Solarcan؛ دوربین یک بار مصرفی که با قوطی نوشابه ساخته شده است

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Solarcan نام یک دوربین پین‌هول (جعبه تاریک) یک بار مصرف است که می‌توانید توسط آن به عکاسی با نوردهی طولانی از خورشید بپردازید.
تبلیغات

پین‌هول یا جعبه تاریک، دوربینی ابتدایی و فاقد لنز است که فقط یک سوراخ ریز برای عبور نور در یک سمت آن وجود دارد و نور با عبور از این سوراخ، تصویری معکوس در داخل جعبه تشکیل می‌دهد. دوربین یک‌بار مصرف Solarcan، ایده‌ی عکاسی انگلیسی بوده است.

کمپین جدیدی در کیک‌استارتر برای استارت‌آپ دوربین پین‌هول Solarcan به دنبال جذب سرمایه است؛ جعبه‌ی تاریک یک بار مصرفی که از قوطی نوشابه ساخته می‌شود. این دوربین که با نوردهی طولانی عکاسی می‌کند، برای ضبط مسیر حرکت خورشید در طول چندین روز روی کاغذ صدفی ۷×۵ ILFORDساخته شده است. کاربران در مرحله بعد در قوطی را با استفاده از دربازکن جدا می‌کنند و فیلم ضبط‌شده را از طریق یک اپلیکیشن گوشی هوشمند ظاهر‌ می‌کنند.

بنا به گفته‌ی کمپین کیک‌استارتر Solarcan، این اولین دوربین خورشیدنگار است که به تولید انبوه می‌رسد؛ دوربینی که قطعات آن از پیش روی هم سوار شده است و کاربران فقط آن را در محلی خاص قرار می‌دهند و با برداشتن یک برگه سیاه از جلوی کاغذ صدفی که در داخل قوطی قرار دارد، کاغذ را در معرض نور خورشید قرار می‌دهند. پس از گذشت چندین روز قوطی را باز می‌کنند و «نگاتیو» عکس را برمی‌دارند.

در مرحله بعد، کاربران با اپلیکیشن گوشی هوشمند Solarcan از آن نگاتیو عکس می‌گیرند که تصویر را معکوس می‌کند و آن را به یک تصویر دیجیتال با رنگ‌های درست تبدیل می‌کند. این دو تصویر آزمایشی با پروتوتایپ این محصول ثبت شده‌اند.

نمونه تصویر دوربین پین‌هول Solarcan
نمونه تصاویر دوربین پین‌هول Solarcan

بر اساس گزارش کیک‌استارتر این استارت‌آپ، برای تولید ۱۰۰۰ دستگاه Solarcan برنامه‌ریزی شده است؛ سرمایه‌گذاران مشتاق می‌توانند برای ثبت‌ نام هر واحد، ۱۲ یورو یا بیشتر تعهد کنند.

نظر شما راجع‌ به این استارت‌آپ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات