بهترین ساعت‌های هوشمند مربعی [فروردین ۱۴۰۳]

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین ساعت ها با صفحه مربعی
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ساعت‌های هوشمند با صفحه مربعی را ترجیح می‌دهید، در این مقاله با محصولاتی از برندهای مختلف آشنا خواهید شد.
تبلیغات

شاید انتخاب مدل مناسب در میان انبوهی از برندها و مدل‌ها برای کسانی که به‌دنبال خرید ساعت هوشمند هستند، کار آسانی نباشد. امروزه ساعت‌های هوشمند درست مانند تلفن‌های همراه فراگیر شده‌اند و مدل‌های مختلفی از این گجت‌های پوشیدنی مشاهده می‌شود.

علاوه‌بر امکانات، سلیقه‌ی افراد نیز تأثیر زیادی بر خرید آن‌ها خواهد گذاشت. ما در مقاله‌ی بهترین ساعت‌های هوشمند مدل‌های مختلفی را در بازه‌های قیمتی گوناگون معرفی و بررسی کردیم که مشاهده آن‌ها خالی از لطف نیست، اما در مقاله‌ی فعلی سراغ مدل‌های دارای صفحه‌مربعی رفته‌ایم تا کاربران علاقه‌مند به چنین مدل‌هایی را بهتر راهنمایی کنیم.

ساعت‌های هوشمند مربعی درست مانند بهترین ساعت‌های هوشمند صفحه‌ گرد، در بازه‌های قیمتی مختلف امکانات و مدل‌های متنوعی دارند که در ادامه بهترین آن‌ها را معرفی و به‌طور خلاصه بررسی خواهیم کرد. همچنین علاوه‌بر ساعت، مچ‌بند‌های هوشمند مربعی نیز در بازار وجود دارند که نباید این دو را باهم اشتباه گرفت، از این رو شما را به خواندن مقاله تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند دعوت می‌کنیم.

بهترین ساعت هوشمند مربعی

هایلو RS4 Plus شیائومی

بهترین ساعت هوشمند - هایلو RS4 پلاس

هایلو که یکی از زیربرندهای شیائومی محسوب می‌شود، محصولات جالبی در زمینه گجت‌های پوشیدنی تولید کرده که یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین آن‌ها، ساعت هایلو RS4 Plus شیائومی است.

نمایشگر ۱٫۷۸ اینچی ساعت هایلو از نوع OLED به‌حساب می‌آید که دور تا دور آن با فریمی فلزی پوشیده شده و بند آن نیز از نوع مگنتی است. استاندارد IP68 برای جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت استرس و پایش وضعیت سلامت بانوان از جمله ویژگی‌های ساعت یادشده محسوب می‌شوند.

همچنین عمر باتری ۱۰ روزه ساعت هایلو یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که برای گجتی در بازه‌ی قیمتی ۱٫۵ میلیون تومان، بسیار ارزشمند به‌نظر می‌رسد.

ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی / Xiaomi Redmi Watch 3 Active خاکستری

ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی با صفحه‌نمایش ۱٫۸۳ اینچی، کمی بزرگ‌تر از ساعت هایلو است، اما متأسفانه پنل نوع LCD دارد که البته روشنایی مناسب ۴۵۰ نیتی را ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از مکالمه، حالت‌های مختلف ورزشی، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب و شتاب‌سنج در کنار باتری ۲۸۹ میلی‌آمپرساعتی که تا ۱۲ روز دوام می‌آورد، از جمله قابلیت‌هایی هستند که ارزش خرید ساعت هوشمند شیائومی را بالا برده‌اند.

امیزفیت جی تی اس ۲ مینی

Amazfir GTS 2 mini | امیزفیت جی تی اس ۲ مینی مشکی

اگر در بازه‌ی قیمتی ۴ میلیون تومان به‌دنبال ساعت هوشمند مربعی‌ای هستید که از امکانات قابل‌قبولی برخوردار باشد، امیزفیت جی تی اس ۲ مینی شاید همان مدلی باشد که دنبالش می‌گردید.

صفحه‌نمایش ۱٫۵۵ اینچی ساعت امیزفیت از نوع OLED محسوب می‌شود که درون فریم آلومینیومی جای گرفته‌ که البته جنس قاب زیرین ساعت پلاستیکی است. امیزفیت از سیستم‌عامل اختصاصی برای گجت‌هایش استفاده می‌کند که با سیستم‌های عامل اندروید و iOS به‌خوبی سازگاری دارد.

باتری ۲۲۰ میلی‌آمپرساعتی ساعت امیزفیت بسته به استفاده‌ی شما بین ۷ تا ۲۱ روز دوام می‌آورد که عدد خارق‌العاده‌ای برای یک ساعت هوشمند محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های امیزفیت جی تی اس ۲ مینی می‌توان به پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب، سنجش سلامت، پشتیبانی بیش از ۷۰ حالت ورزشی و پشتیبانی از دستیار صوتی آمازون اشاره کرد.

انتخاب جایگزین: ناتینگ سی ام اف واچ پرو

ناتینگ سی ام اف واچ پرو

اگر در محدوده‌ی قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان دنبال ساعت مربعی دیگری غیر از برند امیزفیت هستید، می‌توانید سراغ ساعت جدید ناتینگ یعنی CMF Watch Pro بروید. ساعت ناتینگ که از چند ماه پیش به‌همراه هدفون بی‌سیم آن در بازارهای جهانی از جمله ایران عرضه شده است، گزینه‌ی مناسبی برای افرادی محسوب می‌شود که صاحب گوشی‌ ناتینگ یا دنبال محصولی خاص هستند.

طراحی ساده، مینیمال و نسبتاً سبک CMF Watch Pro می‌تواند نظر زیادی از علاقه‌مندان به گجت‌های پوشیدنی را به سمت خود جلب کند؛ اما با توجه به بازه قیمتی خود، نبود قابلیت نصب اپلیکیشن و وجود برخی باگ‌های نرم‌افزاری و همچنین نبود قابلیت پاسخ‌گویی به پیام‌ها می‌تواند کاربران زیادی را از خرید آن منصرف کند.

ممکن است در بازه‌ی قیمتی مشابه ساعت هوشمند سامسونگ یا امیزفیت تجربه کاربری بهتری را به کاربر منتقل کنند؛ اما نباید از ویژگی‌های مثبت ساعت ناتینگ مانند نمایشگر OLED درخشان، حسگرهای دقیق، سازگاری مناسب با گوشی‌ آیفون و اندرویدی، قابلیت پاسخ به تماس و عمر باتری فوق‌العاده غافل شد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم بررسی ناتینگ CMF Watch Pro از زومیت را از دست ندهید.

امیزفیت جی تی اس ۴

امیزفیت جی تی اس ۴

اگر بودجه‌ی خود را تا ۸ میلیون تومان بالا ببرید، می‌توانید یکی از بهترین ساعت‌های مربعی امیزفیت یعنی امیزفیت GTS 4 را خریداری کنید.

درست مانند تمام ساعت‌های هوشمند امیزفیت، مدل یادشده نیز از سیستم‌عامل اختصاصی Zep OS بهره می‌برد و با سیستم‌‌های عامل اندروید و iOS سازگار است. ساعت امیزفیت از نمایشگر ۱٫۷۵ اینچی OLED و باتری ۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که با استفاده‌ی معمولی چیزی حدود یک هفته دوام می‌آورد.

پشتیبانی از ۱۵۰ حالت‌ ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، هشدار عدم تحرک، پایش وضعیت سلامت بانوان، پایش وضعیت تغذیه و خواب نوزاد، پایش وضعیت خواب روزانه و شبانه، گام‌شمار و بسیاری از ویژگی‌های کاربردی دیگر در امیزفیت GTS 4 گنجانده شده‌اند.

اپل واچ SE نسخه 2023

رنگ نقره‌ای ساعت هوشمند اپل واچ Apple Watch SE 2023 40mm

یکی از ارزان‌ترین ساعت‌های اپل که طراحی مشابه نسل‌های جدید دارد و از امکانات خوبی بهره می‌برد، اپل واچ SE 2023 است.

در بازه‌ی قیمتی حدود ۱۴ میلیون تومان، اپل واچ SE 2023 با صفحه‌نمایش Retina LTPO OLED و روشنایی ۱۰۰۰ نیت و باتری لیتیوم یونی که در استفاده‌ی عادی حدود ۱۸ ساعت دوام می‌آورد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای دوست‌داران برند اپل باشد.

اگر صاحب یکی از گوشی‌های آيفون هستید پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب گجت هوشمند یکی از محصولات اپل را انتخاب کنید؛ زیرا بیشترین سازگاری را با یکدیگر دارند، اما اگر قیمت محصول را ملاک خرید قرار دهیم، ساعت اپل با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد، جزو محصولات پریمیوم و گران بازار ایران محسوب می‌شود.

اپل واچ ۹

اپل واچ 9

اپل واچ سری ۹ که تفاوت ظاهری خاصی با مدل قبلی یعنی اپل واچ سری ۸ ندارد، از تراشه‌ی S9 قدرت می‌گیرد که نسبت به مدل قبلی تا ۳۰ درصد سریع‌تر است و صفحه‌نمایش آن با افزایش دو برابری نسبت به نسل قبل، روشنایی ۲۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهد.

درست مانند اپل واچ SE، باتری به‌کاررفته در اپل واچ ۹ با استفاده‌ی عادی حدود ۱۸ ساعت دوام خواهد آورد. همچنین حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه‌ی سطح اکسیژن خون (SpO2)، الکتروکاردیوگرام، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج هوا، ارتفاع‌سنج، قطب‌نما و حسگر دمای بدن ازجمله مواردی هستند که اپل واچ سری ۹ را به گجتی کاربردی برای ورزشکاران تبدیل می‌کنند.

ازآنجاکه قیمت سری ۸ و سری ۹ در ایران تفاوت خاصی ندارد، خرید مدل جدیدتر را به‌عنوان یکی از بهترین ساعت‌های صفحه‌مربعی بازار توصیه می‌کنیم.

اپل واچ اولترا ۲

اپل واچ اولترا ۲

در حال حاضر قطعاً اپل واچ اولترا ۲ بهترین ساعت مربعی بازار ایران است؛ اما به‌دلیل قیمت بالا نسبت به سایر مدل‌ها و کار نکردن برخی امکانات در ایران، شاید خرید آن چندان منطقی به‌نظر نرسد.

صفحه‌نمایش ۱٫۹۲ اینچی ساعت اپل با تراکم پیکسلی ۳۳۸ پیکسل بر اینچ و محافظ سافایر، یکی از مقاوم‌ترین شیشه‌ها در گجت‌های پوشیدنی است.

روشنایی نمایشگر اکنون به ۳۰۰۰ نیت ارتقا پیدا کرده که نسبت به نمایشگر ۲۰۰۰ نیتی اپل واچ اولترا روشن‌تر به‌حساب می‌آید و مشاهده‌ی آن در روز آسان‌تر است.

اپل واچ اولترا ۲ با باتری ۵۴۲ میلی‌آمپرساعتی و مجموعه‌ی بزرگی از حسگر‌ها و عملکردهای مختلف، در استفاده‌های عادی چیزی حدود ۳۶ ساعت دوام می‌آورد که دو برابر مدل‌های معمولی اپل واچ است.

ممنونیم که در این راهنمای خرید نیز همراه زومیت بودید. برای بررسی و مقایسه‌ی گجت‌های بیشتر می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید؛ اما پیش از آن، لطفاً در بخش نظرات به ما بگویید که انتخاب شما از میان ساعت‌های مربعی کدام مدل است یا اگر مدل دیگری در نظر دارید، آن را معرفی کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات