برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020 از نگاه اتحادیه TIPA

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 20 دقیقه
اتحادیه تصویربرداری TIPA به‌تازگی فهرست بهترین دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده است که در بین آن‌ها، نام‌های آشنای زیادی به‌چشم می‌خورند.
تبلیغات

اتحادیه‌ی مطبوعاتی تصویربرداری فنی موسوم‌ به TIPA چند روز پیش به‌صورت رسمی برندگان مسابقه‌ی بزرگ TIPA World Awards 2020 را اعلام کرد تا بدین‌ترتیب، برترین دوربین‌ها و لنزها و دیگر محصولاتی مشخص شوند که توانسته‌اند در یک سال گذشته‌ی میلادی روی صنعت عکاسی تأثیرگذار باشند.

تمامی برندگان امسال در دسته‌بندی‌های مختلف ازطریق رأ‌ی‌گیری انتخاب شده‌اند. رأی‌گیری انتخاب برترین دوربین و دیگر تجهیزات عکاسی مسابقه‌ی امسال در بین نمایندگان رسمی اتحادیه‌ی TIPA در مجله‌های معتبر در سراسر دنیا برگزار شده است. اعضای اتحادیه‌ی TIPA در طول سال در مجمع ویژه‌ای با عنوان TIPA General Assembly دورهم جمع می‌شوند تا درباره‌ی صنعت عکاسی بحث‌ و گفت‌و‌گو کنند. مجمع امسال قرار بود مارس ۲۰۲۰ در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شود؛ اما شیوع ویروس کرونا از برگزاری آن به‌صورت حضوری جلوگیری کرد. بدین‌ترتیب، اعضای اتحادیه‌ی TIPA مجبور شدند رأی‌های خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنند. باوجوداین، TIPA همچنان اعتقاد دارد فهرست برترین‌ها باید مشخص شود تا مردم با آن‌ها آشنایی پیدا کنند. 

توماس گرورز، رئیس هیئت‌مدیره‌ی اتحادیه‌ی TIPA، دراین‌باره می‌گوید:

با وجود شرایط شوک‌آوری که امروزه کل دنیا و صنعت عکاسی با آن مواجه هستند، حس کردیم لازم است همچنان به تلاش‌هایمان درزمینه‌ی شناسایی و معرفی برترین تجهیزات عکاسی در سال ۲۰۲۰ ادامه دهیم. معتقدیم اکنون بیش از هر زمان دیگری لازم است از صنعت عکاسی و مردمی حمایت کنیم که به‌سختی در حال کار و تلاش در این حوزه هستند و فعالیت‌هایی نظیر تولید محصولات، توزیع آن‌ها در نقاط مختلف دنیا و بازاریابی انجام می‌دهند. این افراد به‌خاطر اینکه درزمینه‌ی توسعه‌ی محصولات جدید و هیجان‌انگیز و رشد بیشتر آن‌ها در آینده تلاش می‌کنند، سزاوار احترام و اعتبار و همچنین قدردانی ما هستند.درست است در فرایند انتخاب نامزدهای نهایی و برندگان جوایز امسال مجبور شدیم با شرایط فعلی خود را وفق دهیم، همچنان سعی کردیم در انتخاب بهترین‌ها، استانداردهای دقیق همیشگی خود را مدنظر قرار دهیم.

درادامه، برترین دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی سال ۲۰۲۰ از نگاه برترین مجله‌های عکاسی در سراسر دنیا را معرفی می‌کنیم.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین DSLR پیشرفته: Canon EOS 90D

با قیمت ۱،۱۹۹ دلار

Canon EOS 90D دوربینی سریع و همه‌کاره و تحسین‌برانگیز است که می‌تواند تا حد بسیار زیادی نیازهای کاربران حوزه‌ی DSLR را رفع کند؛ به‌همین‌دلیل، برای این کاربران محصولی بسیار جذاب به‌شمار می‌آید. دوربین کانن جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را در حوزه‌ی عکاسی در خود دارد. این دوربین به‌لطف حسگر باکیفیت ۳۲/۵ مگاپیکسلی APS-C، فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل (Dual Pixel AF)، تصویربرداری متوالی (Burst) با نرخ ۱۰ فریم‌بر‌ثانیه و توانایی ضبط ویدئو 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، می‌تواند بهترین همراه شما برای مسافرت رفتن، استفاده در جمع خانواده، استفاده‌های ورزشی یا حتی تصویربرداری از مناظر دیدنی باشد. دوربین EOS 90D کانن همچنین پردازش خام (Raw) بسیار پیشرفته در داخل خودش دارد و عمر باتری بسیار خوبی ارائه می‌دهد و از فناوری‌های بلوتوث و وای‌فای نیز پشتیبانی می‌کند.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین DSLR تخصصی: Nikon D780

با قیمت ۲،۲۹۷ دلار

نیکون توانسته است با D780 محصولی کلاسیک و توانمند تولید کند. در این دوربین، شاهد استفاده از طراحی محبوب و ستوده‌شده‌ی دوربین D750 هستیم. D780 افزون‌بر بهره‌مندی از طراحی کلاسیک و جذاب، شامل مجموعه‌ای از جدیدترین فناوری‌های به‌کاررفته در دوربین‌های بدون آینه سری Z نیکون است. درزمینه‌ی سرعت عکس‌برداری، پردازش تصاویر، ضبط ویدئو و عملکرد در حوزه‌ی فوکوس خودکار، این دوربین نیکون بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان می‌دهد و تمامی انتظارات عکاس را برطرف می‌کند. دوربین نیکون از اسلات دوگانه‌ی کارت USH-II، دو حالت Readout ویژه، حالتی خاص برای افزایش گستره‌ی داینامیکی و چند حالت دیگر برای بهبود عکاسی در محیط‌های کم‌‌نور بهره‌مند است و می‌تواند تجربه‌ی عکاسی حرفه‌ای را ارائه دهد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین DSLR حرفه‌ای: Canon EOS-1DX Mark III

با قیمت ۶،۴۹۹ دلار

دوربین پرچم‌دار EOS-1DX Mark III قدرتمندترین دوربین DSLR به‌شمار می‌آید که کانن تاکنون موفق‌ شده آن را تولید کند. این دوربین انقلابی در حوزه‌ی فوکوس ایجاد می‌کند و درزمینه‌ی ضبط ویدئو نیز عملکردی فوق‌العاده و در سطح حرفه‌ای دارد. حسگر و قطعات به‌کاررفته در دوربین کانن همگی جدید هستند؛ به‌همین‌دلیل، مزیت‌های متعددی نظیر سرعت شاتر سریع و عکاسی پشت‌سر‌هم سریع و باکیفیت هنگام تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور به‌ارمغان می‌آورند. وای‌فای و بلوتوث و GPS نیز در این دوربین حضور دارند. ناگفته نماند دوربین EOS-1DX Mark III نوعی فرستنده‌ی بی‌سیم اختیاری دارد که سرعت انتقال را بسیار بیشتر از قبل می‌کند.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین APS-C پیشرفته: Nikon Z 50

با قیمت ۸۵۷ دلار

Nikon Z 50 دوربینی بدون آینه با مانت Z است که می‌تواند برای خانواده‌ها و مصارفی نظیر سفر رفتن ایدئال باشد. این دوربین درزمینه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری محصولی نوآورانه است و قابلیت‌های جالبی در خود دارد. راحتیِ استفاده از Nikon Z 50 و اندازه‌ی جمع‌و‌جور آن درکنار عناصری دیگر قرار گرفته‌اند تا این دوربین محصولی درخورتوجه باشد. در نیکون زد ۵۰ به‌راحتی می‌توان در بین حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری جابه‌جا شد. درضمن در این دوربین، امکان اتصال سریع به دستگاه‌های مختلف و چندین جلوه‌ی ویژه‌ی Creative Picture Control وجود دارد. صفحه‌نمایش LCD بزرگ دوربین حتی در محیط‌هایی با نور نامناسب نیز جزئیات را به‌شکل بسیار خوبی به‌نمایش می‌گذارد. تنظیمات نرم‌افزاری Nikon Z 50 نیز تنوع زیادی دارد و این دوربین از فوکوس خودکارِ ادامه‌دار هنگام ثبت تصاویر پشت‌سر‌هم با نرخ ۱۱ فریم‌بر‌ثانیه بهره می‌گیرد و گستره‌ی ISO وسیعی دارد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین APS-C تخصصی: Sony a6600

با قیمت ۱،۳۹۸ دلار

دوربین عکاسی Sony α6600 به‌صورت ویژه برای آن دسته از عکاسانی ساخته شده است که به‌دنبال محصولی جمع‌و‌جور با قابلیت حمل ساده هستند؛ دوربینی که ضمن داشتن قابلیت‌های یادشده، از پس انجام کارهای زیادی بربیاید و قابلیت‌های نوآورانه‌ای در حوزه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری ارائه دهد. فناوری‌های جدید و تحسین‌برانگیز موجود در این دوربین که سونی توسعه داده است؛ شامل مواردی مثل فوکوس خودکار رهگیری به‌صورت آنی (Real-Time Tracking AF) است. فناوری یادشده به دوربین سونی امکان می‌دهد سریع و یکپارچه از رهگیری اشیاء به تشخیص چهره مشغول شود. این دوربین حتی توانایی تشخیص چشم را نیز دارد. این دوربین می‌تواند با نرخ حداکثر ۱۱ فریم‌بر‌ثانیه تصویربرداری کند. سونی α6600 همچنین از باتری بزرگ نوع Z بهره می‌گیرد که بهترین عمر باتری را در این کلاس از دوربین‌ها ارائه می‌کند. دوربین سونی محصولی عالی برای تولیدکنندگان محتوای ویدئویی به‌شمار می‌آید و ضمن توانایی ضبط ویدئو 4K، لرزش‌گیر IBIS دارد. 

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین APS-C حرفه‌ای: Fujifilm X-Pro3

با قیمت ۱،۸۰۰ دلار

فوجی‌فیلم در حوزه‌ی تولید منظره‌یاب‌های هیبریدی (اپتیکال / الکترونیکی) بهترین عملکرد را از خود نشان داده است. این شرکت در دوربین موفق X-Pro3 هم به روند استفاده از این منظره‌یاب‌ها ادامه داد. در بخش پشتی دوربین، شاهد صفحه‌نمایشی LCD هستیم که امکان چرخاندن آن به‌سمت پایین وجود دارد تا بدین‌ترتیب، بتوان هنگام استفاده از دوربین نیز به‌سادگی تنظیمات یا حالت Film Simulation را بررسی کرد. دوربین فوجی‌فیلم قابلیت‌های نوآورانه‌ی زیادی درزمینه‌ی اکسپوژر (نوردهی)، فوکوس، کیفیت و جلوه‌های تصاویر ارائه می‌دهد. در این دوربین، حسگری ۲۶ مگاپیکسلی از نوع APS-C به‌کاررفته است که از گستره‌ی ISO استاندارد ۱۶۰ تا ۱۲،۸۰۰ بهره می‌گیرد که گسترش‌پذیر است. همچنین، Fujifilm X-Pro3 ازپس ضبط ویدئوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه برمی‌آید.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین فول فریم تخصصی: Sigma fp

با قیمت ۱،۸۹۹ دلار

سیگما fp را می‌توان کوچک‌ترین و سبک‌‌ترین دوربین فول فریم بدون آینه‌ی جیبی به‌شمار آورد؛ دوربینی که هم استفاده از آن ساده است و هم به‌راحتی بین حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری جابه‌جا می‌شود تا تجربه‌ای لذت‌بخش به کاربر ارائه دهد. امکان استفاده از لوازم جانبی متنوع با این دوربین برای عکاسی و فیلم‌برداری وجود دارد تا تنوع قابلیت‌های آن بیشتر از قبل شود. به‌علاوه، تنظیمات ویژه‌‌ی Sigma fp به شما امکان می‌دهد آن را برای صحنه‌ها و شرایط مختلف به‌ بهترین شکل شخصی‌سازی کنید. 

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین فول فریم حرفه‌ای: Sony a7R IV

با قیمت ۳،۴۹۸ دلار

دوربین حرفه‌ای Sony α7R IV به‌لطف استفاده از حسگر فول فریم ۶۱/۲ مگاپیکسلی CMOS در ثبت تصاویر باکیفیت بسیار توانمند است. حسگر به‌کاررفته در این دوربین در بازار با دوربین‌های مدیوم فرمت در فرم‌فاکتوری کوچک‌تر رقابت می‌کند. افزون‌بر‌این، این دوربین از دو حالت فناوری پیکسل شیفت (Pixel-Shift) هم پشتیبانی می‌کند که به‌واسطه‌ی آن‌ها می‌تواند تصاویری شگفت‌انگیز با وضوح ۲۴۰ مگاپیکسل خلق کند. ارائه‌ی وضوح چشمگیر در دوربین سونی به‌ قیمت کاهش قابلیت‌های فیلم‌برداری تمام نشده است و این محصول درزمینه‌ی فیلم‌برداری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربین سونی از نرخ Burst معادل ۱۰ فریم‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند و ویدئو 4K را نیز در پهنای کامل حسگر می‌تواند ضبط کند. دوربین سونی از فناوری ویژه‌ی این شرکت، یعنی فوکوس خودکار رهگیری به‌صورت آنی، هم پشتیبانی می‌کند و دو اسلات برای کارت‌های پرسرعت UHS-II دارد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین فول فریم درزمینه‌ی عکاسی / فیلم‌برداری: Panasonic LUMIX DC-S1H

با قیمت ۳،۹۹۸ دلار

دوربین LUMIX DC-S1H محصولی بسیار عالی برای آن دسته از کاربرانی است که به‌دنبال دوربینی با توانایی‌های ویژه و حرفه‌ای درزمینه‌ی فیلم‌برداری می‌گردند. این موضوع باعث شده است تقاضای سینماتوگرافرها و تیم‌های تولید محتوای ویژه‌ی ویدئویی برای خرید این دوربین پاناسونیک افزایش یابد. دوربین Panasonic LUMIX DC-S1H می‌تواند ویدئوها را با وضوح 6K و نرخ ۲۴‌ فریم‌بر‌ثانیه و 5.9K و نرخ ۳۰‌ فریم‌بر‌ثانیه و ۱۰ بیت 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. دوربین یادشده از بیش از ۱۴ استاپ گستره‌ی داینامیکی برای حالت V-Log نیز برخوردار است. فراموش نکنید محدودیت زمانی برای فیلم‌برداری در حالت‌های یادشده وجود ندارد و کاربر تا هر مدت که تمایل داشت، می‌تواند فیلم‌برداری کند. علاوه‌براین، پاناسونیک لومیکس DC-S1H سیستم لرزش‌گیر در داخل بدنه، حالت فیلم‌برداری آنامورفیک (Anamorphic)، دو اسلات کارت SD و... دارد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین مدیوم فرمت: Fujifilm GFX100

با قیمت ۱۰،۰۰۰ دلار

دوربین ۱۰۲ مگاپیکسلی GFX100 فوجی‌فیلم بدون شک انتخابی فوق‌العاده برای کسانی است که از مکان‌های مهم یا عروسی فیلم‌برداری می‌کنند و به‌دنبال ثبت برترین ویدئوها هستند و به استفاده از تری‌پاد علاقه‌ای ندارند و همچنان می‌خواهند تصاویری بگیرند که هنگام چاپ و قراردادن روی دیوار، بهترین کیفیت را داشته باشند. دوربین پرچم‌دار فوجی‌فیلم محصولی همه‌کاره است و به‌لطف قابلیت‌های متنوع، مزیت‌های زیادی به کاربر ارائه می‌دهد. این دوربین از سیستم لرزش‌گیر پنج‌محوره نیز بهره می‌برد و می‌تواند پشت‌سر‌هم با نرخ ۵۰ فریم‌بر‌ثانیه تصویربرداری کند. ازطریق تنظیمات مختلف می‌توان به‌راحتی تصاویر را شخصی‌سازی کرد. دوربین فوجی‌فیلم افزون‌بر‌این به دو باتری مجهز شده است تا بتوان برای مدت‌ طولانی‌تری با آن فیلم‌برداری کرد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

بهترین لنز DSLR پرایم: Tamron SP 35mm F/1.4 Di USD

با قیمت ۶۹۹ دلار

ازآنجاکه در چند سال اخیر لنزهای سریع به‌شکل درخورتوجهی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، شرکت تارمون تلاش کرده است محصولات متنوعی در این حوزه تولید کند تا به نیازهای مردم پاسخ دهد. محصولات جدیدی که تارمون تولید کرده، توانسته‌اند از برخی مشکلات لنزهای کلاسیک نظیر فلر (Flare) عبور کنند. این شرکت سعی کرده است در لنزهای مدرن خود قطعات مختلف را به‌شکلی متراکم درکنار هم رار دهد و با بهره‌گیری از فناوری‌های متنوع، آن‌ها را به بهترین شکل ممکن بسازد. افزون‌بر‌این‌، لنز تارمون دیافراگم بزرگی با اندازه‌ی f/1.4 دارد و ضمن پرسرعت‌بودن، بسیار دقیق است.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز DSLR ماکرو: Venus Optics Laowa 100mm f/2.8 2x Ultra Macro APO

با قیمت ۴۴۹ دلار

لنز ۱۰۰ میلی‌متری ماکرو لائووا لنزی ویژه با توانایی‌های زیاد است که به عکاسان امکان می‌دهد تصاویری جذاب از فاصله‌ی بسیار نزدیک ثبت کنند. این لنز فوق ماکرو نسبت بزرگ‌نمایی ۲:۱ را ارائه می‌دهد و از حداقل فاصله‌ی فوکوس ۹/۷ اینچ بهره‌مند است. بدین‌ترتیب، با استفاده از این محصول می‌توانید از فاصله‌ی بسیاری نزدیکی از سوژه‌ها عکس بگیرید. از این لنز می‌توان به‌عنوان محصولی پرچم‌دار برای ثبت پرتره بهره گرفت. این لنز همچنین مشخصه‌ی APO دارد و به‌واسطه‌ی آن می‌تواند درمقایسه‌با بسیاری از لنزهای ماکرو دیگر، به‌شکل بسیار بهتری اعوجاج رنگی (انحراف کروماتیک) را کاهش ‌دهد. این لنز پنچ مانت مختلف دارد و می‌توان از آن‌ به‌سادگی در دوربین‌های DSLR و بدون آینه بهره گرفت.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز DSLR فوق‌عریض زوم: Tokina ATX-i 11-16mm f/2.8 CF

با قیمت ۴۴۹ دلار

لنز فوق‌عریض زوم ATX-i 11-16mm f/2.8 C امکانات بسیار بیشتری به حوزه‌ی عکاسی تزریق می‌کند؛ از‌این‌رو عکاسان علاقه‌ی زیادی به آن دارند. این لنز که به‌صورت ویژه برای استفاده از دوربین‌های DSLR دارای حسگر APS-C طراحی شده است، دامنه‌ی کانونی مؤثر بین ۱۶ تا ۲۴ میلی‌متر و دیافراگم ثابت f/2.8 در دامنه‌ی یادشده دارد. این دوربین همچنین از حداقل دیافراگم f/22 بهره می‌برد و می‌تواند از فاصله‌ی ۰/۳ متری اشیاء روی آن‌ها فوکوس کند. افزون‌براین،‌ لنز Tokina ATX-i 11-16mm f/2.8 CF قابلیت‌های متنوع دیگری نیز به کاربران ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند تصاویری جذاب خلق کنند.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز DSLR حرفه‌ای: NIKKOR AF-S 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR

با قیمت ۹،۴۹۷ دلار

لنز ۱۲۰ تا ۳۰۰ میلی‌متری AF-S نیکور لنز تکی ایدئالی برای تصویربرداری در حوزه‌ی ورزش و حیات‌وحش و برخی مصارف پرتره به‌شمار می‌آید. این لنز به‌گونه‌ای ساخته شده است که در محیط‌های خارجی عملکردی خارق‌العاده ارائه دهد. فرقی ندارد در ورزشگاه بزرگ باشید یا حیات‌وحش، این لنز بدنه‌ای مقاوم دارد که از آن دربرابر نفوذ آب و دیگر عوامل محیطی محافظت می‌کند. ناگفته نماند این لنز از چهار استاپ VR شامل یک حالت مستقل برای مصارف ورزشی با نام Sports VR بهره‌مند است. حالت Sports VR مخصوص عکس‌برداری از اجسامی است که به‌سرعت در حال حرکت‌ هستند. لنز یادشده از فاصله‌ی دومتری توانایی فوکوس دارد و ازطریق تنظیمات داخلی، گزینه‌های متعددی به شما برای ثبت بهترین تصاویر ارائه می‌دهد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز میکرو چهار سوم: Panasonic LEICA DG VARIO-SUMMILUX 10-25mm f/1.7 ASPH

با قیمت ۱،۷۹۸ دلار

لنز ۱۰ تا ۲۵ میلی‌متری پاناسونیک کیفیت تصویر عالی و فوکوس دقیق برای هر دو حالت عکس‌برداری و فیلم‌برداری ارائه می‌دهد و از این حیث، محصولی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. این لنز فاصله‌ی کانونی ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر و فاصله‌ی کانونی متوسط ۳۵ میلی‌متر دارد و بیشترین میزان دیافراگم ثابت آن به f/1.7 می‌رسد. بدین‌ترتیب، لنز پاناسونیک می‌تواند به‌شکل بسیار مؤثری صحنه‌ها را عمق‌سنجی کند و در محیط‌های فاقد نور مناسب عملکردی بسیار عالی از خود نشان دهد. این لنز توانایی فوکوس روی اشیاء از فاصله‌ی ۲۸ میلی‌متری را دارد و مزیت‌های متنوعی برای ثبت تصاویر خلاقانه به کاربر ارائه می‌دهد. فوکوس داخلی محصول عملکردی بی‌صدا و سریع دارد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز بدون آینه استاندارد پرایم: NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct

با قیمت ۷،۹۹۷ دلار

عملکرد فوق‌العاده در محیط‌های کم‌نور، یکی از قابلیت‌های مهم لنز NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct است. این لنز شگفت‌انگیز به‌گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند هنگام تصویربرداری از منابع نور، پدیده‌ی فلر را از بین ببرد؛ حتی در گشوده‌ترین حالت دیافراگم. لنز نیکور نتایجی فوق‌العاده هنگام تصویربرداری در شب ارائه می‌کند. نتایج به‌دست‌آمده از این لنز در موقعیت‌های دیگری نیز بی‌نظیر هستند: از تصویربرداری از مناظر و طبیعت در طلوع یا غروب آفتاب گرفته تا عکاسی نجومی و حتی پرتره‌های دارای نور پس‌زمینه. نکته‌ی درخورتوجه درباره‌ی NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct این است که این لنز با توانایی فوکوس دستی عملکردی مثال‌زدنی از خود هنگام تصویربرداری از محیط‌های باز خارجی برجای می‌گذارد. تصاویری که ازطریق این لنز ثبت می‌شوند، وضوح بسیار زیادی دارند.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز بدون آینه فوق‌عریض پرایم: Samyang AF 14mm f/2.8 RF

با قیمت ۶۹۹ دلار

لنز فوق‌عریض ۱۴ میلی‌متری سامیانگ ویژه‌ی کسانی است که تمایل دارند تصاویری عریض از صحنه‌های مختلف با جزئیات زیاد ثبت کنند. این لنز زاویه‌ی دید تقریبا ۱۱۴ میلی‌متر و در فاصله‌ی ۰/۲ متری (۸ اینچی) توانایی فوکوس روی سوژه‌ها را دارد. لنز یادشده به‌ترتیب حداقل و حداکثر دیافراگم f/22 و f/2.8 دارد و درزمینه‌ی عمق‌سنجی بسیار توانمند است. این لنز را می‌توان لنزی جمع‌و‌جور به‌حساب آورد؛ زیرا ۹/۵ سانتی‌متر طول دارد و به‌لطف بدنه‌ای مقاوم، برابر نفوذ آب مقاوم است. لنز سیگما نگه‌دارنده‌ی فیلتر عقبی نیز دارد که کاربردهای متنوعی برای جلوه‌های خلاقانه‌ی ناشی از کنترل نور به‌همراه می‌آورد. این لنز نخستین لنز ۱۴ میلی‌متری AF f/2.8 دنیا برای مانت RF به‌شمار می‌آید و مخصوص کسانی است که دوست دارند با دوربین‌های بدون آینه تصاویری گسترده از مناظر ثبت کنند.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز بدون آینه فوق‌عریض زوم: Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN Art

با قیمت ۱،۳۹۹ دلار

لنز Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN Art وضوح چشمگیری ارائه می‌دهد و می‌تواند تا حد بسیار زیادی اعوجاج رنگی را از بین ببرد. این لنز میزان فلر را به‌حداقل می‌رساند و از پوششی ویژه با نام Nano Porous Coating استفاده می‌کند تا اثرهای ناشی از نور شدید را در محیط‌های خارجی به‌شکل درخورتوجهی کاهش دهد. در بخش جلویی لنز، پوششی مقاوم دربرابر آب و روغن وجود دارد تا امکان استفاده از آن در چالش‌برانگیزترین محیط‌ها بدون بروز مشکل خاص وجود داشته باشد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز بدون آینه استاندارد زوم: Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art

با قیمت ۱،۰۹۹ دلار

سیگما موفق شده لنز استانداردی تولید کند که می‌تواند از تمامی توانایی‌های دوربین‌های بدون آینه به‌شکلی بسیار مؤثر بهره بگیرد. لنز سیگما دیافراگم بزرگی دارد و با موفقیت ازپس انجام این کار برمی‌آید. اندازه و وزن لنز Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art درمقایسه‌با نسل قبل کاهش پیدا کرده است. این لنز می‌تواند با وضوح زیاد و به‌شکلی یکنواخت تصویربرداری کند و با فناوری فوکوس خودکار تشخیص چشم (Eye-Detection AF) هم کاملا سازگار است.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز بدون آینه تله‌فوتو زوم: Canon RF 70-200mm f/2.8L IS USM

با قیمت ۲،۶۹۹ دلار

لنز Canon RF 70-200mm فاصله‌ی کانونی ویژه برای بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت روی سوژه‌های مختلف دارد و یکی از اعضای جدید لنزهای خانواده‌ی RF کانن به‌شمار می‌آید. این لنز که توانایی‌های متنوعی برای انواع عکاسی در محیط‌های مختلف دارد، مزیت‌های متعددی برای کاربر به‌همراه می‌آورد و درکنار داشتن طراحی مدرن، به‌خوبی روی بدنه‌ی دوربین‌های بدون آینه جای می‌گیرد. این لنز در‌مقایسه‌با لنز هم‌رده‌ی سری EF خود سبک‌وزن‌تر و کوچک‌تر است و برخی قابلیت‌های بهبودیافته دارد. لنز Canon RF 70-200mm f/2.8L IS USM افزون‌براین به‌راحتی قابل‌حمل است و از پنج استاپ IS به‌همراه دو موتور Nano USM برای انجام فرایند فوکوس خودکار به‌شکلی سریع و بی‌صدا بهره می‌برد. 

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین لنز پرتره حرفه‌ای: (Canon RF 85mm f/1.2L USM (DS

با قیمت ۲،۹۹۹ دلار

عکاسانی که در حوزه‌ی پرتره، مد، عروسی و حتی رویدادهای مختلف مشغول فعالیت هستند، می‌توانند به استفاده از لنز (Canon RF 85mm f/1.2L USM (DS روی بیاورند؛ لنزی که جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را در خود دارد و بهبودهای متعددی در کار عکاسان اعمال می‌کند. کانن این لنز را در دو مدل دردسترس قرار داده که یکی از آن‌ها مدل استاندارد و دیگری مدل DS است. در مدل DS، شاهد استفاده از پوشش ویژه و جدید کانن هستیم که از آن با نام Defocus Smoothing یاد می‌شود. این نوع پوشش خاص لبه‌های خارج از مناطق فوکوس را نیز صاف می‌کند. 

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین کامپکت تخصصی: Sony RX100 VII

با قیمت ۱،۲۹۸ دلار

دوربین Sony RX100 VII سونی مخصوص آن‌ دسته از کاربران است که به‌دنبال محصولی جمع‌و‌جور با لنز ثابت می‌گردند تا بتوانند از طریق آن به‌شکلی عالی تصویربرداری کنند. دوربین سونی تنظیمات متنوعی دراختیار کاربر قرار می‌دهد و از این حیث، توانایی رقابت با برخی از دوربین‌های حرفه‌ای را نیز دارد. در این دوربین، از فناوری لرزش‌گیر تصویر اپتیکال استفاده شده است. دوربین RX100 VII سونی نرخ Burst بسیار عالی ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد و از حالت‌های متنوع برای تصویربرداری از صحنه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. دوربین سونی توانایی ضبط ویدئوی 4K را نیز دارد و از فیلم‌برداری حرکت آهسته با نرخ حداکثر ۱،۰۰۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها باعث می‌شوند دوربین کامپکت سونی درزمینه‌ی فیلم‌برداری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. دوربین سونی حسگر Exmor R™ CMOS و حافظه‌ی DRAM دارد تا بدین‌ترتیب، بسیار سریع باشد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین دوربین کامپکت پریمیوم: Fujifilm X100V

با قیمت ۱،۳۹۹ دلار

دوربین X100V فوجی‌فیلم را می‌توان «دومین دوربین مناسب برای افراد حرفه‌ای» و «دوربین قابل‌حمل» مناسب برای علاقه‌مندان به برند فوجی‌فیلم و محصولات کامپکت به‌شمار آورد. اندازه‌ی جمع‌و‌جور محصول و بهره‌مندی آن از مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌ها باعث می‌شوند Fujifilm X100V محصولی درخورتوجه در بین دوربین‌های کامپکت باشد. ناگفته نماند که این دوربین از همان حسگر و پردازنده‌ی تصویر به‌کاررفته در مدل X-Pro3 بهره می‌گیرد و طراحی آن درمقایسه‌با قبل بهبود پیدا کرده است. این دوربین لنزی با فاصله‌ی کانونی متوسط ۳۵ میلی‌متر و دیافراگم f/2 دارد. دوربین فوجی‌فیلم از منظره‌یاب‌های هیبریدی ویژه‌ی این شرکت استفاده می‌کند و از حالت‌های Film Simulation نیز بهره‌مند است. X100V علاوه‌براین توانایی ضبط ویدئو با وضوح 4K را دارد و عمر باتری مناسبی ارائه می‌دهد.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین نرم‌افزار تصویربرداری: DxO PhotoLab 3

DxO PhotoLab 3 را می‌توان نرم‌افزاری شگفت‌انگیز درزمینه‌ی پردازش خام تصاویر به‌شمار آورد. نسخه‌‌های پیشین DxO PhotoLab به‌نوبه‌ی خود قابلیت‌های متنوعی داشتند و این قابلیت‌ها در نسخه‌ی جدید حتی بیشتر از قبل هم شده‌اند. از بین قابلیت‌های جدید می‌توانیم به ابزار نوآورانه‌ی HSL برای کنترل رنگ تصاویر اشاره کنیم که مقادیر رنگ اشیای مختلف موجود در تصاویر را به‌شکلی دقیق تنظیم می‌کند. همچنین، ابزار Repair در نسخه‌ی جدید بهبود پیدا کرده است. افزون‌بر‌این‌، ابزارهای دیگر نیز بهینه‌سازی‌های خاصی به‌خود دیده‌اند تا درنهایت تصویر خلق‌شده، به بهترین شکل ممکن به‌نظر برسد. نرم‌افزار DxO PhotoLab 3 رابط کاربری بسیار سرراستی دارد و ابزارهای مختلف در آن به‌شکلی ساده‌ دردسترس هستند.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین فلاش قابل‌حمل: Nissin MG80 Pro

MG80 Pro نوعی فلاش ویژه با قابلیت‌های بسیار زیاد است و می‌تواند مزیت‌های متعددی دراختیار عکاسانی قرار دهد که در حوزه‌های عروسی و روزنامه‌نگاری و تصویربرداری از مکان‌های مهم فعالیت می‌کنند. MG80 Pro از جوانب متعددی فلاشی کامل است و زمان بازیافت ۱/۲ ثانیه‌ای ارائه می‌دهد و هنگام استفاده از چهار باتری لیتیومی از نوع ۱۴،۵۰۰ با ظرفیت ۱،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌تواند تقریبا ۳۶۰ فلاش ارائه دهد. همچنین، تعداد فلاش‌های ارائه‌شده‌ی Nissin MG80 Pro هنگام استفاده از باتری ۲،۴۵۰ میلی‌آمپرساعتی قابل‌شارژ در آن، ۲۸۰ عدد است. 

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین تری‌پاد مسافرتی: Manfrotto BeFree GT XPRO

با قیمت ۲۷۰ دلار

تری‌پاد (سه‌پایه‌ی) مسافرتی Manfrotto BeFree GT XPRO وزن سبکی دارد (۱/۷ کیلوگرم) و ضمن ارائه‌ی امکانات زیاد، محکم در سر جای خود می‌ایستد. این تری‌پاد به‌گونه‌ای طراحی شده است که به عکاسان امکان دهد به‌راحتی و در زمانی سریع خودشان را با هر صحنه و سوژه‌ای تطبیق دهند و از آن تصویربرداری کنند.

برترین دوربین و تجهیزات عکاسی 2020

برترین هد تری‌پاد: Gitzo 3-Way

با قیمت ۵۲۰ دلار

هد Gitzo 3-Way نهایت انعطاف‌پذیری را به حرکات دوربین تزریق می‌کند و توانایی حمل حداکثر ۱۳ کیلوگرم تجهیزات را دارد. به‌لطف استفاده از منیزیم در بدنه، این هد با وزن یک کیلوگرم بسیار سبک است و راهکار‌های نوآورانه‌ای برای کنترل حرکات دوربین روی سه محور مستقل ارائه می‌دهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌‌ی برترین دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی سال ۲۰۲۰ چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات