کانن در حال کار روی دوربین EOS R با حسگر ۸۰ مگاپیکسلی یا بیشتر است

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین EOS R جدید کانن برخلاف گزارش‌های قبلی حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی نخواهد داشت و به حسگری ۸۰ تا ۹۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.
تبلیغات

طبق گزارش‌های جدید، شرکت کانن روی دوربینی از برند EOS R با مشخصات فول‌فریم بدون آینده و حسگری با مگاپیکسل زیاد کار می‌کند. دوربین در دست ساخت کانن که گفته می‌شود گروهی از عکاسان حرفه‌ای در حال آزمایش IRL آن هستند، از حسگری ۸۰ تا ۹۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

شایعه‌ی ساخت چنین دوربینی از هفته پیش شروع شد؛ زمانی‌که گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که کانن در حال تولید دوربینی بدون آینه با حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی است. ساخت دوربینی با چنین مشخصات حیرت‌آوری دور از ذهن به‌نظر می‌رسد؛ اما با درنظرگرفتن آنچه دوربین کانن EOS R5 و حالت فیلم‌برداری 8K آن ارائه می‌دهد، بسیاری از طرفداران محصولات کانن را به عرضه‌ی محصولی با مشخصات ذکرشده امیدوار کرده است.

در خبری عنوان شد دوربین کانن EOS R5 می‌تواند با کیفیت 8K و ۳۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری کند. با درنظرگرفتن اینکه دوربین جدید کانن در حالت فیلم‌برداری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، طرفداران منتظر هستند قابلیت‌های دوربین EOS R5 در حالت عکاسی را مشاهده کنند.

دوربین EOS R کانن

باوجوداین، گزارش‌ها حاکی از آن است که دوربین در دست ساخت کانن از حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی بی‌بهره است. یکی از منابع خبری به وجود دوربین EOS R جدیدی با مگاپیکسل زیاد اشاره کرده است؛ اما این دوربین از حسگری ۸۰ تا ۹۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۱، دوربین جدید کانن رونمایی نشود و دلیل آن را نیز می‌توان بیماری کرونا دانست. در گزارشی اعلام شد شیوع بیماری کرونا ظرفیت تولید دوربین‌های کانن را تا ۷۵ درصد کاهش داده است و درنتیجه، محصولات جدید کانن با تأخیر به بازار عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات