زایس از خانواده جدید لنزهای پرایم برای دوربین‌های لارج فرمت رونمایی کرد

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لنز‌های پرایم جدید زایس، گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای جهت امور سینمایی خواهند بود.
تبلیغات

زایس (Zeiss) به تازگی از خانواده‌ی جدید لنز‌های پرایم برای دوربین‌های لارج‌ فرمت رونمایی کرد. این لنز‌ها برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای مناسب خواهند بود که به دنبال لنزی کوچک و سبک‌تر و البته با کیفیتی بسیار بالا هستند. 

خانواده‌ی جدید ۱۳ لنز‌ Supreme Prime زایس فاصله‌ی کانونی ۱۵ تا ۲۰۰ میلی‌متری را به همراه خواهند داشت. به گفته‌ی مدیران زایس ده عدد از این لنز‌ها گشودگی دیافراگم حداکثر T1.5 را خواهند داشت. لنز‌های ۱۵ و ۱۵۰ میلی‌متری نیز با دیافراگم T1.8 و لنز ۲۰۰ میلی‌متری نیز حداکثر T2.1 را به همراه دارند.

لنز پرایم زایس

با وجود ابعاد کوچک، زایس تاکید زیادی روی کیفیت بالای این لنز‌ها داشته و آن‌ها را گزینه‌ای ایده‌آل برای تولید ویدیو‌های تبلیغاتی و فیلم‌های سینمایی می‌داند. لنز‌های جدید غول دنیای عدسی‌ها با دوربین‌های لارج فرمت مانند سونی ونیز (Sony Venice)، آری الکسا LF و رد مانسترو (RED Monstro) سازگار خواهد بود. به گفته‌ی مدیران زایس، این لنز‌ها به واسطه‌ی وضوح بسیار بالا، حذف فوکوس سینمایی و بوکه‌ی بی‌نظیر، آزادی عمل زیادی برای ایجاد نماهای مختلف خواهد بخشید که بدین ترتیب برای کاربرد‌های مختلف ایده‌آل خواهند بود.

ارتباط بین این لنز‌ها و دوربین به وسیله‌ی پرتوکل‌ eXtended Data  و Cooke's /i زایس ایجاد خواهد شد. این پروتوکل‌ها، رفتار و حالات لنز را در هر یک از فریم‌ها ضبط می‌کنند تا در ادامه و پس‌پردازش، به خصوص در صورت اضافه کردن جلوه‌های ویژه، به فیلم‌سازان کمک کند.

لنز پرایم زایس

لنز‌های ۲۵، ۲۹، ۳۵ ، ۵۰ و ۸۵ میلی‌متری از ماه آگوست (مرداد) سال ۲۰۱۸ و لنز ۱۰۰ میلی‌متری نیز از ماه دسامبر (دی) سال جاری در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. تمام این ۶ لنز طی یک بسته و با قیمت ۱۰۸ هزار دلار نیز به فروش خواهند رسید. 

اما لنز‌های پرایم ۱۵، ۱۸۷ ۲۱، ۶۵ ، ۱۳۵ و ۱۵۹ میلی‌متری زایس سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهند شد. هم‌جنین لنز ۲۰۰ میلی‌متری T2.1 نیز برای فروش در سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه برای آگاهیی از عملکرد فوق‌‌العاده‌ی لنز‌های پرایم جدید زایس، شما را به تماشای ویدیویی از عملکرد آن‌ها روی دوربین‌های سونی ونیز، فانتوم 4K و رد مانسترو VV دعوت می‌کنیم. 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی خانواده‌ی لنز‌های Supreme Prime زایس مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات