لایکا سه مدل جدید لنز Summicron M نسخه محدود معرفی کرد

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لایکا سه مدل لنز جدید در خانواده‌ی Summicron M معرفی کرد که در دسته‌ی لیمیتد ادیشن قرار می‌گیرند و یادآور لنزهای تاریخی سری M شرکت آلمانی هستند.
تبلیغات

لایکا سه نسخه‌ی جدید از لنزهای فعلی سری M خود را به بازار معرفی کرد: یک لنز معمولی ۷۵ میلی‌متری نقره‌ای و دو لنز لیمیتد ادیشن هماهنگ با نسخه‌ی سبزرنگ دوبین M10-P Safari. لنز APO-Summicron-M 75mm f/2 ASPH با بدنه‌ی آنودایز نقره‌‌ای معرفی شد تا انتخابی متقاوت درمقایسه‌با نسخه‌ی قبلی با رنگ سیاه به کاربران ارائه کند.

زیرمجموعه‌ی بریتانیایی لایکا قصد دارد برای نسخه‌ی نقره‌ای ۲۰۰ پوند هزینه‌ی بیشتر دریافت کند؛ اگرچه در بازار آمریکا قیمت این لنز برابر با نسخه‌ی مشکی خواهد بود. فروشگاه لایکا در میامی آمریکا لنز جدید را به‌عنوان نسخه‌ی محدود یا لیمیتد معرفی کرد که تنها ۳۰۰ عدد از آن در سرتاسر جهان فروخته خواهد شد. نکته‌ی جالب این است که گویا قیمت لنز نقره‌ای و نسخه‌ی مشکی‌رنگ یکسان عنوان شده است که احتمال می‌رود این امر فقط نتیجه‌ی اشتباه در قیمت‌گذاری باشد.

لنزهای لایکا Summicron-M 28mm f/2 ASPH و APO-Summicron-M 90mm f/2 ASPH در رنگ سبز و با پسوند Safari معرفی شدند که آن‌ها هم به‌عنوان لیمیتد ادیشن به بازار عرضه خواهند شد. تنها ۵۰۰ عدد از لنز اول و ۲۵۰ عدد از لنز دوم به بازار عرضه می‌شوند. دو لنز جدید به‌علاوه‌ی Summicron-M 50mm f/2، مجموعه‌ای سه‌گانه برای دوربین M10-P Safari فراهم می‌کنند که آن‌هم رنگ سبز مشابهی دارد.

لایکا می‌گوید لنزهای سبز جدید دنباله‌رو Leica M1 هستند که در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۱۹۶۰، در رنگ زیتونی و به‌صورت اختصاصی برای ارتش آلمان طراحی و ساخته شد. دوربین‌های مذکور با نام Bundeseigentum شناخته می‌شدند که نشانی از مالکیت دولت آلمان روی آن‌ها بود. تنها ۲۰۸ عدد از دوربین‌های M1 ساخته شد. اولین دوربین‌های زیتونی M1، تنها از لنزهای استاندارد پشتیبانی می‌کردند و درنتیجه، لنز سبزرنگی هماهنگ با آن‌ها در بازار وجود نداشت.

Leica M1

Leica M1

دوربین‌هایی که لایکا برای ارتش آلمان تولید کرد، بسیار مقاوم و پایدار بودند و پس از گذشت چند سال، دوربین‌های سبز لایکا به نمادی از محصولات حرفه‌ای و بادوام در صنعت عکاسی تبدیل شدند. دوربین‌های لایکا M3 و M4 نیز مخصوص ارتش بودند، تا اینکه تقاضای فراوان بازار عمومی برند آلمانی را مجاب کرد نسخه‌ای مخصوص مصرف‌کننده تولید کند که به‌نام Leica R3 Safari در سال ۱۹۷۷ معرفی و عرضه شد. در سال‌های بعد و تا همین سال گذشته، لایکا انواع گوناگونی از دوربین‌های سری Safari را به بازار عرضه کرد.

لنز APO-Summicron-M 75 f/2 ASPH یکی از لنزهای حرفه‌ای‌ مناسب سیستم لایکا M و از تجهیزات مخصوص عکس‌برداری پرتره است. حکاکی اعداد و مشخصات روی لنز جدید برخلاف نسخه‌ی مشکی با ترکیب رنگ‌های قرمز و مشکی دیده می‌شود که زیبایی محصول جدید برند آلمانی را دوچندان می‌کند. حکاکی روی لنزهای سبزرنگ را نیز به‌ رنگ‌های سفید و قرمز می‌توان دید که با تضادی مناسب، تشخیص اعداد را برای کاربر آسان می‌کند.

لایکا قیمت نهایی لنزهای خود را به‌شرح زیر منتشر کرد:

  • APO-Summicron-M 75 f/2 ASPH با پوشش نقره‌ای: ۳،۵۰۰ پوند
  • Summicron-M 28 f/2 ASPH نسخه‌ی سافاری لیمیتد: ۳،۸۰۰ پوند
  • APO-Summicron-M 90 f/2 ASPH نسخه‌ی سافاری لیمیتد: ۴،۰۰۰ پوند

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لنزهای دوربین نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لنزهای مانت‌های مختلف و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات