بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس [دی ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس
لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس همیشه جزو بهترین‌ها هستند و در این مقاله بهترین مدل‌های فعلی بازار را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس که جزو بهترین لپ تاپ‌ های گیمینگ بازار محسوب می‌شوند، کیفیت ساخت فوق‌العاده و عملکرد مناسبی در بازی‌ها دارند که البته این معیارها با مدل لپ‌تاپ و بودجه‌ای که برای آن درنظر گرفته‌اید هم ارتباط مستقیم پیدا می‌کند.

خرید لپ تاپ گیمینگ نسبت به کامپیوترهای رومیزی مزایا و معایب متعددی دارد. مثلاً به‌راحتی می‌توانید آن را جابجا کنید و هرجایی که می‌روید از بازی کردن لذت ببرید. اما این لپ‌تاپ‌ها مانند کیس‌های کامپیوتری از قدرت خنک‌کنندگی بالایی بهره نمی‌برند و همین باعث می‌شود قدرت پردازشی کیس‌های خانگی بیشتر از لپ‌تاپ‌ها باشد. اما با تمام این تفاسیر لپ‌تاپ‌های گیمینگ همچنان فروش و طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند.

مهم‌ترین معیارهای خرید لپ‌تاپ گیمینگ

لپ‌تاپ گیمینگ باید دارای سی پی یو یا پردازنده‌ای با یکی از پسوندهای H یا HX یا HS باشد و حداقل از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 یا DDR5 بهره ببرد. همچنین پردازنده‌ی گرافیکی که مهم‌ترین قطعه این مدل لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود باید دارای توان کافی باشد. ضمناً برای داشتن تجربه بصری بهتر، خوب است که نرخ تازه‌سازی نمایشگر لپ‌تاپ نیز بالای ۱۲۰ هرتز باشد.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ هنگام بازی کردن حتما باید به پریز برق وصل باشند

مواردی که مطرح شد از مهم‌ترین فاکتور‌های لپ‌تاپ گیمینگ هستند؛ بنابر این باید از یک سری ایرادات نیز چشم‌پوشی کنیم. مثلا لپ‌تاپ‌های گیمینگ وزن نسبتاً زیادی دارند و باتری آن‌ها طول عمر چندانی ندارد و هنگام بازی کردن حتماً باید به پریز برق وصل باشند، چون عملکرد آن‌ها در حالت متصل به باتری افت شدیدی را تجربه می‌کند.

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس

طبق بررسی‌های ما در زومیت، در حال حاضر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس موجود در بازار ایران در بازه قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان، گزینه‌های چندان مناسبی برای بازی کردن نیستند که به همین علت از معرفی آن‌ها در لیست پیش‌رو خودداری کردیم.

اگر قصد دارید که زیر ۴۰ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ هزینه کنید می‌توانید به سراغ مدل‌های استوک و کارکرده بروید یا با انتخاب مدلی از سایر برندها، از خیر خریدن لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس بگذرید.

تا ۴۵ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل Asus Creator Q530VJ

asus-creator-q530

لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل Asus Creator Q530VJ با اینکه ظاهر گیمینگی ندارد و بیشتر شبیه لپ‌تاپ‌های معمولی است، اما در دل خود سخت‌افزار قابل‌توجهی را جای داده است؛ از این رو می‌توان به آن به چشم لپ‌تاپی برای بازی کردن نیز نگاه کرد.

ایسوس در این لپ‌تاپ از پردازنده Core i7-13620H اینتل در کنار ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۵۱۲ گیگابایت SSD استفاده کرده است که از هماهنگی بالایی در عملکرد‌های مختلف بهره می‌برند. همچنین نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس از نوع OLED و پردازنده گرافیکی آن انویدیا RTX 3050 است که از ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برد.

تا ۵۵ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل TUF Gaming A15 FA507RM

ASUS TUF Gaming A15 FA507NV

اگر می‌خواهید تا ۵۵ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ هزینه کنید، لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل TUF Gaming A15 FA507RM با سخت‌افزار مناسب برای بازی گزینه خوبی است.

لپ‌تاپ ایسوس دارای صفحه‌نمایش IPS با وضوح FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است که در کنار پردازنده Ryzen 7 6800H ای‌ام‌دی، ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۵۱۲ گیگابایت SSD، عملکرد مناسب و روانی را هنگام بازی کردن و کارهای گرافیکی نسبتا سنگین از خود نشان می‌دهد.

ایسوس در این لپ‌تاپ از GPU انویدیا RTX 3060 استفاده کرده که با توان ۱۴۰ وات، قادر به اجرای بازی‌های روز در تنظیمات گرافیکی Medium و High با نرخ فریم ۴۰ تا ۶۰ است.

تا ۶۵ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس TUF Dash مدل FX507ZI

ایسوس TUF Dash مدل FX507ZI

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی که با قیمت ۶۵ میلیون تومان می‌توان خرید، لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس TUF Dash مدل FX507ZI است که از سخت‌افزار بسیار قدرتمندی بهره می‌برد.

پردازنده اینتل Core i7-12700H، نمایشگر ۱۴۴ هرتزی با پشتیبانی از G-Sync، گرافیک بسیار قدرتمند انویدیا RTX 4070 (۱۴۰ واتی)، یک ترابایت SSD و ۱۶ گیگابایت رم DDR4 مجموعه سخت‌افزار لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس را تشکیل می‌دهند که توانایی اجرای بازی‌ها در بالاترین تنظیمات گرافیکی را با نرخ فریم بالای ۶۰ خواهد داشت.

انتخاب جایگزین

لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل Asus ROG Zephyrus G15 GA503RW

asus-rog-zephyrus-g15-ga503rw

در همین بازه قیمتی لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل Asus ROG Zephyrus G15 GA503RW از سری گیمینگ ROG گزینه مناسب دیگری برای طرفداران پردازنده‌های AMD است.

پردازنده‌ای که ایسوس برای Zephyrus G15 درنظر گرفته، Ryzen 7 6800HS است که ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۱ ترابایت SSD آن را همراهی می‌کنند. نمایشگر IPS این مدل نیز با وضوح QHD و نرخ تازه‌سازی بسیار بالای ۲۴۰ هرتز، عملکرد نرم و بسیار روانی را هنگام وب‌گردی و بازی کردن به‌ نمایش می‌گذارد.

مهم‌ترین بخش لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس پردازنده گرافیکی RTX 3070 Ti آن است که با قدرت ۱۲۰ واتی، بازی‌های روز را در تنظیمات گرافیکی High و Ultra با نرخ فریم ۵۰ تا ۷۰ اجرا می‌کند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که اجرای بازی‌ها در رزولوشن 2K، فشار بیشتری به گرافیک می‌آورد؛ در نتیجه همین امر موجب کاهش محسوس نرخ فریم بازی‌ها خواهد شد.

تا ۸۵ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل Asus ROG Zephyrus G15 GA503RS

asus-rog-zephyrus-g15-ga503rs

شاید یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس در بازه قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان، لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل Asus ROG Zephyrus G15 GA503RS باشد.

صفحه‌نمایش 4K با نرخ‌ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، پردازنده Ryzen 9 6900HS ای‌ام‌دی، ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD، لپ‌تاپ Zephyrus G15 را به یکی از قدرتمندترین گزینه‌های گیمینگ بازار تبدیل کرده‌اند.

ایسوس در G15 از پردازنده گرافیکی قدرتمند RTX 3080 انویدیا استفاده کرده تا از پس اجرای بازی‌ها با وضوح 4K برآید. GPU یادشده از ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 و ۱۲۰ وات توان بهره می‌برد که آن را تبدیل به یکی از بهترین پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپی می‌کند.

تا ۱۲۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ ۱۸ اینچی ایسوس مدل Asus ROG Strix G18 G814JZ

asus-rog-strix-g18-g814jz

اگر قصد دارید بودجه خود را به بالای ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهید، لپ‌تاپ ۱۸ اینچی ایسوس مدل Asus ROG Strix G18 G814JZ یکی از عالی‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

ایسوس در ROG Strix G18 از پردازنده پرچمدار Core i9-13980HX اینتل، ۱۶ گیگابات رم DDR5 (قابل ارتقا به ۳۲) و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD استفاده کرده که در کنار پردازنده گرافیکی ۱۷۵ وات RTX 4080 انویدیا، قادر به اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز در بالاترین تنظیمات گرافیکی است.

یکی از بخش‌های مهم و قابل‌توجه ROG Strix G18 نمایشگر آن است. صفحه‌نمایش IPS لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز، هیجان بازی کردن را به مرحله جدیدی می‌برد.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس بدون درنظر گرفتن بودجه

لپ‌تاپ ۱۷٫۳ اینچی ایسوس مدل Asus ROG Strix G17 G733PYV

asus-rog-strix-g17-g733pyv

قطعا به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ گیمینگ گزینه‌های زیادی پیش‌روی ما نیست و تصمیم‌گیری برای انتخاب آن‌ها برای ما آسان‌تر است. لپ‌تاپ ۱۷٫۳ اینچی ایسوس مدل Asus ROG Strix G17 G733PYV که آن را به‌عنوان بهترین برگزیدیم، قوی‌ترین قطعاتی که لپ‌تاپ گیمینگ باید داشته باشد را در دل خود جای داده است.

ایسوس برای ROG Strix G17 سنگ‌تمام گذاشته و از تمام ظرفیت‌های خود بهره برده است. پردازنده ۱۶ هسته‌ای Ryzen 9 7945HX3D ای‌ام‌دی، ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و ۱ ترابایت SSD از جمله قطعات ارزشمند این مدل محسوب می‌شوند.

همچنین پردازنده گرافیکی ۱۷۵ واتی و پرچمدار RTX 4090 انویدیا در کنار صفحه‌نمایش 2K و ۲۴۰ هرتزی، وظیفه پردازش، اجرا و به‌نمایش گذاشتن سنگین‌ترین بازی‌های روز را بدون هیچ مشکلی برعهده دارند.

ممنونیم که در این راهنمای خرید همراه زومیت بودید. اگر مدل مناسبی در بازه‌های قیمتی معرفی شده وجود دارد که در لیست ما نیست، خوشحال می‌شویم که با معرفی آن در بخش نظرات، به بهتر شدن این راهنمای خرید کمک کنید.

بد نیست اشاره کنیم که اگر می‌خواهید بدانید بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی چه مدل‌هایی هستند، راهنمای خرید آن‌ها را در زومیت پیش‌تر منتشر کرده‌ایم.

سوالات متداول زومیت

  • ارزان‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس کدام است؟

    در حال حاضر لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس TUF Gaming F15 مدل FX506HF با قیمتی حدود ۳۵ میلیون تومان و امکانات قابل‌قبول، یکی از گزینه‌های ارزان‌قیمت گیمینگ ایسوس در بازار ایران است.

  • بهترین لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس زیر ۷۰ میلیون تومان کدام مدل است؟

    در حال حاضر لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس TUF Dash مدل FX507ZI و لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس ROG Strix G15 مدل G513RW جز باارزش‌ترین مدل‌ها با قیمتی حدود ۶۵ میلیون تومان هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات