زایس از لنز 25 میلی‌متری Loxia با دیافراگم F/2.4 رونمایی کرد

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت زایس از لنز پرایم Loxia با فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متری و دیافراگم F/2.4 برای دوربین‌های بدون‌آینه‌ی سونی پرده‌برداری کرد.
تبلیغات

شرکت آلمانی زایس که قدمتی طولانی در ساخت لنز برای صنایع مختلف، به‌خصوص صنعت دوربین‌ عکاسی دارد، از لنز پرایم جدید Loxia با فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متری، دیافراگم F/2.4 و فوکوس دستی برای دوربین‌‌های بدون‌آینه‌ی سونی با پایه‌ی لنز E-mount رونمایی کرد. Loxia لنزی جمع‌و‌جور است که برای عکاسان خیابانی و عکاسانی که زیاد به سفر می‌روند و خواهان ثبت باکیفیت ترین تصاویر با دوربین‌های بی‌نظیر خود هستند، بسیار مناسب است.

این لنز برای انتقال داده‌های لنز و فوکوس، به‌طور الکترونیکی با دوربین‌های سونی ارتباط برقرار می‌کند تا عملکرد‌های زوم و «Focus Peaking» به‌درستی انجام شوند. از آنجایی که این لنز‌ها قابلیت اتوفوکوس ندارند، باید به این دو عملکرد مورد اشاره اتکا کرد.

لنز زایس Loxia 25mm F/2.4

از ویژگی‌های دیگر این لنز می‌توان به قابلیت DeClick (با استفاده از ابزاری می‌توان چرخش حلقه‌ی دیافراگم را برای فیلم‌برداری نرم‌تر کرد)، عدسی‌های بدون اعوجاج (Virtually Distortion Free)، بدنه‌ی تمام‌فلزی مرغوب، حداقل فاصله‌ی فوکوس ۰.۲۵ متری، ۱۰ اِلِمان اپتیکی در ۸ گروه و وزن ۳۹۳ گرمی اشاره کرد.

لنز زایس Loxia 25mm F/2.4

اکنون ۵ لنز پرایم مختلف در خانواده‌ی لنز‌های Loxia زایس وجود دارد: لنز 21mm f/2.8، لنز 25mm f/2.4،‌ لنز 35mm f/2، لنز 50mm f/2 و لنز 85mm f/2.4.

خانواده‌ی لنز زایس Loxia

زایس می‌گوید:

لنز‌های Loxia زایس به‌ همراه تمامی لوازم جانبی آن‌ها، دارای قطر دهانه‌ی یکسانی هستند و به کاربران این اجازه را می‌دهند که هنگام عکاسی، به‌راحتی بین فاصله‌های کانونی مختلف جا‌به‌جا شوند. لنز‌های Loxia، چه در صورت استفاده‌ی تکی و چه در صورت استفاده از مجموعه‌ی آن‌ها با فاصله‌های کانونی مختلف، عملکردی بهینه برای ثبت تصاویر و فیلم‌برداری در اختیار کاربر قرار می‌دهند. از این لنز‌های باکیفیت می‌توان برای طیف گسترده‌ای از امور استفاده کرد.
لنز زایس Loxia 25mm F/2.4
لنز زایس Loxia 25mm F/2.4

در ادامه به نمونه تصاویر ثبت‌شده با لنز Loxia 25mm f/2.4 نگاهی می‌اندازیم:

نمونه تصاویر لنز زایس Loxia 25mm F/2.4
نمونه تصاویر لنز زایس Loxia 25mm F/2.4
نمونه تصاویر لنز زایس Loxia 25mm F/2.4
نمونه تصاویر لنز زایس Loxia 25mm F/2.4

لنز Loxia‌ با فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متری و دیافراگم F/2.4 از ماه مارس ۲۰۱۸ با برچسب قیمتی ۱۲۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات