بهترین ساعت‌های هوشمند صفحه‌گرد [اسفند ۱۴۰۲]

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
مطالعه 8 دقیقه
بهترین ساعت های صفحه گرد بازار
با بهترین ساعت‌های هوشمند صفحه‌گرد از برندهای سامسونگ، شیائومی و گوگل آشنا شوید.
تبلیغات

چند سالی است که ساعت‌های هوشمند درست مانند سایر گجت‌ها، راه خود را به زندگی روزمره افراد باز کرده‌اند. این گجت‌های پوشیدنی با پایش ضربان قلب و میزان آب و کالری ازدست‌رفته در تمرینات ورزشی یا توانایی پاسخ به تماس‌ها یا پیام‌ها به‌جای استفاده از گوشی، کاربران زیادی را از سطوح مختلف جامعه به سمت خود جذب کرده‌اند.

حال اگر شما هم قصد دارید برای خرید ساعت هوشمند اقدام کنید و در میان مدل‌های مختلف به طراحی‌های صفحه گرد علاقه‌مندید، در راهنمای خرید پیش‌رو با زومیت همراه باشید تا بهترین ساعت‌های هوشمند صفحه گرد بازار را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم.

برای اطلاعات بیشتر ما قبلاً در مقاله‌های دیگری بهترین ساعت ها و مچ‌بند های هوشمند بازار ایران را بررسی و در مورد تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند صحبت کردیم که طیف گسترده‌تری از مدل‌های موجود در بازار را در بر می‌گیرد.

شیائومی Mibro Watch X1

راهنمای خرید ساعت هوشمند - میبرو ایکس ۱ شیائومی | Xiaomi Mibro X1 رنگ مشکی

اگر قصد خرید ساعت هوشمند در بازه ۱ تا ۱٫۵ میلیون تومان را دارید، ساعت هوشمند شیائومی Mibro Watch X1 با طراحی مشابه امیزفیت T-Rex پرو اما قیمت اقتصادی‌تر، گزینه مناسبی برای افرادی است که بودجه زیادی برای خرید ساعت کنار نگذاشته‌اند.

نمایشگر ۱٫۳ اینچی از نوع OLED، بدنه‌ای ضدآب (دارای گواهی IP68) از جنس آلیاژ روی، عمر باتری دو هفته‌ای و ویژگی‌های مختلف مانند حالت‌های ورزشی، پایش سلامتی و اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، از ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید مدل یادشده را در بازه قیمتی مورد نظر بالا می‌برند.

ساعت شیائومی Mibro Watch X1 را می‌توان با نرم‌افزار اختصاصی آن به گوشی‌ های آیفون و اندرویدی وصل کرد و از واچ فیس‌های اختصاصی و سایر امکانات آن بهره برد.

شیائومی Mibro Lite2

شیائومی Mibro Lite2

ساعت شیائومی Mibro Lite2 که نسخه پیشرفته‌تر شیائومی میبرو لایت با اختلاف قیمت جزئی محسوب می‌شود، گزینه مناسبی برای خرید تا بازه ۲٫۵ میلیون تومان است.

میبرو لایت ۲ با صفحه‌نمایش ۱٫۳ اینچی OLED از نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برد و با آن می‌توان از برقراری مکالمات تلفنی نیز لذت برد. طراحی ساعت یادشده تاحدودی فراتر از بازه قیمتی خود است که در کنار امکانات زیادی مانند بلوتوث ۵٫۱، شارژدهی ۱۲ روزه، ۶۰ حالت مختلف ورزشی، بدنه ضدآب و پایش وضعیت خواب و سلامت بانوان، به گجتی کاربردی برای هر جنسیتی تبدیل می‌شود.

شیائومی از سیستم‌عامل اختصاصی در میبرولایت ۲ استفاده کرده که با گوشی‌های اندرویدی دارای نسخه ۵ و بالاتر و گوشی‌های آيفون دارای iOS نسخه ۱۰ و بالاتر سازگار است.

واچ S1 اکتیو شیائومی

ساعت هوشمند واچ S1 اکتیو شیائومی / Xiaomi Watch S1 Active آبی

یکی از مدل‌های پریمیوم شیائومی با صفحه‌نمایش بزرگ، مدل Watch S1 Active است که پنل OLED و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ آن، حس بسیار خوبی را هنگام کار کردن به فرد منتقل می‌کند.

باتری S1 اکتیو بعد از فول شارژ شدن می‌توانید چیزی بین ۱۲ تا ۲۴ روز پاسخگوی نیازهای شما باشد که در بازه قیمتی حدود ۵ میلیون تومان، کمتر ساعتی با چنین شارژدهی مناسبی پیدا می‌شود. ساعت هوشمند شیائومی با داشتن میکروفون اختصاصی و قابلیت مکالمه و همچنین پشتیبانی از ۱۱۷ حالت ورزشی مختلف، نیازهای بسیاری از ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی را برای پایش وضعیت بدنشان برطرف می‌کند.

شما می‌توانید Watch S1 Active را با نرم‌افزار Mi Fitness به گوشی‌های اندروید و iOS متصل کنید که با Strava و Apple Health سازگاری کاملی دارد. همچنین دستیار صوتی آمازون الکسا نیز در این ساعت وجود دارد که البته ممکن است به‌دلیل تحریم‌ها در ایران به‌خوبی کار نکند.

سامسونگ گلکسی واچ ۴

Galaxy Watch 4 | گلکسی واچ ۴

سامسونگ گلکسی واچ ۴ باتوجه به اندازه ۴۰ یا ۴۴ میلی‌متری خود، قیمت متفاوتی در بازه ۶ تا ۷٫۵ میلیون تومان دارد که البته با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توانید نسخه کلاسیک ساعت یادشده را نیز خریداری کنید که طراحی اسپرت‌تری دارد.

ساعت‌های سامسونگ برخلاف ساعت‌های شیائومی بیشترین سازگاری را با گوشی‌های اندرویدی و مدل‌های سامسونگ دارند؛ بنابراین در هنگام خرید توجه به این نکته را فراموش نکنید. سامسونگ در گلکسی واچ ۴ سیستم‌عامل را به Wear OS گوگل تغییر داده است که توانایی نصب مستقیم برنامه‌ها از پلی استور را دارد.

ساعت هوشمند سامسونگ با ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۱٫۵ گیگابایت رم عملکرد خوبی در اجرای وظایف مختلف از خود نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های واچ ۴ می‌توان به قابلیت مکالمه، استاندارد نظامی MIL-STD-810G، استاندارد IP68، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت اندازه‌گیری غلظت اکسیژن خون و بسیاری سنسورهای دیگر اشاره کرد که ارزش خرید آن را در بازه قیمتی موردنظر بالا می‌برند.

سامسونگ گلکسی واچ ۵

بهترین ساعت هوشمند - گلکسی واچ 5 | Galaxy watch 5 Samsung

گلکسی واچ ۵ سامسونگ تا حد زیادی به نسل پیشین خود شباهت دارد و ویژگی‌های زیادی را از آن به ارث برده است. ساعت هوشمند سامسونگ از همان تراشه ۵ نانومتری نسل قبلی یعنی اگزینوس W920 در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۱٫۵ گیگابایت رم استفاده می‌کند. قیمت ساعت یادشده باتوجه به اندازه ۴۰ یا ۴۴ میلی‌متری، چیزی بین ۷ تا ۹ میلیون تومان خواهد بود.

سامسونگ در واچ ۵ از سیستم عامل Wear OS و پوسته اختصاصی One UI Watch 4.5 استفاده کرده است که می‌توانید آن را بعد از راه‌اندازی به نسخه‌های جدیدتر بروز کنید.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی واچ ۵ می‌توان به امکان مکالمه و ارسال پیام، شارژ بی‌سیم، حسگر ضربان قلب اپتیکال، امکان تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج و پایش مداوم ضربان قلب اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو

بهترین ساعت هوشمند - گلکسی واچ 5 پرو | Galaxy watch 5 pro Samsung

گلکسی واچ ۵ پرو که نسخه پیشرفته‌تر گلکسی واچ ۵ محسوب می‌شود، با فریم تیتانیومی، باتری ۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی و حسگر دمای بدن، پیشرفت‌های خوبی را نسبت به مدل پایه این سری تجربه می‌کند.

واچ ۵ پرو که دارای برچسب قیمتی ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان است، در سایر امکانات و ویژگی‌ها به نسخه پایه شباهت دارد. باتوجه به عملکرد و عمر باتری بالا، ساعت یادشده می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای گوشی‌های اندرویدی، به‌خصوص سری گلکسی سامسونگ باشد.

سامسونگ گلکسی واچ ۶

سامسونگ گلکسی واچ 6

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ در حال حاضر گلکسی واچ ۶ نام دارد که درست مانند نسل‌های پیشین در دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه شده و قیمت آن‌ها از ۹ تا ۱۱ میلیون تومان متغیر است.

سامسونگ در ساعت‌های جدید روشنایی صفحه‌نمایش را تا ۲۰۰۰ نیت بالا برده و از پردازنده جدید اگزینوس W930 در کنار ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده کرده است. از مزیت‌های گلکسی واچ ۶ نسبت به ۵ پرو می‌توان به پردازنده جدیدتر با سرعت کلاک بالاتر، سیستم‌عامل جدیدتر (Wear OS 4) و روشنایی بیشتر برای راحتی استفاده زیر نور خورشید اشاره کرد که با توجه به بازه قیمتی تقریبا یکسان، واچ ۶ در برخی زمینه‌ها گزینه مناسب‌تری برای خرید محسوب می‌شود.

شما همچنین می‌توانید گلکسی واچ ۶ کلاسیک با طراحی متفاوت و جنس بدنه استیل ضدزنگ را نیز به‌عنوان یکی از بهترین ساعت‌های صفحه گرد بازار خریداری کنید که کمی قیمت آن بالاتر از نسخه معمولی است.

پیکسل واچ 2 گوگل

ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 گوگل / Google Pixel Watch 2 بدنه طلایی روشن با بند خاکستری

پیکسل واچ ۲ گوگل یکی از گران‌ترین ساعت‌های صفحه گرد بازار محسوب می‌شود که ویژگی‌های زیادی را از مدل قبلی یعنی پیکسل واچ به ارث برده، اما اکنون ظرفیت باتری آن با ارتقایی کوچک به ۳۰۶ میلی‌آمپرساعت افزایش یافته است که می‌تواند تا ۲۴ ساعت گجت یادشده را روشن نگه دارد.

پیکسل واچ ۲ مانند گلکسی واچ ۶ از سیستم‌عامل Wear OS 4 بهره می‌برد که در دل آن پردازنده اسنپدراگون W5 وظیفه مدیریت وظایف مختلف را برعهده دارد. گوگل با استفاده از سنسورهای دقیق و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، ارزیابی کاملی از فعالیت‌های ورزشی و خواب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پیکسل واچ ۲ گوگل با ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۲ گیگابایت رم، قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان را در بازار ایران تجربه می‌کند.

ممنونیم که در این راهنمای خرید نیز همراه زومیت بودید. اگر شما هم مدل یا مدل‌های باارزشی می‌شناسید که در لیست ما قرار نگرفته‌اند، با بیان آن‌ها در بخش نظرات، به بهتر شدن مقاله در آپدیت‌های بعدی کمک زیادی می‌کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات