دوربین کانن EOS R5 از حالت فیلم‌برداری 8K در ۳۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شعبه استرالیا شرکت کانن با انتشار پوستری، جزئیات و اطلاعات جدیدی را از محصول در دست ساخت این شرکت، کانن EOS R5 فاش کرد.
تبلیغات

در پوستر منتشرشده شعبه استرالیای کانن می‌توان مشاهده کرد که دوربین بدون آینه کانن EOS R5 از حالت فیلم‌برداری 8K در ۳۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. احتمالا کانن با انتشار پوستر سعی داشته است به شایعات موجود خاتمه دهد.

علاوه بر اینکه به پشتیبانی دوربین EOS R5 از فیلم‌برداری در حالت 8K در ۳۰ فریم‌برثانیه اشاره شده است، بلکه برخورداری محصول جدید کانن از فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل CMOS نیز تأیید می‌شود.

کانن تأیید می‌کند که دوربین جدید این شرکت مجهز به فوکوس خودکار تشخیص حیوانات شده است. در محصولات شرکت‌های دیگر نیز شاهد چنین فناوری هستیم که دوربین با تشخیص چشمان حیواناتی مانند سگ، گربه و پرندگان قادر به فوکوس روی آن‌ها به‌عنوان سوژه اصلی است؛ اما آنچه دوربین EOS R5 را متمایز می‌سازد، امکان تشخیص حیوانات نه‌تنها با تشخیص چشم، بلکه با تشخیص صورت و بدن آن‌ها است.

با این حساب اگر چشمان حیوان مدنظر در تصویر مشخص نباشد، دوربین از طریق شناسایی صورت یا بدن حیوان، قادر به انجام فوکوس خودکار خواهد بود.

اطلاعات منتشرشده به این معنی نیست که کانن به‌دنبال تحولی بزرگ در سری EOS R است. با این حال می‌تواند به کانن در رقابت با شرکت‌های بزرگ در زمینه فروش دوربین‌های بدون آینه کمک کند.

دوربین کانن EOS R5

رقیبان کانن با عرضه محصولاتی مانند سونی A7 مارک III و نیکون Z7 توانسته‌اند سهم بسیاری از بازار دوربین بدون آینه را به خود اختصاص دهند. این محصولات درواقع امکاناتی فراتر از محصولات سری EOS R و RP کانن را به کاربران ارائه می‌دهند. باید دید که کانن چه برنامه‌هایی در نظر گرفته است و چگونه می‌خواهد با غول‌های دنیا رقابت کند.

چندی پیش خبری منتشر شد که تولید دوربین‌های کانن EOS R5 و EOS R6 به دلیل شیوع بیماری کرونا به مشکل خورده است و ظرفیت تولید آن‌ها با کاهش ۷۵ درصدی دست‌وپنجه نرم می‌کند. به احتمال فراوان همین امر نیز باعث به تأخیر افتادن در رونمایی از دوربین‌های جدید کانن خواهد شد.

قیمت دوربین، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین‌های DSLR، بدون آینه و دیگر محصولات کانن نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات