی‌های برتر ژاپن در حوزه‌ی دوربین، به‌تازگی فهرست ۱۰ دوربین برتر نو و دست دوم پرفروش دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) را منتشر کرده است. براساس گزارش پتاپیکسل، رتبه‌ی نخست پرفروش‌ترین دوربین‌ نو در خرده‌فروشی MapCamera دراختیار کانن و دوربین رده‌بالا و خبرساز Canon EOS R5 قرار دارد. در این فهرست دوربین Nikon Z7 II در رتبه‌ی دوم جای گرفته و رتبه‌ی سوم به دوربین Fujifilm X-S10 اختصاص یافته است.

MapCamera در تمام طول سال میلادی، فروش دوربین را پایش می‌کند. این خرده‌فروشی می‌گوید با اینکه ۶ ماه از عرضه‌ی رسمی دوربین کانن R5 می‌گذرد، دسامبر ۲۰۲۰ نخستین ماهی بود که این دوربین موفق شد در رتبه‌ی نخست جای بگیرد. در ماه‌های آغازین، شاهد کمبود R5 در بازار بودیم و خرده‌فروشی‌های ژاپنی به‌سرعت موجودی این دوربین را تمام می‌‌کردند؛ اما در ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی سرانجام تعداد زیادی دوربین Canon R5 دردسترس مشتریان قرار گرفت.

به گفته‌ی‌ MapCamera، با وجود تحویل تعداد زیادی Canon R5 به خرده‌فروشی‌ها، در حال حاضر با هیچ متر و معیاری نمی‌توان گفت کمبود آن به ‌اتمام رسیده است. MapCamera می‌گوید: «واقعیت این است که دوربین R5 هنوز با کمبود تأمین مواجه است و به دست تمامی کسانی که آن را سفارش داده‌اند، نرسیده است.»

Nikon Z7 II که در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۱ آذر ۱۳۹۹) به بازار عرضه شده و با اینکه در تقریباً دو هفته از ماه دسامبر ۲۰۲۰ دردسترس نبود، فروش بسیار خوبی تجربه کرد و رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین دوربین‌ نو MapCamera را به ‌خود اختصاص داد. MapCamera می‌گوید فروش این دوربین نیکون بسیار خوب است و نکته‌ی مثبت دیگر اینکه در تعداد بسیار زیاد دردسترس قرار دارد. براساس گفته‌ی MapCamera، بسیاری بدون اینکه Nikon Z7 II را پیش‌خرید کرده باشند، وارد فروشگاه می‌شوند و این دوربین را تهیه می‌کنند.

سومین دوربین پرفروش ماه دسامبر ۲۰۲۰، نماینده‌ی فوجی فیلم یعنی X-S10 بود. این دوربین فوجی فیلم در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) رتبه‌ی نخست را به ‌خود اختصاص داده بود؛ اما در ماه دسامبر به رتبه‌ی سوم سقوط کرد. خرده‌فروش ژاپنی می‌گوید جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ زیرا Fujifilm X-S10 نسبت‌ به قیمت، همچنان عملکرد بسیار خوبی بر جای می‌گذارد و بسیار محبوب است.

۱۰ دوربین نو پرفروش دسامبر ۲۰۲۰ در MapCamera

ردیف

نام دوربین

۱

Canon EOS R5

۲

Nikon Z7 II

۳

Fujifilm X-S10

۴

Sony a7S III

۵

Sony a7C

۶

Nikon Z6 II

۷

Canon EOS R6

۸

Fujifilm X-T4

۹

Sony a7 III

۱۰

Panasonic Lumix S5

MapCamera افزون ‌بر نظارت بازار دوربین‌های نو پرفروش، بازار دوربین‌های دست دوم را نیز بررسی می‌کند. براساس گفته‌ی این خرده‌فروشی، دوربین‌های Sony a7 III،اCanon EOS R و Nikon Z6 مدت‌ها است که پرفروش‌ترین دوربین‌های دست دوم محسوب می‌شوند و این گفته برای ماه دسامبر ۲۰۲۰ نیز صدق می‌‌کند.

دوربین Sony a7 III در بین کاربران محوبیت زیادی دارد و موفق شده است به‌ مدت ۶ ماه در سال ۲۰۲۰، رتبه‌ی نخست پرفروش‌ترین دوربین‌های دست دوم را به خود اختصاص دهد. MapCamera می‌گوید دوربین نیکون EOS R به‌ شکلی چشم‌گیر مورد استقبال قرار گرفت و در آستانه‌ی پایین کشیدن Sony a7 III از جایگاه نخست بود؛ اما مشکل تأمین محصولات کانن در نهایت باعث شد تهیه‌ی لنز و آداپتور جدید سخت باشد. به‌همین دلیل کسانی که به EOS R علاقه داشتند مجبور شدند سراغ محصولی دیگر بروند. MapCamera اعتقاد دارد که در سال ۲۰۲۱ محصولات نوآورانه‌ی کانن می‌توانند در رتبه‌های بالای جدول قرار بگیرند.

۱۰ دوربین دست دوم پرفروش دسامبر ۲۰۲۰ در MapCamera

ردیف

نام دوربین

۱

Sony a7 III

۲

Canon EOS R

۳

Nikon Z6

۴

Canon EOS 5D Mark IV

۵

Sony a6400

۶

Sony a7R III

۷

Sony a7 II

۸

Fujifilm X-T3

۹

Nikon D750

۱۰

Olympus OM-D E-M1 Mark II

MapCamera می‌گوید به‌طور کلی ۲۰۲۰ سال سختی برای بازار دوربین قلمداد می‌شود. BCN، یکی دیگر از خرده‌فروشی‌های بزرگ ژاپن، پیش‌تر اعلام کرده بود که فروش دوربین‌ در سال ۲۰۲۰ کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات