بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی [آبان ۱۴۰۲]

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی
اگر می‌خواهید با هزینه‌ی کمتری لپ‌تاپ مخصوص بازی تهیه کنید، این راهنمای خرید به شما در خرید لپ‌تاپ گیمینگ ارزان‌قیمت کمک می‌کند.
تبلیغات

از بین کلاس‌های مختلف لپ‌تاپ، مدل‌هایی با کاربری گیمینگ و مهندسی به‌دلیل استفاده از سخت‌افزار پیشرفته‌تر و سریع‌تر، گران‌ترین‌ کلاس لپ‌تاپ‌ها به‌شمار می‌روند. به‌دلیل قیمت گران لپ‌تاپ‌های گیمینگ، چند سالی است که سازندگان لپ‌تاپ‌هایی قدرتمند، اما ارزان‌تر تولید کرده‌اند تا افراد بیشتری بتوانند این دسته از محصولات را بخرند؛ از‌این‌رو، استفاده از واژه «اقتصادی» برای لپ‌تاپ گیمینگ چندان جای تعجب نیست و در بازار نیز لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌قیمت طرفداران زیادی دارند.

زمانی‌که درباره‌ی بازار داخلی لپ‌تاپ صحبت می‌کنیم، حتی ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌ها قیمت‌های نجومی به‌ خود می‌گیرند؛ از‌این‌رو، واژه‌ی اقتصادی درباره‌ی آن‌ها صدق نمی‌کند. این در حالی‌ است که برای خرید ارزان‌ترین لپ‌تاپ نو که بسیار با ارفاق و از سر استیصال بتوان آن‌ را برای بازی و کارهای مهندسی مناسب دانست، حداقل باید ۲۰ میلیون تومان کنار گذاشت (تا زمان نگارش این مقاله).

از‌آن‌جا‌که بسیاری از افراد به‌‌دلیل نیاز مبرم خود به لپ‌تاپ گیمینگ به پرداخت بهای گزاف آن ناچار می‌شوند، در این راهنمای خرید، به‌جای محدودکردن سقف بودجه سعی‌ کرده‌ایم بسته به‌ ظرفیت سخت‌افزاری لازم برای هریک از افراد و کاربری مدنظر، بهترین مدل ممکن را از‌نظر قیمت و سخت‌افزار در بازه‌های قیمتی‌ مختلف معرفی کنیم.

بازی با ASUS Zephyrus G14 2022

اگر ازجمله افرادی هستید که از لپ‌تاپ استفاده‌های سنگین می‌کنید، فارغ از بحث قیمت به چند نکته باید توجه کنید. اولین اینکه به‌عنوان قاعده‌ای کلی، لپ‌تاپ مخصوص بازی محصولی است که پردازنده‌ی گرافیکی مجزا داشته باشد؛ چراکه توان پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه به‌اندازه‌ای کافی نیست که بار پردازش‌های سنگین گرافیکی را به‌دوش بکشد و بسیاری از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند موتورهای رندر و برخی از نرم‌افزارهای مهندسی برای بهره‌گیری از توان محاسباتی GPU یا شتاب‌دهی سخت‌افزاری، سیستم را از‌نظر وجود پردازنده‌ی گرافیکی مجزا بررسی می‌کنند و در‌صورت فقدان آن، اجرا نمی‌شوند.

در مراحل بعدی، CPU قدرتمند اهمیت دارد. خوشبختانه بسیاری از سازندگانی که لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی تولید می‌کنند، به موضوع تناسب CPU و GPU توجه می‌کنند؛ با‌این‌حال، بهتر است پس‌ از GPU، به‌ CPU نیز توجه کنید.

نکته‌ی دیگر این است که بیشتر لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی به‌منظور کاهش هرچه‌بیشتر قیمت تمام‌شده و ارائه‌ی بهترین پکیج سخت‌افزاری، آپشن‌های خاص و امکانات پرزرق‌و‌برق مانند نورپردازی‌های RGB را حذف و تنوع و استاندارد درگاه‌ها را به‌صورت محدود در نظر گرفته‌اند.

همچنین، در این نوع لپ‌تاپ‌ها اثرهای تعدیل قیمت در کیفیت و نوع فناوری صفحه‌نمایش، کیفیت ساخت بدنه، کیبورد و ترک‌پد را می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد. برای اطلاع بیشتر از ویژگی‌های لپ‌تاپ گیمینگ‌، می‌توانید مقاله‌ی راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ را مطالعه کنید.

با‌توجه‌به اینکه در بحث گیمینگ و رندرینگ، پردازنده‌ی گرافیکی حرف اول را می‌زند، لپ‌تاپ‌ها را به‌ترتیب از کمترین تا بیشترین قیمت با اولویت قرارگرفتن توان پردازشی GPU از میان سایر پارامترهای سخت‌افزاری دیگر دسته‌بندی ‌کرده‌ایم.

با‌این‌حال در فواصل قیمتی نزدیک به‌ یکدیگر، سعی‌ کرده‌ایم لپ‌تاپ‌های دیگری که از‌نظر ظرفیت رم و توان پردازشی پردازنده مرکزی (CPU) با اختلاف زیادی از مدل‌های دیگر برتر هستند، در این فهرست جای داشته باشند تا افرادی که بیشتر با نرم‌افزارهای مهندسی سروکار دارند، بهای بیشتر را بابت پردازنده‌ی بهتر آن بپردازند. درادامه تعدادی از لپ‌تاپ‌های ارزان‌‌قیمت گیمینگ بازار را دست‌چین کرده‌ایم که توجه شما‌را به آن‌ها جلب می‌کنیم.

فهرست مطالب

لپ‌تاپ اقتصادی تا ۲۰ میلیون تومان

لنوو ThinkBook 15 G2 ITL

لپ تاپ تینک بوک Lenovo 15 G2

لپ‌تاپ «ThinkBook 15» لنوو از‌جمله مدل‌هایی است که با انواع پیکره‌بندی‌های مختلف راهی بازار شده است. این لپ‌تاپ در کلاس لپ‌تاپ‌های گیمینگ قرار نمی‌گیرد؛ اما تراشه‌ی گرافیکی GeForce MX450 انویدیا توان لازم برای اجرای برخی از بازی‌های سبک با تنظیمات گرافیکی حداقلی را تأمین می‌کند.

با‌توجه‌به سقف قیمتی مشخص‌شده، نمی‌توان برای اجرای بازی‌های سنگین روی این لپ‌تاپ حساب باز کرد. از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به پردازنده‌ی Core i3-1115G4، صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی TFT با وضوح Full-HD و ۲۵۶ گیگابایت SSD اشاره کرد. درضمن، این لپ‌تاپ ۴ گیگابایت رم دارد که یک اسلات برای افزایش ظرفیت آن در این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است.

انتخاب جایگزین: لنوو IdeaPad 5 مدل 15ITL05

لپتاپ IdeaPad 5 لنوو

اگر به‌دنبال لپ‌تاپی با صفحه‌نمایش باکیفیت‌تر و زاویه دید بهتری هستید، گزینه‌ای مناسب‌تر از IdeaPad 5 لنوو را نخواهید یافت؛ اما ضعف بزرگ این لپ‌تاپ، نبود امکان ارتقای رم است. متأسفانه تا بازه قیمتی مذکور، تنها نسخه‌ی ۴ گیگابایت رم آن دردسترس است که موجب می‌شود این لپ‌تاپ را به‌عنوان گزینه‌ی اول به‌ شما پیشنهاد نکنیم.

با‌این‌حال، از‌آن‌جا‌که تا ۲۰ میلیون تومان لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی مجزا عموماً از صفحه‌نمایش‌هایی با پنل TFT و زاویه‌ی دید بسیار محدود و کنتراست به‌شدت اندک بهره می‌برند و تجربه‌ی بصری مناسبی ارائه نمی‌دهند. ازاین‌رو، برای کاربرانی‌ که صفحه‌نمایش برایشان اهمیت فراوانی دارد، می‌توانند به‌بهای از‌دست‌دادن امکان ارتقای رم در آینده این محصول را انتخاب کنند.

به همین‌ منطور آیدیاپد ۵ از صفحه‌نمایش IPS بهره می‌برد تا این ضعف تینک‌بوک را پوشش دهد. در بخش پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی تفاوتی میان این لپ‌تاپ و تینک‌بوک مشاهده نمی‌شود و شما می‌توانید بازی‌های سبک با تنظیمات گرافیکی حداقلی را روی این دستگاه اجرا کنید.

درضمن، لپ‌تاپ مذکور هم از‌نظر ظرفیت فضای ذخیره سازی (512 گیگابایت SSD) و شارژدهی (باتری ۷۰ وات‌ساعتی) وضعیت بهتری خواهد داشت و بخشی از کمبود رم به‌کمک SSD پرسرعت و با ظرفیت بیشتر این لپ‌تاپ جبران خواهد شد.

لپ‌تاپ اقتصادی تا ۲۵ میلیون تومان

ایسر Aspire 3 A315-59G-35XQ

لپ تاپ ایسر laptop Acer Aspire 3 A315-510P-3652

با اندکی افزایش بودجه می‌توانید به‌سراغ لپ‌تاپ اقتصادی ایسر، یعنی Aspire 3 بروید که از سخت‌افزار به‌روزتری بهره می‌گیرد. با وجود پردازنده‌ی گرافیکی Gefore MX550 درکنار پردازنده‌ی Core i3-1215U، اندکی انتظارات خود را برای اجرای روان‌تر بازی‌های سبک در این لپ‌تاپ افزایش دهید.

همچنان تأکید می‌کنیم که پردازنده‌ی گرافیکی این لپ‌تاپ مناسب بازی‌های سنگین نیست و هیچ لپ‌تاپی با پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند در این بازه‌ی قیمتی یافت نمی‌شود؛ مگر اینکه به‌سراغ خرید لپ‌تاپ‌های دسته‌دوم بروید.

اسپایر ۳ صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS با وضوح Full-HD دارد و درحال‌حاضر، تنها نسخه‌ی ۴ گیگابایت رم آن تا بازه‌ی قیمتی ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. برای ذخیره‌سازی نیز یک درایو SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت برای آن در نظر گرفته شده است.

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی در محدوده‌ی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان

اچ پی Victus 15 FB1013DX

لپتاپ اچ پی ویکتوس 15

سرانجام با بودجه‌ای بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان می‌توان لپ‌تاپ‌هایی با گرافیک قدرتمند مناسب بازی‌های سنگین را در بازار پیدا کرد. با‌این‌حال در این محدوده‌ی قیمتی، اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ با گرافیک GTX 1650 فروخته می‌شوند که بسیار قدیمی است و خرید لپ‌تاپ با چنین گرافیکی دیگر منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

برای همین تا ۳۵ میلیون تومان، بهترین گزینه‌ی موجود اچ‌پی ویکتوس ۱۵ است که درحال‌حاضر، تنها لپ‌تاپی است که به گرافیک سریع‌تر، اما نه‌چندان جدید RTX 2050 با توان مصرفی ۵۰ وات مجهز شده است. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی جدید Ryzen 5-7535HS بهره می‌برد و از این نظر نیز بهتر از لپ‌تاپ‌های هم‌قیمت ظاهر می‌شود.

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی اچ‌پی به صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی ۱۴۴ هرتزی IPS LCD با وضوح Full-HD نیز مجهز است که ارزش خرید آن‌ را بیشتر می‌کند. ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این لپ‌تاپ هستند.

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی در محدوده‌ی ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان

اچ پی Victus 15 FA1093DX

لپتاپ اچ پی ویکتوس 15

در رده لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی، گزینه‌های با ارزش خرید زیاد و قیمت مقرون‌به‌صرفه و به‌روزترین مدل‌های بازار در تملک برند اچ‌پی با لپ‌تاپ‌های گیمینگ ویکتوس قرار دارد. در این بازه‌ی قیمتی نیز، مدل دیگری از این برند را به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم که از گرافیک RTX 3050 با توان مصرفی ۷۵ وات بهره می‌برد و شرایط را برای اجرای بازی‌های سنگین بهتر می‌کند. با خرید این دستگاه همچنان باید به اجرای بازی‌ها با وضوح و نرخ فریم‌های میانه اکتفا کرد؛ چرا‌که در حال خرید محصولی از رده‌ی اقتصادی هستید.

پردازنده‌ی Core i5-13420H وظیفه‌ی امور پردازشی این دستگاه را برعهده دارد؛ اما از‌نظر سایر مشخصات، از‌جمله صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی ۱۴۴ هرتزی، تفاوتی بین این مدل و مدل قبلی معرفی‌شده وجود ندارد. این لپ‌تاپ ظرفیت رم بیشتری را (۱۶ گیگابایت) دراختیارتان قرار می‌دهد و ۵۱۲ گیگابایت SSD نیز برای ذخیره فایل‌های شخصی و بازی‌ها در نظر گرفته شده است.

انتخاب جایگزین: ایسوس VivoBook Pro 16X N7600PC

نمای جلو لپ تاپ ایسوس ویووبوک پرو 14X OLED در حالت باز با صفحه نمایش روشن رنگ مشکی

اگر در بحث صفحه‌نمایش روی انتخاب محصول حساسیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی به یکی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند ایسوس از سری ویووبوک بیندازید. VivoBook Pro 16X با داشتن همان گرافیک RTX 3050 با ۲۵ وات توان تقویتی پویای کمتر، اما مجهز به نمایشگری باکیفیت‌تر و با وضوح بیشتر می‌تواند جایگزین نسبتاً معقولی برای ویکتوس اچ‌پی باشد.

اگر حساسیت شما به این موضوع زیاد نیست، توصیه نمی‌کنیم که به‌راحتی از کنار ویکتوس ۱۵ عبور کنید؛ چرا‌که این لپ‌تاپ از داشتن پردازنده‌ی نسل‌سیزدهمی اینتل محروم است و از Core i5-11300H قدرت می‌گیرد.

صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی را ارائه می‌دهد و چون فضای رنگی sRGB را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد، محتوا را با جزئیات بیشتر و رنگ‌های دقیق‌تر و خوش‌رنگ و لعاب‌تر می‌توانید مشاهده کنید که با نرخ ۱۲۰ هرتز نیز نوسازی می‌شود. درضمن، این لپ‌تاپ از باتری حجیم ۹۶ وات‌ساعتی و ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD بهره می‌برد.

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی در محدوده‌ی ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان

لنوو LOQ 15IRH8 با گرافیک RTX 3050

نمای روبه‌روی لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRH8 با صفحه نمایش روشن

تا ۴۵ میلیون تومان می‌توان کانفیگ پایه‌‌ی لپ‌تاپ گیمینگ جدید و محبوب لنوو LOQ را خرید. لپ‌تاپ گیمینگ پرسروصدای چینی‌ها در این پیکره‌بندی شاید ازنظر مشخصات برتری چندانی بر رقبای هم‌قیمت پیدا نکند؛ اما استفاده از رم DDR5 وجه تمایز بزرگ این لپ‌تاپ محسوب می‌شود و ارزش خرید آن‌ را بسیار افزایش می‌دهد.

برای پردازش‌های گرافیکی و بازی، گرافیک RTX 3050 با توان مصرفی ۹۵ وات و ۶ گیگابایت VRAM حضور دارد که در‌کنار آن سیستم کولینگ قدرتمند و پیشرفته‌ به اجرای هرچه‌روان‌تر بازی‌های سنگین در این لپ‌تاپ کمک می‌کند.

پردازنده‌ی این لپ‌تاپ نیز Core i5-13420H است که برای گیمینگ کفایت می‌کند و صفحه‌نمایش آن ۱۵٫۶ اینچی با وضوح Full-HD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. همان‌طور‌که گفتیم، رم این لپ‌تاپ ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 بوده و یک ترابایت SSD نیز در این لپ‌تاپ تعبیه شده است. پشتیبانی از تاندربولت ۴ از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

انتخاب جایگزین: ایسوس VivoBook Pro 15 OLED M3500QC

نمای روبرو لپ تاپ ویووبوک پرو ایسوس 15 OLED M3500QC مشکی

صفحه‌نمایش یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در تجربه‌ی استفاده از لپ‌تاپ‌ها است که در رده‌ی لپ‌تاپ‌های اقتصادی و گیمینگ به آن توجه چندانی نشده است. سازندگان برای تعدیل قیمت به استفاده از قطعات با فناوری قدیمی‌تر یا قیمت کمتر ناچار می‌شوند که این ممکن است قسمت‌های مختلفی را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ اما معمولاً نمایشگر لپ‌تاپ‌ها بیشتر از این قضیه أثیر می‌پذیرند. به‌همین‌دلیل، گزینه‌های با نمایشگر باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمند ممکن است طیف محدودتری از انتخاب‌های کاربران را تشکیل دهند.

اگر انتظار دارید که با بودجه‌ی حدود ۴۲ میلیون تومان لپ‌تاپ قدرتمند با صفحه‌نمایشی که رنگ‌های چشم‌نواز و کنتراست زیاد را به‌تصویر می‌کشد، داشته باشید، مدل دیگری از 15 VivoBook Pro با نمایشگر ۱۵ اینچی OLED را می‌توانیدانتخاب کنید.

همان‌طور‌که می‌دانید، پنل‌های OLED صددرصد طیف رنگی sRGB و با درصد زیادی فضای DCI-P3 را پوشش می‌دهند که این تأثیر فراوانی در بهبود تجربه‌ی بصری دارد و این لپ‌تاپ می‌تواند انتظارات در بخش نمایشگر را تا حد زیادی برطرف کند.

با این انتخاب مجبورید عطای بسیاری از محاسن LOQ لنوو را به‌ لقایش ببخشید؛ از‌جمله رم DDR5 و پردازنده‌ی قدیمی‌تر Ryzen 7-5800H و ۲۰ وات توان گرافیکی کمتر. البته نسخه ۷۵ واتی RTX 3050 این لپ‌تاپ همچنان بازی‌های سنگین را با وضوح Full-HD و نرخ فریم‌های متوسط می‌تواند اجرا کند.

لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی در محدوده‌ی ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان

لنوو LOQ 15IRH8 با گرافیک RTX 4050

نمای روبه‌روی لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRH8 با صفحه نمایش روشن

اگر به‌دنبال لپ‌تاپی با جدیدترین پردازنده‌ی گرافیکی و به‌طور‌کلی کانفیگ سال ۲۰۲۳ می‌گردید، با پرداخت نزدیک به ۵۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب LOQ لنوو با گرافیک RTX 4050 شوید که توان تقویتی پویای آن می‌تواند به ۹۵ وات برسد.

این گرافیک از قابلیت جدید Frame Generation برپایه‌ی DLSS 3.0 نیز بهره می‌برد که نقش مؤثری بر اجرای روان‌تر بازی‌ها با نرخ فریم بیشتر ایفا می‌کند. ناگفته نماند که پردازنده‌ی این لپ‌تاپ همان Core i5-13420H است.

این لپ‌تاپ مانند نسخه‌ی پایه از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS با وضوح Full-HD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت SSD، درگاه Type-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴، باتری ۶۰ وات‌ساعتی استفاده می‌کند. مشخصات باتری لپ‌تاپ با علم‌ به اینکه لپ‌تاپ‌های گیمینگ توانایی معادل با حالت متصل به برق را برای وظایف سنگین ارائه نمی‌دهند، چندان نکته‌ی مهمی محسوب نمی‌شود. درضمن، پشتیبانی از قابلیت بسیار سودمند MUX-Switch از امکانات استاندارد این لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود که این روزها کمتر لپ‌تاپ گیمینگی با برچسب قیمتی مذکور می‌تواند آن را ارائه دهد.

انتخاب جایگزین: لنوو IdeaPad Gaming 3 15IAH7

لپتاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

اگر بازی با حداکثر وضوح و نرخ نوسازی مطلوب برایتان اهمیت دارد یا به توان بیشتری برای پردازش‌های گرافیکی احتیاج دارید، لنوو IdeaPad Gaming 3 در بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی اولین گزینه‌ای است که با نسخه‌ی ۱۰۵ واتی گرافیک RTX 3060 به‌چشم می‌خورد.

در تفاوت قیمتی لپ‌تاپ مشابه با گرافیک 3050 RTX و این مدل همین و بس که فقط یک پله گرافیک قوی‌تر حداقل ۱۰ میلیون تومان هزینه اضافه‌تر را روی دستتان می‌گذارد. آیدیاپد گیمینگ ۳ در بحث پردازش‌های CPUمحور قدرت خود را تراشه‌ی Core i7-12650H می‌گیرد. صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی FHD IPS به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از گیمرها باشد و به‌خوبی از عهده وظایف سنگین بربیاید.

جمع‌بندی

با‌توجه‌به افزایش نرخ دلار و بروز شرایط ملتهب در بازار کالاهای مصرفی از‌جمله لپ‌تاپ، در مدت اخیر جهش چند‌ده‌میلیونی ابتدایی‌ترین لپ‌تاپ‌ها را شاهد بوده‌ایم و نه‌تنها لپ‌تاپ‌های گیمینگ و مهندسی، بلکه خرید لپ‌تاپی نو برای استفاده‌ی روزمره، موضوعی دشوار شده است.

چنانچه بودجه‌ی کمی دارید، شاید بد نباشد که نیم‌نگاهی هم به بازار لپ‌تاپ‌های کارکرده بیندازید. پیش‌تر در راهنمای خرید لپ تاپ دست‌دوم به‌طورمفصل درباره‌ی نکاتی صحبت کرده‌ایم که هنگام خرید لپ‌تاپ کارکرده باید مدنظر قرار دهید.

سوالات متداول زومیت

  • ارزان‌ترین لپ‌تاپی که بتواند از عهده بازی‌های سنگین بربیاید، کدام است؟

    اچ‌پی ویکتوس ۱۵ مدل FB1013DX با قیمت حدودی ۳۵ میلیون تومان، ارزان‌ترین گزینه‌ی موجود برای اجرای بازی‌های سنگین است.

  • در محدوده قیمتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بهترین لپ‌تاپ گیمینگ موجود کدام است؟

    لپ‌تاپ لنوو LOQ مدل 15IRH8 ارزان‌ترین لپ‌تاپ با گرافیک RTX 4050 و قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ در محدوده‌ی قیمتی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات