زایس در کسب درآمد خود رکورد زد

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت زایس در سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷، بیشترین درآمد را در تاریخ ۱۷۰ ساله خود کسب کرده است.
تبلیغات

زایس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی لنز دوربین، عینک، میکروسکوپ و بسیاری محصولات دیگر است که در آن‌ها از عدسی استفاده می‌شود. زایس به دلیل کیفیت فوق‌العاده محصولات خود، در طول تاریخ پیشرفت چشمگیری کرده و در سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷، رکورد بیشترین درآمد خود را از زمان تأسیس شکسته است.

سرمایه‌گذاری‌ها و نوآوری‌های Zeiss، بهترین نتایج را برای این شرکت در تاریخ ۱۷۰ ساله آن رقم می‌زنند.

  • رشد دورقمی درآمد به ۵.۳۴۸ میلیارد یورو
  • افزایش سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) به ۷۷۰ میلیون یورو
  • سوددهی مثبت همه‌ی بخش‌های شرکت
  • رشد فناوری پیشرو «EUV»
  • ادامه‌ی تمرکز بر نوآوری، سرمایه‌گذاری‌های جهانی و گسترش بازار 

اواخر سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ (منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷)، زایس در بخش درآمد رکورد جدیدی ثبت کرد؛ درآمد این شرکت ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۵.۳۴۸ میلیارد یورو رسید (درآمد سال قبل: ۴.۸۸۱ میلیارد یورو). با وجود اینکه سود قبل از بهره و مالیات این شرکت در سال مالی گذشته بسیار بالا بود (۶۱۵ میلیون یورو)، این رقم اکنون به ۷۷۰ میلیون یورو افزایش یافته است. حاشیه‌ی سود قبل از بهره و مالیات به بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است. درآمد حاصل از دریافت سفارش از مشتری، ۱۲ درصد افزایش یافته و اکنون ۵.۶۲۵ میلیون یورو است که جاه‌طلبی‌های زایس را برای رشد نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت کارل زایس، پروفسور مایکل کاشکه، در کنفرانس مطبوعاتی سالانه در شهر اشتوتگارت می‌گوید:

تمامی ۴ بخش شرکت، یعنی فناوری تحقیق و کیفیت، فناوری پزشکی، محصولات مصرفی مربوط به مراقبت از چشم و فناوری ساخت نیمه‌هادی‌ که در سطح بازده‌ی هدف یا بالاتر از آن قرار دارند، مشارکت مثبتی در تحقق بهترین سال مالی زایس داشته‌اند. این پیشرفت اتفاقی نبوده و نیست و نتیجه تلاش‌های بزرگ همه‌ی کارکنان و شرکای این شرکت در طول یک دوره زمانی طولانی است. امروزه پیاده‌سازی مداوم دستورکار استراتژیک، تأثیر واقعی گذاشته و به‌طور قابل ملاحظه‌ای رقابت‌پذیری را افزایش داده است. با سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های پیشرفته و مراکز مشتریان، مشارکت‌های جهانی و گسترش استراتژیک، زایس به‌طور کامل تمرکز خود را به نیاز‌های مشتریان معطوف می‌کند.

۲۰۱۶/۱۷

۲۰۱۵/۱۶

تغییر

فناوری تحقیق و کیفیت

۱,۵۳۸

۱,۴۶۶

۵٪+

فناوری پزشکی 

۱,۴۲۷

۱,۲۹۰

۱۱٪+

محصولات مربوط به چشم 

۱,۱۰۸

۱,۰۸۹

۲٪+

فناوری ساخت نیمه‌هادی‌

۱,۲۱۲

۹۷۲

۲۵٪+

درآمد‌ها به میلیون یورو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات