راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ بازار [آبان ماه ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
بهترین ماوس گیمینگ
در این مقاله از ضرورت خرید موس گیمینگ برای گیمرها، بهترین انواع و برندهای آن و مهم ترین نکات پیش از خرید صحبت کرده‌ایم.
تبلیغات

در بازار متنوع ماوس‌های گیمینگ، انتخاب بهترین مدل‌ها کار بسیار دشواری محسوب می‌شود. بهترین راه این است که ابتدا بودجه خود را مشخص کنیم و با شناخت نیازهایمان از میان بهترین برندها، گزینه مناسب را برگزینیم. در راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ بازار سعی کردیم بهترین ماوس گیمینگ را در هر بازه قیمتی‌ای معرفی و ویژگی‌های اصلی آن را ذکر کنیم.

پیش از رجوع به مدل‌های معرفی‌شده، حتماً بخش «مهم ترین نکات پیش از خرید موس گیمینگ» را مطالعه کنید تا دیدتان بازتر شود.

تفاوت موس گیمینگ و معمولی

در مقاله مهم‌ترین تفاوت‌های موس گیمینگ و معمولی گفتیم که این دو در معیارهایی مانند سنسورها، دقت (DPI)، نرخ‌ نمونه‌برداری (Polling Rate)، تعداد کلیدهای ماکرو، ارگونومی، ظاهر و البته قیمت باهم تفاوت دارند (برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود مقاله را مطالعه کنید).

اگر گیمر نیستید یا حتی به بازی‌کردن علاقه‌ای ندارید، دلیل نمی‌شود موس‌های گیمینگ را از انتخاب‌هایتان کنار بگذارید. بسیاری از ادیتورهایی که با نرم‌افزارهایی مثل پریمیر و فتوشاپ سروکار دارند، از ارگونومی ماوس گیمینگ و دکمه‌های ماکرو آن نهایت استفاده را می‌برند.

شما باید در نهایت با‌ توجه‌ به نیازهایتان و قیمت ماوس مدنظر، تصمیم بگیرید. اگر در نهایت تصمیم به خرید موس معمولی داشتید، راهنمای خرید بهترین موس های بی سیم زومیت می‌تواند برایتان مفید باشد. فراموش نکنید اگر ساعات زیادی از روز خود را با ماوس می‌گذرانید، انتخابی صحیح و حرفه‌‌ای می‌تواند به حفظ سلامت اعصاب و جسم شما کمک کند؛ از این‌رو انتخاب بهترین صندلی‌های گیمینگ را نیز باید در نظر داشته باشید.

مهم ترین نکات پیش از خرید موس گیمینگ

پیش از خرید موس گیمینگ باید مواردی را در نظر بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین نکات پیش از خرید موس گیمینگ اشاره می‌کنیم.

۱. نوع اتصال

انتخاب بین ماوس‌های سیمی و بی‌سیم دیگر مثل گذشته سخت نیست؛ زیرا تکنولوژی موس‌های بی‌سیم به قدری پیشرفت کرده که جای نگرانی زیادی باقی نمی‌گذارد. نکته مهم هنگام خرید این ماوس‌ها، دقت به ظرفیت و دوام باتری است؛ به‌خصوص اگر می‌خواهید با نورپردازی‌های مداوم از آن استفاده کنید.

ماوس‌های سیمی با قیمت پایین‌تر از ماوس‌های وایرلس به‌ فروش می‌رسند و همیشه قابل اعتماد هستند. معمولاً گیمرهای حرفه‌ای در بازی‌های سرعتی رقابتی از این مدل استفاده می‌کنند.

۲. وزن و اندازه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید موس گیمینگ باید در نظر داشته باشید، انتخاب ماوسی است که با اندازه دستتان همخوانی داشته باشد. موس‌های مخصوص بازی MMO معمولاً برای دست‌های بزرگ راحت‌ترند و ماوس‌های بسیار سبک برای این دست‌ها راحت نیستند. معمولاً هر گیم‌پلی خاصی به ماوسی با ویژگی‌های مخصوص نیاز دارد. برای مثال در بازی‌های اسنایپر، گیمر به موس سنگین‌تری نیاز دارد که کمک کند روی هدف متمرکز شود؛ این در حالی‌ است که گیمرهای سرعتی (مثل MMO) به ماوس سبک‌تری نیاز دارند تا در سریع‌ترین حالت ممکن واکنش نشان دهند.

البته موس های گیمینگی با قابلیت تغییر وزن وجود دارند که می‌توانند برای بیشتر گیمرها مناسب باشند.

۳. ارگونومی و نوع گرفتن ماوس

ارگونومی و نوع گرفتن ماوس

هرکسی ماوس را به شیوه‌ای متفاوت در دست می‌گیرد و البته هر گیم‌پلی به گیرش خاصی نیاز دارد. به‌طور کلی سه‌ نوع مدل برای گرفتن ماوس در دست وجود دارد: نوک انگشت (fingertip)، با کف دست (palm) و با چنگال (claw) که سایز ماوس هم روی آن تأثیر دارد.

اگر ساعاتی طولانی را به بازی و کار با موس می‌گذرانید، خرید یک ماوس ارگونومیک موردی است که نباید آن را پشت گوش بیندازید؛ در غیر این صورت شاید در آینده برایتان دردسر ایجاد شود. یک موس ارگونومیک از تحمیل تنش بیش‌ازحد و اضافی به انگشتان شما می‌کاهد و موقعیتی به‌دور از استرس برای دستتان فراهم می‌کند تا دیرتر خسته شوید.

۴. قابلیت اطمینان و دوام

شاید در خرید برخی از لوازم بتوانیم بی‌خیال برند آن شویم؛ اما این مورد درباره موس‌های گیمینگ صدق نمی‌کند. اگر به دنبال یک موس گیمینگ عمری و بادوام هستید برندهای نام‌آشنایی مثل ریزر، لاجیتک، کورسیر و... مواردی هستند که باید آن‌ها را بررسی کنید. این برندها انتخاب بهترین و حرفه‌ای‌‌ترین گیمرهای جهان هستند.

با توجه به گران بودن یک ماوس گیمینگ رده بالا، منطقی است که انتظار داشته باشیم بشود مدت زمان مناسبی از آن‌ها استفاده کرد، به همین دلیل اکثر شرکت‌های معتبر، محصول را با گارانتی ارائه می‌دهند. بنابراین ماوسی بخرید که گارانتی معتبر داشته باشد.

برخی از موس‌های گیمینگ از سوئیچ‌های لمسی و مکانیکی استفاده می‌کنند و برخی دیگر از سوئیچ‌های نوری استفاده می‌کنند. اکثر ماوس‌های مخصوص بازی معمولاً دوام سوئیچ‌های خود را نیز آزمایش و ذکر می‌کنند. دوام سوئیچ با چیزی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون کلیک یا حدود ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ساعت استفاده، رتبه‌بندی می‌شوند. هرچه قیمت موس بالا برود این مقادیر نیز بالاتر می‌روند و روی طول عمر و کیفیت موس اثر می‌گذارند.

۵. تعداد کلیدها

روزهایی که وجود دکمه‌های بیشتر روی موس‌های گیمینگ با اعتبار سیستم بازی برابر بود، به پایان رسیده است. اکنون گیمرها باید تعداد کلیدهای ماوس خود را بر اساس اهداف و نوع بازی انتخاب کنند.

کلیدهای موجود در یک ماوس استاندارد باید نیازهای اکثر گیمرها را برآورده کند، اما برخی گیمرها به دکمه‌های اضافی بیشتری نیاز دارند. برای مثال کسانی که MOBA و MMORPG بازی می‌کنند، احتمالاً ماوسی با حداقل چند کلید ماکرو قابل برنامه‌ریزی می‌خواهند.

۶. DPI و سرعت نمونه‌برداری

اگرچه DPI و نرخ نمونه‌برداری (Polling Rate) اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند، اما در واقع دو چیز بسیار متفاوت هستند. DPI تعیین می‌کند وقتی ماوس به اندازه یک اینچ حرکت می‌کند، نشانگر ماوس تا چه اندازه روی صفحه جابه‌جا شود. نرخ نمونه‌برداری تعیین می‌کند که حسگر ماوس هر چند وقت یک بار موقعیت خود را به رایانه گزارش می‌دهد. به‌طور کلی نرخ نمونه‌برداری بالاتر به تأخیر کمتر منجر می‌شود و DPI بالاتر به کاربران این امکان را می‌دهد که مکان‌نما خود را از یک طرف صفحه به سمت دیگر حرکت دهند. در نتیجه هردو برای بازی‌های تیراندازی اول شخص و سایر بازی‌هایی که در آن‌ها واکنش سریع بازیکنان مهم است، مهم هستند.

بیشتر ماوس‌های گیمینگ با DPIای از ۱۶۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ ارائه می‌شوند. واقعیت این است که خیلی از بازیکنان نمی‌توانند دقت بیش از ۱۲۰۰۰DPI را تشخیص دهند؛ اما بازیکنان رقابتی قطعاً متوجه تفاوت‌ در DPI بالاتر خواهند شد. اکثر موس های گیمینگ به کابر اجازه می‌دهند DPI را برای هر نوع بازی‌ای مطابق با نیازهای فردی خود از طریق فشار دادن سریع دکمه، نرم‌افزار یا هر دو، تنظیم کنند.

۷. نرم‌افزار و قابلیت سفارشی‌سازی

اکثر شرکت‌های تولید‌کننده موس مخصوص بازی، نرم‌افزار اختصاصی دارند تا به کاربران کمک کنند که نه تنها ماوس، بلکه همه لوازم جانبی و دستگاه‌های خود را سفارشی کنند.

اگرچه نرم‌افزار نباید موضوع نگران‌کننده‌ای برای کاربر باشد، اما مهم است که بدانید تغییر مجدد دکمه‌ها، ذخیره‌سازی یا تغییر پروفایل‌ها و به‌طور کلی سفارشی‌سازی ماوس چقدر دشوار یا آسان خواهد بود. نرم‌افزار برخی از موس‌های گیمینگ اقتصادی فقط امکان تغییر DPI را بین سرعت‌های از‌پیش‌تعیین‌شده فراهم می‌کند، در‌حالی‌که موس‌های بازی بالارده‌ نرم‌افزاری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهند که می‌تواند هر تنظیماتی را به‌خوبی مدیریت و به‌عنوان پروفایلی ذخیره کند که می‌توان با فشار دادن یک دکمه، آن را تغییر داد.

برخی از ماوس‌های گیمینگ نیز امکان ایجاد تغییرات فیزیکی را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال Razer G502 Hero پنل‌های قابل تعویض و وزنه‌های قابل جابه‌جایی دارد.

۸. عملکرد RGB

RGB ممکن است تأثیر بسیار کمی بر عملکرد واقعی ماوس داشته باشد، اما برای بسیاری از گیمرها اهمیت بصری و روانی فراوانی دارد. بسیاری از مردم به‌ویژه استریمرها، به زیبایی‌شناسی کلی دستگاه‌های بازی خود افتخار می‌کنند؛ RGB می‌تواند نقش مهمی در این امر ایفا کند. بنابراین اگر طرفدار ماوس گیمینگ RGB هستید، باید بررسی کنید که نورپردازی تا چه میزان قابل شخصی‌سازی است و نور RGB کجا و چگونه نمایش داده می‌شود. در‌حالی‌که برخی از مدل‌ها فقط لوگوی خود را روشن می‌کنند، برخی دیگر چراغ‌هایی دارند که هرگز نمی‌توان آن‌ها را خاموش کرد.

بهترین برندهای موس گیمینگ

اگر به دنبال یک موس گیمینگ عمری و بادوام هستید، برندهای خوش‌نامی مثل ریز، لاجیتک، کورسیر، استیل سریز و... برندهایی هستند که باید درنظر داشته باشید.

برای اطلاع از بهترین مدل‌های موس گیمینگ از معروف‌ترین برندهای دنیا به مقاله‌های بهترین ماوس‌های گیمینگ لاجیتک و بهترین ماوس‌های گیمینگ ریزر سر بزنید.

این برندها انتخاب بهترین و حرفه‌ای‌‌ترین گیمرهای جهان هستند. ما در این مقاله برترین مدل‌های بهترین برندهای موس گیمینگ را معرفی کرده‌ایم و در نهایت گزینه‌های اقتصادی را نیز به شما پیشنهاد داده‌ایم.

بهترین مدل های موس گیمینگ موجود در بازار

اگر گیمر حرفه‌ای هستید، توصیه می‌کنیم حتماً موس‌های رده بالا و بهترین مدل های موس گیمینگ موجود در بازار را انتخاب کنید. این ماوس‌ها علاه‌بر کیفیت بالاتر، دوام بیشتر و تجربه کاربری بهتری را به شما ارائه می‌دهند و در درازمدت حافظ سلامت دست‌ها و انگشتان شما خواهند بود.

بهترین موس گیمینگ تا ۷ میلیون

ریزر Viper V2 Pro

ماوس گیمینگ ریزر Viper V2 Pro
ریزر Viper V2 Pro

اگر به دنبال یک ماوس بی‌سیم سبک و باکیفیت هستید و به قیمت اهمیتی نمی‌دهید، ماوس ریزر Viper V2 Pro گزینه قابل تأملی است. تنها ۵۸ گرم وزن دارد؛ اما این مسئله روی ارگونومی، عملکرد یا عمر باتری تأثیر منفی نگذاشته است. از لحاظ ارگونومی مانند مدل‌های Basilisk یا DeathAdder این شرکت نیست اما طراحی آن به‌گونه‌ای است که برای انجام کارهای مختلف ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.

اتصال بی‌سیم ازطریق باند ۲٫۴ گیگاهرتز، حسگر اپتیکال با حداکثر حساسیت dpi ۳۰۰۰۰ و وجود ۵ کلید قابل برنامه‌ریزی از ویژگی‌های این مدل از ماوس گیمینگ ریزر به‌شمار می‌رود.

Viper V2 Pro به حسگر به‌روز‌شده Focus Pro 30K Razer، یکی از دقیق‌ترین و باثبات‌ترین سنسورهای موجود، مجهز شده است. علاوه‌بر‌این، دکمه‌های کلیک آن از سوئیچ‌های نوری استفاده می‌کنند که برای جلوگیری از دوبار کلیک کردن طراحی شده‌اند و نسبت به سوئیچ‌های مکانیکی استاندارد دوام بیشتری دارند.

گریپ‌های جانبی لاستیکی، نورپردازی RGB و دکمه‌های کناری در هر دو طرف از این نسخه حذف شده‌اند تا وزن ماوس سبک‌تر و حرکت دادنش سریع‌تر شود. حذفیاتی که برای سبک‌تر شدن وزن ماوس گیمینگ ریزر صورت گرفته، برای برخی از گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های سرعتی FPS، مزیت محسوب می‌شود. اگر طرفدار ویژگی‌های قدیمی هستید و به وزن ماوس اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید نسل قبلی، یعنی Viper Ultimate را که ارزان‌تر از نسخه V2 Pro محسوب می‌شود، بررسی کنید. باید گفت Viper V2 Pro می‌تواند تا ۸۰ ساعت در هر بار شارژ دوام بیاورد که ۱۰ ساعت بیشتر از Viper Ultimate است.

اگر قصدتان از خرید ماوس گیمینگ انجام بازی‌های رقابتی است، این ماوس سبک ریزر گزینه‌‌ای عالی به نظر می‌رسد؛ اما شاید گیمرهای معمولی به ماوس‌های سنگین‌تری نیاز داشته باشند تا بتوانند راحت‌تر آن را تنظیم کنند. به‌طور کلی، این ماوس یک گزینه با عملکرد بالا محسوب می‌شود؛ اما با توجه به مجموعه ویژگی‌های کاهش‌یافته (مهم‌ترین آن‌ها کمبود دکمه‌های ماکرو) و قیمت بالا، Viper V2 Pro برای همه مناسب نخواهد بود.

ماوس گیمینگ ریزر DeathAdder V3 Pro را هم می‌توان به‌عنوان گزینه جایگزین این مدل در نظر گرفت. این مدل با اجزای داخلی مشابه Viper V2 Pro و وزن تقریباً مشابه، انحصاراً برای کاربران راست‌دست طراحی شده و گزینه بهتری برای دست‌های بزرگ‌تر است؛ به‌خصوص اگر ترجیح می‌دهید از گیرش Palm یا تمام دست استفاده کنید.

لاجیتک G502 LIGHTSPEED

ماوس گیمینگ لاجیتک G502 LIGHTSPEED
لاجیتک G502 LIGHTSPEED

اگر به دنبال یک ماوس گیمینگ از برند موفق لاجیتک می‌گردید که بتوانید به‌صورت سیمی و بی‌سیم با آن کار کنید، مدل G502 LIGHTSPEED گزینه‌ مطلوبی است.

لاجیتک G502 LIGHTSPEED با حداکثر حساسیت 25600DPI، یک ماوس گیمینگ بسیار خوش‌ساخت و باکیفیت محسوب می‌شود. سنسور آن دارای محدوده CPI بسیار وسیعی است که در حرکت کُند و سریع ماوس به‌طور قابل توجهی ثبات خود را حفظ می‌کند. تأخیر کلیک فوق‌العاده‌ای دارد که نسبت به حرکات مکان‌نما بسیار نرم و پاسخگو است.

لاجیتک G502 LIGHTSPEED به دلیل شکل و وجود استراحت‌گاه شست برای گیرش Palm یا کف دست مناسب‌تر است؛ اما از آنجایی که فول سایز است، ممکن است دست‌های کوچک‌تر برای استفاده از آن با هر نوع گیرشی مشکل داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های جالب آن وجود وزنه‌هایی است که با کاهش و افزایششان می‌توانید وزن ماوس را برای اهداف مختلف در بازی‌های متفاوت، تغییر دهید. ۱۱ دکمه قابل‌برنامه‌ریزی و نورپردازی LIGHTSYNC RGB با قابلیت هماهنگ شدن با محتوای در حال پخش و شخصی‌سازی از طریق نرم‌افزار از دیگر ویژگی‌های جذاب موس G502 LIGHTSPEED به شمار می‌رود.

به‌طور کلی این ماوس در رنج قیمت خود، بهترین موس گیمینگی است که می‌توانید خریداری کنید و تا ‌سال‌ها از آن لذت ببرید.

ریزر Naga Pro

ماوس گیمینگ ریزر Naga Pro
ریزر Naga Pro

ماوس ریزر Naga Pro با سنسور فوق‌العاده دقیق و حساسیت ۲۰۰۰۰DPI، تأخیر کلیک بسیار کم و ۲۰ دکمه قابل برنامه‌ریزی، یک ماوس شگفت‌انگیز برای بازی‌های MMO است که البته پاسخگویی بالایی برای بازی در هر سبکی ارائه می‌دهد. این ماوس ماژولار، سه پنل جانبی قابل تعویض دارد که می‌توانید آن‌ها را با ۲، ۶ یا ۱۲ دکمه کناری عوض کنید. می‌توانید همه دکمه‌های را با استفاده از نرم‌افزار دوباره برنامه‌ریزی کنید و پروفایل‌های تنظیمات سفارشی خود را برای دسترسی آسان در حافظه داخلی ماوس ذخیره کنید.

با وجود قطعات قابل تعویض، جنس و بدنه این ماوس بسیار مستحکم است. ارگونومی آن نیز بسیار راحت بوده و یک استراحتگاه برای انگشت کوچک شما دارد.

ماوس ریزر Naga Pro نسبت به ریزر Viper V2 Pro نسبتاً سنگین است و سایز بزرگی دارد؛ بنابراین اگر دستان کوچکی دارید، بدون تغییر موقعیت نمی‌توانید به راحتی به همه دکمه‌های کناری دسترسی داشته باشید.

اگر به جایگزین ارزان‌تری با همین طراحی اولیه علاقه دارید، ماوس گیمینگ ریزر Naga Trinity با مجموعه‌ای از سه پنل جانبی قابل تعویض و ۱۹ دکمه قابل برنامه‌ریزی جایگزین سیمی مناسبی است.

بهترین ماوس گیمینگ تا ۴ میلیون

ریزر Viper 8KHz

ماوس گیمینگ ریزر Viper 8KHz
ریزر Viper 8KHz

ماوس گیمینگ ریزر Viper 8K از قابلیت هایپرپولینگ بهره می‌برد. نرخ نمونه‌برداری در عموم ماوس های استاندارد موجود در بازار ۱۰۰۰ هرتز است؛ یعنی هر یک میلی ثانیه محل حضور نشانگر را به سیستم متصل به خود گزارش می کنند. ماوس Viper 8K به لطف کنترلر جدیدی که در رابط USB خود دارد این اطلاعات را در هر ۱٫۸ ثانیه گزارش می کند و همین موضوع سبب می شود که در هنگام کار با آن حس راحتی، نرم بودن و پاسخگویی بالا را تجربه کنید.

این موس به یک سنسور اپتیکی با حساسیت ۲۰۰۰۰DPI، حافظه داخلی برای ذخیره سازی تنظیمات تعیین‌شده توسط کاربران و همچنین کابل رابط اختصاصی Speedflex شرکت ریزر مجهز است. ترکیب نرخ نمونه برداری ۸ کیلوهرتزی و سنسور با حساسیت 20K DPI سبب می شود که ماوس بسیار سریع تر از حد انتظار به دستورات شما پاسخ دهد؛ از این‌رو برای بازی‌هایی مثل شوتر بهترین گزینه به حساب می‌آید. این موس گیمینگ سیمی ۷ کلید قابل برنامه‌ریزی دارد که با فشردن کلید Fn کیبورد می‌توان عملکرد ثانویه برای کلیدها ایجاد کرد. قابلیت کار با دو دست و نورپردازی قابل شخصی‌سازی Razer Chroma RGB از دیگر امکانات جذاب موس گیمینگ Viper 8K است.

استیل‌ سریز Rival 3

ماوس گیمینگ استیل‌سریز Rival 3
استیل‌ سریز Rival 3

موس استیل‌ سریز RIVAL 3 یک موس بی‌سیم با تأخیر بسیار کم و عملکردی مشابه با موس‌های سیمی است. این ماوس جایگزین بی‌سیم ماوس ریزر Viper 8KHz است. اتصال موس به سیستم از طریق دانگل وایرلس ۲.۴ گیگاهرتز و بلوتوث صورت می‌گیرد. به سنسور اپتیکال TrueMove Air مجهز شده و حداکثر حساسیت آن ۱۸۰۰۰DPI است.

۹ دکمه قابل برنامه‌ریزی، سویئچ‌های مکانیکال با طول عمر ۶۰ میلیون کلیک، نورپردازی RGB که نور LED اسکرول همزمان با کاهش شارژ باتری تغییر می‌کند و شارژدهی بالای باتری از دیگر ویژگی‌های این موس وایرلس هستند.

گفتنی است که هدست‌های این برند جزو بهترین هدست های گیمینگ در بازار ایران محسوب می‌شود.

بهترین موس گیمینگ تا ۲ میلیون

دیپ کول MC310

ماوس گیمینگ دیپ کول مدل MC310

ماوس مخصوص بازی دیپ کول MC310 ماوس سبک ۷۵ گرمی با طراحی لانه زنبوری برای جلوگیری از تعریق کف دست است. یک سنسور اپتیکال با رزولوشن ۱۲۸۰۰DPI دارد که به شما قابلیت کنترل فوق‌العاده‌ای بر روی بازی‌های FPS و MOBA می‌دهد. این ماوس ۷ دکمه قابل برنامه‌ریزی دارد که با برنامه اختصاصی می‌توان آن‌ها را متناسب با سلیقه و نیاز تنظیم کرد.

با طراحی ارگونومیک و دوسویه، دیپ‌کول MC310 برای گیمرهایی با دست های متوسط تا بزرگ مناسب است. ۳۲کیلوبایت حافظه داخلی این موس می‌تواند پروفایل مختلف بازی را در خود ذخیره کند تا گیمر بتواند در هر کجا و هر زمان فقط با به همراه داشتن ماوس خود و بدون نیاز به تنظیم مجدد آن، بلافاصله آماده‌ی رقابت شود. نورپردازی RGB نیز به ارزش خرید این موس افزوده است.

بهترین موس گیمینگ زیر یک میلیون تومان

ماوس کورسیر Katar Pro XT Ultra-Light

ماوس کورسیر Katar Pro XT Ultra-Light

ماوس گیمینگ اقتصادی کورسیر Katar Pro XT Ultra-Light با طراحی مناسب و کیفیت خوب به حسگر اپتیکال با دقت ۱۲۴۰۰DPI مجهز شده است.

این ماوس با وزن ۱۰۳ گرم، ۶ کلید ماکرو قابل برنامه‌ریزی و قابلیت شخصی‌سازی RGB برای گیم‌های FPS/MOBA مناسب است.

ای‌دیتا XPG Primer

ماوس گیمینگ ای‌دیتا XPG Primer

موس بازی ای‌دیتا XPG Primer با سوییچ‌های Omron با دوام بیش از ۲۰ میلیون کلیک، سنسور اپتیکال با دقت ۱۲۰۰۰DPI و طراحی خوب یک گزینه اقتصادی برای گیمرها است.

وزن ۹۸ گرمی، افکت‌های نورپردازی RGB متنوع و قابل تنظیم توسط برنامه اختصاصی، ۴ کلید به همراه دکمه مخصوص DPI برای تغییر دقت بین شش مقدار از پیش تعریف‌شده بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰۰ از قابلیت‌های موس گیمینگ اقتصادی ADATA است.

ارزان ترین موس گیمینگ

ماوس‌های معرفی‌شده در این بخش نسبت‌به موس‌های معرفی‌شده در بخش قبل، ویژگی قابل توجهی ندارند؛ اما همچنان می‌توان آن‌ها را ارزان ترین موس گیمینگی دانست که خریدشان هدر دادن هزینه نیست.

اونیکوما CW905

 ماوس گیمینگ اونیکوما CW905
اونیکوما CW905

یکی دیگر از موس‌های پرفروش زیر یک میلیون تومان ماوس گیمینگ جذاب اونیکوما CW905 است. این ماوس به سنسور اپتیکال با دقت ۶۴۰۰DPI مجهز شده است. ۶ کلید قابل برنامه‌ریزی و نورپردازی غیرقابل تغییر دارد که البته با تغییر DPI رنگ آن تغییر می‌کند. موس بی‌سیم اونیکوما از ترکیب پلاستیک مات و براق ساخته شده و علاوه بر کیفیت خوب، ظاهر جذابی هم دارد. باتری داخلی قابل شارژ ۷۰۰ میلی‌آمپری اونیکوما CW905 تا ساعت‌های طولانی دوام می‌آورد و جای نگرانی باقی نمی‌گذارد.

تسکو TM 753 GA

 ماوس گیمینگ تسکو TM 753 GA
تسکو TM 753 GA

موس گیمینگ تسکو TM 753 GA با حسگر اپتیکال و حداکثر دقت ۷۲۰۰dpi می‌تواند با سرعت بالایی اشاره‌گر را روی صفحه نمایش جا‌به‌جا کند. این موس مناسب دست‌های بزرگ است و ۸ دکمه روی بدنه‌ خود دارد. سیم کنفی بلند و باکیفیت و جنس بدنه پلاستیک مات از دیگر ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که آن را به یک موس ارزان‌قیمت باارزش خرید تبدیل کرده است. باید اشاره کرد که موس‌های اقتصادی تسکو و برخی دیگر از برندها، جنس دکمه اسکرول جالبی ندارند.

موس تسکو TM2018N نیز مدل پرطرفدار دیگری است که در این رنج قیمت می‌توانید تهیه کنید.

سوالات متداول زومیت

  • ماوس بی سیم یا سیمی، کدام برای بازی بهتر است؟

    موس‌های سیمی و بی‌سیم هردو برای بازی خوب هستند. اگر یک موس بی‌سیم باکیفیت تهیه کنید به‌ندرت ممکن است متوجه تأخیر موس شوید. بااین‌حال اگر خیلی حساس هستید و نمی‌توانید زیاد هزینه کنید، موس‌هایی که به‌ هر دوصورت سیمی و بی‌سیم کار می‌‌کنند، انتخاب مطمئن‌تری برای شما هستند.

  • بهترین موس گیمینگ اقتصادی تا ۵۰۰ هزار تومان چیست؟

    موس‌های گیمینگ اونیکوما CW903 و cw906، تسکو TM 753 GA و TM2018N بهترین موس‌های اقتصادی با بودجه زیر ۵۰۰ هزار تومان هستند.

  • بهترین موس گیمینگ رده‌بالا کدام است؟

    ریزر Viper V2 Pro، لاجیتک G502 LIGHTSPEED و ریزر Naga Pro ماوس‌های گیمینگ رده بالایی هستند که می‌توانید از برندهای معتبر با قیمت زیر ۷ میلیون تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات