بهترین ماوس‌های گیمینگ ریزر؛ از Viper V2 Pro تا Deathadder Essential

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
بهترین ماوس گیمینگ ریزر
موجودی ماوس های گیمینگ ریزر در ایران محدود است. برای خرید ماوس ریزر، تنها باید بودجه‌تان را مشخص و از بین مدل‌های معرفی‌شده در مقاله انتخاب کنید.
تبلیغات

خرید ماوس گیمینگ یکی از دغدغه‌های گیمرها در هر سطحی است. مطمئناً می‌دانید که ریزر یکی از مطرح‌ترین و پرفروش‌ترین ماوس‌های گیمینگ دنیا است که موس‌‌های متنوعی برای گیمرها تولید می‌کند.

در این راهنمای خرید، به‌طور اختصاصی بهترین موس گیمینگ ریزر را معرفی کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نکات مهم خرید موس گیمینگ، به راهنمای خرید بهترین موس های گیمینگ بازار سر بزنید.

سری‌های مختلف موس های گیمینگ ریزر

ماوس‌های گیمینگ ریزر در سری‌های مختلف تولید می‌شوند و هر سری ویژگی‌های خاصی دارند. چهار سری پرطرفدار موس گیمینگ ریزر که در ایران نیز موجود است، عبارت‌اند از: Basilisk ،Viper ،DeathAdder و Naga است. در‌ادامه، با ویژگی‌های هریک از سری‌های موس Razer آشنا خواهید شد.

سری Viper

سری Viper مدل‌هایی با تمرکز بر بازی‌های FPS با عملکرد هدفمند و طراحی متقارن و وزن سبک برای حرفه‌ای‌های ورزش‌های الکترونیکی و گیمرهای رقابتی ساخته شده است. این سری از خانواده موس‌های گیمینگ ریزر برای دست‌هایی با اندازه‌ی متوسط تا بزرگ و کاربران علاقه‌مند به گیرش با پنجه یا نوک انگشت مناسب است.

Razer Viper اصلی در سال ۲۰۰۴ عرضه و تولیدش چندین‌بار تکرار شد. آخرین نسخه از این سری مدل بی‌سیم بسیار سبک با قطعات داخلی پیشرفته است که برای بازی‌های رقابتی پیشرفته طراحی شده است. مدل‌های فعلی این مجموعه شامل نسخه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر از‌جمله نسخه‌های سیمی و مینی نیز می‌شود.

سری DeathAdder

سری DeathAdder با فرم ارگونومیک خاص خود موردپسند بیش از ۱۵ میلیون گیمر در سراسر جهان است و در عین سبک‌بودن و راحتی، عملکرد رضایت‌بخش و قابلیت‌های کنترل کم‌نظیری دارد. طراحی ماوس ریزر آن را برای گیمرهای راست‌دست و گیرش کف دست و پنجه ایدئال می‌کند.

سری DeathAdder همتای نزدیک به Viper به‌حساب می‌آید و عملکردی مشابه را ارائه می‌دهد. آخرین نسخه از سری ماوس‌های DeathAdder، ماوس بی‌سیم بسیار سبکی است که برای بازی‌های رقابتی پیشرفته طراحی شده است. تفاوت بین دو سری Viper و DeathAdder بیشتر به فرم و ظاهرشان برمی‌گردد.

سری Basilisk

سری Basilisk با قابلیت شخصی‌سازی پیشرفته در فرم‌های ارگونومیک به گیمرها امکان می‌دهد تا سبک منحصر‌به‌فرد خود را در بازی ایجاد کنند. موس‌های Basilisk شکلی ارگونومیک راست‌دست با جای شست دارند و مناسب انجام بازی‌های مختلف هستند. این سری از ماوس‌ها، دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی بیشتر و ویژگی‌های بیشتری از سری‌های Viper و DeathAdder ارائه می‌کنند که بیشتر روی FPS متمرکز شده‌اند. Basilisk مانند Viper و DeathAdder، طیف وسیعی از مدل‌های سیمی و بی‌سیم با قیمت‌های را شامل می‌شوند.

سری Naga

سری Naga برنامه‌ریزی‌پذیرترین دکمه‌ها را دارد و انعطاف‌پذیری‌اش بیشتر از سری ماوس‌های Basilisk دارد. پنل‌های جانبی بسیاری از ماوس‌های این مجموعه به شما امکان می‌دهند تا طرح‌بندی دکمه‌های مختلف را بسته به ترجیحات و بازی‌ در حال انجام آن تغییر دهید. مدل‌های Naga کنترل مورد‌نیاز گیمرهای MOBA یا MMO را برای حمله‌های پیشرفته و PvP فراهم می‌کند. این سری از موس‌های گیمینگ ریزر برای دست‌های متوسط تا بزرگ و کاربران علاقه‌مند به گرفتن کف دست یا پنجه ایدئال است.

بهترین موس های گیمینگ ریزر

در‌ادامه، بهترین ماوس گیمینگ ریزر در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی می‌کنیم. با‌توجه‌به سبک بازی و بودجه خود، گزینه مناسب را از فهرست زیر می‌توانید انتخاب کنید.

Basilisk V3 Pro

ماوس DeathAdder V3 Pro

ماوس Basilisk V3 Pro با عملکرد بی‌سیم هایپراسپید از سنسور نوری Focus Pro 30K با ردیابی عالی برخوردار است. این ماوس جذاب تمام ترفندهای بصری و فنی را به‌کار برده است تا گیمرها را مجذوب خود کند. در‌حالی‌که جلوه‌های RGB سایر موس‌های گیمینگ با دست پوشانده می‌شود، Basilisk V3 Pro به‌طور هوشمند از درخشش نور پایین دستگاه بهره می‌برد. همچنین، برای ترکیبی خیره‌کننده از نور RGB می‌توان آن را با شارژر بی‌سیم Mouse Dock Pro همراه کرد.

چرخ اسکرول Basilisk V3 Pro سه حالت مختلف اسکرول و اسکرول چهارطرفه را ارائه می‌دهد. ۱۱ دکمه قابل برنامه‌ریزی دارد تا بتوانید نیازهایتان را در جهت بازی پیش ببرید. دکمه‌ی ماشه‌ی چندمنظوره در لبه داخلی سمت راست، امکان تک‌تیراندازی سریع و دقیق در گیم‌پلی بازی‌های FPS را فراهم می‌کند و طبق انتظار، همه‌چیز خوب است. تنها نکته‌ی منفی درباره‌ی این محصول را باید وزن سنگین ۱۰۰ گرمی آن است که بالطبع نمی‌تواند سرعتی برابر با مدلی مانند Viper V2 Pro داشته باشد.

Viper V2 Pro

ماوس Viper V2 Pro

Viper V2 Pro ، بهترین موس گیمینگ ریزر، هرآنچه از ماوس گیمینگ باکیفیت انتظار دارید، دراختیارتان قرار می‌دهد. اگر به بازی‌های رقابتی علاقه دارید، احتمالاً پس از استفاده از این ماوس قدرتمند نتوانید ماوس‌های دیگر را در دست بگیرید.

Viper V2 Pro ماوس بی‌سیم سبک و باکیفیت ریزر است که تنها ۵۸ گرم وزن دارد؛ اما این مسئله روی ارگونومی و عملکرد یا عمر باتری تأثیر منفی نگذاشته است. اتصال بی‌سیم ازطریق باند ۲٫۴ گیگاهرتز و حسگر اپتیکال با حداکثر حساسیت ۳۰۰۰۰ دی‌پی‌آی و وجود ۵ کلید قابل برنامه‌ریزی از ویژگی‌های این مدل از ماوس گیمینگ ریزر به‌شمار می‌رود.

Viper V2 Pro به حسگر به‌روز‌شده Focus Pro 30K Razer، یکی از سنسورهای دقیق‌ و باثبات‌ حال‌حاضر، مجهز شده است. علاوه‌بر‌این، دکمه‌های کلیک آن از سوئیچ‌های نوری استفاده می‌کنند که برای جلوگیری از دو بار کلیک‌کردن طراحی شده‌اند و نسبت به سوئیچ‌های مکانیکی استاندارد دوام بیشتری دارند. Viper V2 Pro در هربار شارژ می‌تواند تا ۸۰ ساعت دوام بیاورد.

گریپ‌های جانبی لاستیکی، نورپردازی RGB و دکمه‌های کناری در هر دو طرف از این نسخه حذف شده‌اند تا وزن ماوس سبک‌تر و حرکت‌دادنش سریع‌تر شود. حذفیاتی که برای سبک‌تر‌شدن وزن ماوس گیمینگ ریزر صورت گرفته است، برای برخی از گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های سرعتی FPS مزیت محسوب می‌شود.

اگر گیمر رقابتی هستید، این مدل به‌لطف وزن سبکش گزینه‌ای عالی برایتان خواهد بود؛ اما شاید گیمرهای معمولی به ماوس‌های سنگین‌تری نیاز داشته باشند تا بتوانند راحت‌تر آن را تنظیم کنند. این ماوس با مدل‌های پرچم‌دار مشابه رقابت می‌کند. با‌این‌حال، با‌توجه‌به مجموعه ویژگی‌های کاهش‌یافته (مهم‌ترین آن‌ها کمبود دکمه‌های ماکرو) و قیمت گران، Viper V2 Pro برای همه مناسب نخواهد بود.

Naga X

موس گیمینگ Naga X

Naga X ماوس گیمینگ MMO ارگونومیک با ۱۶ دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی از‌طریق نرم‌افزار Razer Synapse است. Naga X از سوییچ اپتیکال نسل دوم ریزر با سرعت پاسخ‌گویی ۰٫۲ میلی‌ثانیه و سنسور 5G با دقت ۹۹٫۴ درصد استفاده می‌کند تا نهایت سرعت و دقت را در این مدل دراختیارتان قرار دهد.

کابل SPEEDFLEX به‌کاررفته در این موس باکیفیت است و انعطاف‌پذیری مناسبی دارد تا به‌راحتی و بدون دست‌وپاگیر‌بودن سیم بازی کنید. مانند سایر مدل‌های سری Naga این مدل نیز در سمت راست خود، تکیه‌گاه مخصوص قرارگیری انگشت دارد. نوردهی RGB قابل برنامه‌ریزی و ‌حافظه‌ی آنبرد با قابلیت ذخیره یک پروفایل شامل تنظیمات DPI سفارشی، تنظیمات دکمه‌ها و... از ویژگی‌های دیگر این ماوس است. نکته‌ی دیگر اینکه با وزن ۸۵ گرم، سبک‌تر از سایر موس‌های مخصوص بازی MMO است؛ بنابراین، اگر بیشتر MMO بازی می‌کنید؛ اما موس‌های سبک‌تر را ترجیح می‌دهید، این گزینه را مدنظر بگیرید.

Viper 8KHz

ماوس گیمینگ ریزر Viper 8KHz

ماوس گیمینگ ریزر Viper 8K از قابلیت هایپرپولینگ بهره می‌برد. نرخ نمونه‌برداری در عموم ماوس‌های استاندارد موجود در بازار ۱۰۰۰ هرتز است؛ یعنی هر یک میلی‌ثانیه محل حضور نشانگر را به سیستم متصل به خود گزارش می کنند. ماوس Viper 8K به‌لطف کنترلر جدیدی که در رابط USB خود دارد، این اطلاعات را در هر ۱٫۸ ثانیه گزارش می کند و همین موضوع سبب می شود که هنگام کار با آن حس راحتی و نرم‌بودن و پاسخ‌گویی سریع را تجربه کنید.

این موس به سنسور اپتیکی با حساسیت ۲۰ هزار DPI و حافظه‌ی داخلی برای ذخیره سازی تنظیمات تعیین‌شده‌ی کاربران و کابل رابط اختصاصی Speedflex شرکت ریزر مجهز است. ترکیب نرخ نمونه‌برداری ۸ کیلوهرتزی و سنسور با حساسیت ۲۰ هزار DPI سبب می شود که ماوس بسیار سریع‌تر از حد انتظار به دستورهای شما پاسخ دهد؛ از‌این‌رو، برای بازی‌هایی مثل شوتر بهترین گزینه به‌حساب می‌آید.

این موس گیمینگ سیمی ۷ کلید قابل برنامه‌ریزی دارد که با فشردن کلید Fn کیبورد می‌توان عملکرد ثانویه برای کلیدها ایجاد کرد. قابلیت کار با دو دست و نورپردازی شخصی‌سازی‌شدنی Razer Chroma RGB از دیگر امکانات جذاب موس گیمینگ Viper 8K است.

Basilisk V3

ماوس گیمینگ ریزر Basilisk V3

اگر به‌دنبال ماوس گیمینگ سبک‌تر از ۱۰۰ گرم با ظاهر گیمرپسند و نورپردازی RGB و دکمه‌های قابل‌ برنامه‌ریزی می‌گردید که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری هم داشته باشد، Basilisk V3 گزینه‌ای است که نباید از دست بدهید.

ریزر Basilisk V3 ماوس گیمینگی با طراحی ارگونومیک، سنسور با حساسیت ۲۶ هزار DPI، تأخیر کلیک بسیار کم و ۱۱ دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی است. سه گزینه برای اتصال به سیستم دارد: USB-C و بلوتوث و دانگل ۲٫۴ گیگاهرتز. این محصول برند ریزر از RGB پشتیبانی می‌کند و به تکنولوژی اختصاصی Razer Chroma مجهز است. با نرم‌افزار ریزر می‌توانید از بین افکت‌های متعدد و البته ۱۶٫۸ میلیون رنگ، حالت‌ پخش نور یا RGB اختصاصی خودتان را بسازید.

موس گیمینگ ریزر Basilisk V3 با وزن ۹۹٫۹ گرم طراحی خوش‌ساختی دارد که برای انواع گیرش‌‌ها با دست راست و اکثر اندازه‌های دست مناسب است. تمام این ویژگی‌ها، Basilisk V3 را به ماوسی عالی برای بازی‌های FPS تبدیل کرده‌اند که می‌توان راحتی و عملکرد و ویژگی‌های مطلوب آن را ستایش کرد.

Viper Mini

ماوس گیمینگ ریزر Viper Mini

ماوس مخصوص بازی ریزر Viper Mini ماوس سبک ۶۱ گرمی با طراحی ارگونومیک است. این موس لیزر اپتیکال با رزولوشن ۸۵۰۰ دی‌پی‌آی دارد که به گیمر قابلیت کنترل مناسبی روی بازی می‌دهد. این ماوس ۶ دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی دارد که با برنامه‌ی Razer Synapse 3 می‌توان آن‌ها را متناسب با سلیقه و نیاز تنظیم کرد.

Viper Mini به بک‌لیت RGB قابل‌ تنظیم نیز مجهز است که از ۱۶٫۸ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. حافظه‌ی این موس می‌تواند ۳ پروفایل مختلف بازی را در خود ذخیره کند تا گیمر بتواند در هر کجا و هر زمان فقط با همراه‌داشتن ماوس خود و بدون نیاز به تنظیم مجدد آن، بلافاصله آماده‌ی رقابت شود.

Deathadder Essential

 ماوس گیمینگ ریزر Deathadder Essential

ریزر Deathadder Essential ماوس اقتصادی پرفروش ریزر با نورپردازی ثابت سبزرنگ است. این ماوس باسیم از سنسور نوری با دقت واقعی ۶۴۰۰ دی‌پی‌آی، تأخیر کلیک بسیار کم، ۵ دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی و مقاومت طولانی با چرخه‌ی عمر ۱۰ میلیون کلیک بهره‌ می‌برد. طراحی ارگنومیک و بدنه‌ی باکیفیت Deathadder Essential، خبری خوش برای کسانی است که دوست دارند با هزینه‌ی کم موس فول سایز از این برند داشته باشند.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین ماوس گیمینگ ریزر کدام مدل است؟

    Viper V2 Pro یکی از بهترین ماوس‌های Razer است که از حسگر به‌روز‌شده Focus Pro 30K Razer استفاده می کند. تنها ۵۸ گرم وزن دارد؛ اما این مسئله روی ارگونومی، عملکرد یا عمر باتری تأثیر منفی نگذاشته است. اتصال بی‌سیم ازطریق باند ۲٫۴ گیگاهرتز، حسگر اپتیکال با حداکثر حساسیت ۳۰ هزار دی‌پی‌آی و وجود ۵ کلید قابل برنامه‌ریزی از ویژگی‌های این مدل از ماوس گیمینگ ریزر به‌شمار می‌رود.

  • بهترین و ارزان‌ترین ماوس گیمینگ ریزر کدام مدل است؟

    ریزر Deathadder Essential ماوس اقتصادی پرفروش ریزر با نورپردازی ثابت سبزرنگ است. این ماوس باسیم از سنسور نوری با دقت واقعی ۶۴۰۰ دی‌پی‌آی، تأخیر کلیک بسیار کم، ۵ دکمه قابل برنامه‌ریزی و مقاومت طولانی با چرخه عمر ۱۰ میلیون کلیک بهره‌ می‌برد. طراحی ارگنومیک و بدنه باکیفیت Deathadder Essential، خبری خوش برای کسانی است که دوست دارند با هزینه کم موس فول سایز از این برند داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات