دوربین سونی A7C، کوچک‌ترین فول فریم مجهز به لرزشگیر در دنیا، معرفی شد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
A7C دوربین جدید خانواده‌ی آلفای سونی با حسگر ۲۴٫۲ مگاپیکسلی و سیستم لرزش‌گیر IBIS رونمایی شد. در این دوربین، منظره‌یاب الکترونیکی به گوشه‌ی پنل پشتی منتقل شده است.
تبلیغات

سونی همان‌طورکه پیش‌تر وعده داده بود، دوربین Sony A7C را رسما رونمایی کرد. A7C با اختلاف محسوس، کوچک‌ترین مدل در دوربین‌های بدون آینه‌ی فول‌فریم خانواده‌ی آلفا برشمرده می‌شود. A7C همچون مدل APS-C دوربین A6400 به‌نظر می‌رسد و شباهت‌های بسیاری با آن دارد.

در دوربین سونی A7C، شاهد بدنه‌ای بسیار کامپکت هستیم و منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) آن به‌جای مرکز، در گوشه‌ی پنل پشتی قرار گرفته است. منظره‌یاب الکترونیکی دوربین کوچک‌تر از حد انتظار و ابعاد آن یک سانتی‌متر اعلام شده است (در دسته‌ی منظره‌یاب‌های ۰٫۳۹ اینچی). طبق گفته‌ی سونی، وضوح منظره‌یاب ۲٫۶ میلیون نقطه است و بزرگ‌نمایی ۰٫۵۹ برابری ارائه می‌دهد.

ابعاد دوربین سونی A7C برابر با ۱۲۴ در ۷۱٫۱ در ۵۹٫۷ میلی‌متر و وزن آن ۵۰۹ گرم است. بدنه‌ی این دوربین بدنه‌ای یکپارچه از جنس آلیاژ منیزیم است. سونی ادعا می‌کند A7C کوچک‌ترین دوربین فول‌فریم دنیا با سیستم لرزش‌گیر است.

نمای جلو دوربین سونی Sony A7C بدون لنز

دوربین جدید سونی به حسگر ۲۴٫۲ مگاپیکسلی فول‌فریم و سیستم لرزش‌گیر تصویر پنج‌محوره در داخل بدنه (IBIS) مجهز است. سونی می‌گوید گستره‌ی استاندارد ایزو دوربین جدیدش حداکثر ۵۱٬۲۰۰ است. با دوربین سونی A7C می‌توان تصاویر متوالی را با نرخ ۱۰ فریم‌برثانیه و استفاده از قابلیت اکسپوژر خودکار ثبت کرد. همچنین، این دوربین می‌تواند ‌هنگام تصویربرداری متوالی، فوکوس خودکار انجام دهد.

جدیدترین دوربین ژاپنی‌ها با استفاده از تکنیک Oversampling، ویدئوهایی با وضوح 4K ضبط می‌کند. با وجود کاهش ابعاد دوربین، سونی تلاش کرده فضای داخلی بیشتری برای استفاده از باتری بزرگ NP-FZ100 فراهم کند. سونی هنگام برگزاری مراسمش اعلام کرد باتری NP-FZ100 می‌تواند با هربار شارژ، ۷۵۰ شات موقع استفاده از نمایشگر LCD و ۶۸۰ شات موقع استفاده از منظره‌یاب ارائه دهد.

دوربین سونی A7C سیستم لرزش‌گیر پنج‌محوره‌ی IBIS دارد

دوربین A7C سونی می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه یا ویدئوهای 1080p را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه و نرخ داده‌ی حداکثر ۱۰۰ مگابایت‌برثانیه ضبط کند. بدنه‌ی دوربین به درگاه USB-C مجهز است و از وای‌فای و نمایشگر سه اینچی LCD با وضوح ۹۲۱٬۰۰۰ نقطه استفاده می‌کند. گفتنی است امکان چرخاندن این نمایشگر وجود دارد.

سونی کیت لنز جدیدی تولید کرده است و قصد دارد آن را به‌همراه A7C عرضه کند. سونی در مراسم رونمایی دوربین جدیدش اعلام کرد A7C ‌هنگام جفت‌شدن با کیت لنز جدید، به «کوچک‌ترین و سبک‌ترین سیستم دوربین فول‌فریم دنیا» تبدیل می‌شود (البته سیگما ممکن است با این ادعا موافق نباشد). این لنز سونی لنز زوم ۶۰-۲۸ میلی‌متری f4-5.6 است که موقع جمع‌شدن، تنها ۴۵ میلی‌متر طول دارد.

قسمت زیرین دوربین سونی Sony A7C

بدنه‌ی دوربین A7C با قیمت ۱،۷۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود که ۲۰۰ دلار کمتر از A7 III، محصول سال ۲۰۱۸ است. ازلحاظ فنی، A7C شباهت‌های بسیار زیادی به A7 III دارد. البته دوربین A7 III اکنون دوربینی چندساله محسوب می‌شود و می‌توان با تخفیف‌های بسیار مناسب تهیه‌اش کرد. به‌علاوه برای کسانی که به ابعاد منظره‌یاب یا ارگونومی عمومی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، به‌احتمال زیاد A7 III دوربین مناسب‌تری خواهد بود.

دوربین A7C برای موفقیت در بازار کار ساده‌ای در پیش ندارد و باید با دوربین‌های توانمندی رقابت کند. این دوربین قرار است مستقیما سراغ رقابت با دوربین جدید ۱،۹۹۹ دلاری پاناسونیک لومیکس S5 برود. لومیکس S5 نیز دوربینی کامپکت با حسگر ۲۴ مگاپیکسلی است. بااین‌حال، در بازار دوربین‌‌های جدید دیگری هم پیدا می‌شوند که قیمت ارزان‌تری دارند. نیکون Z5 یکی از این دوربین‌ها است که با قیمت ۱،۳۹۹٫۹۵ دلار به بازار عرضه می‌شود. درصورت تهیه‌ی نیکون Z5 با کیت لنز مشابه دوربین جدید سونی، باید ۱،۶۹۹٫۹۵ دلار پرداخت کنید؛‌ یعنی کمتر از قیمت بدنه‌ی دوربین A7C. به‌علاوه، کانن EOS RP یکی دیگر از رقبا به‌حساب می‌آید که قیمتی ارزان‌تر دارد؛ البته ابعادش بزرگ‌تر است.

بخش بالایی دوربین سونی Sony A7C

اگر به‌دنبال تهیه‌ی دوربینی با بدنه‌ی کامپکت هستید، A7C می‌تواند گزینه‌ی بسیار جذابی باشد. در خصوص قیمت دوربین، سونی قصد دارد A7C را ماه آینده‌ی میلادی با قیمت ۱،۷۹۹ دلار عرضه کند. درصورت تمایل، می‌توانید دوربین را به‌همراه کیت لنز با قیمت ۲،۰۹۹ دلار تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات