تنظیمات پیامک گوشی شیائومی؛ از مدیریت اعلان‌ها تا حفظ حریم شخصی

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کاربر درحال کار با شیائومی ۱۳ لایت
امروزه هر بخشی از گوشی‌های هوشمند را می‌توان با توجه به نیاز خود شخصی‌سازی کرد. در ادامه پرکاربردترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

گوشی هوشمند در حال حاضر به‌طور عجیبی امکان شخصی‌سازی دارد و هر فردی می‌تواند با تغییر تنظیمات و تعریف معیارهای شخصی استفاده بهینه‌تری از قابلیت‌های بی‌شمار گوشی هوشمند داشته باشد. یکی از بخش‌هایی که می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد، تنظیمات پیامک گوشی است.

گوشی شیائومی نیز از این مسئله مستثنی نیست و سیستم عامل اندروید دارد و آزادی عمل کاربران در این پلتفرم را می‌توان یکی از دلایل مهمی به‌شمار آورد که کاربران سراغ آن می‌روند؛ بنابراین، می‌توان جدای از تنظیمات، حتی ظاهر کلی گوشی را با روش‌های مختلف تغییر داد و تا حد ممکن گوشی را کاملاً شخصی‌سازی کرد؛ طوری که از نظر ظاهری شبیه به گوشی دیگران نباشد.

حاشیه‌های نمایشگر شیائومی ۱۳ لایت

جدای از به‌کارگیری خلاقیت، گاهی اوقات مشکلات و چالش‌هایی به‌وجود می‌آید که با تغییر در تنظیمات می‌توانیم آن‌ها را رفع کنیم. در سناریوی دیگر اهمیت بالای حریم شخصی باعث می‌شود دست به تغییر تنظیمات خاصی، برای مثال تنظیمات پیامک گوشی، بزنیم. پیش‌تر در مقاله‌ای به تنظیمات پیامک گوشی سامسونگ پرداختیم و اکنون قصد داریم سراغ تنظیمات پیامک در گوشی شیائومی برویم.

به‌طور کلی در حالت پیش‌فرض زمانی که پیامک دریافت می‌شود، اعلان پیامک به‌همراه نام ارسال‌کننده پیام یا حتی بخشی از پیام روی نمایشگر به‌نمایش درمی‌آید. خوشبختانه می‌توان این حالت نمایش را با تغییر تنظیمات پیامک در گوشی شیائومی به شکل دیگری درآورد تا نگرانی‌ای بابت حریم شخصی نداشته باشید. اگر به‌تازگی اقدام به خرید گوشی شیائومی کرده‌اید با زومیت همراه باشید.

آموزش رفع مشکل عدم دریافت پیامک در گوشی‌های اندرویدی
آموزش رفع مشکل عدم دریافت پیامک در گوشی‌های اندرویدی
مطالعه '7

هر برنامه‌ای در پلتفرم‌های مختلف تنظیماتی دارد که می‌توانید با ورود به آن بخش، تغییراتی در آن‌ها اعمال کنید تا براساس نیاز شما سرویس‌دهی کنند. برای مثال، برنامه تماس، پیام‌رسانی، دوربین و... هرکدام بخش مجزایی را در تنظیمات گوشی به‌ خود اختصاص می‌دهند که برخی جزئیات در آن قابل تغییر است.

تنظیمات اعلان پیامک گوشی شیائومی

تغییر تنظیمات اعلان پیامک گوشی هوشمند به‌طور کلی در پلتفرم‌های مختلف از طریق بخش اختصاصی اعلان در تنظیمات گوشی انجام می‌شود. برای تغییر تنظیمات اعلان پیامک در گوشی شیائومی طبق مراحل زیر پیش بروید.

محیط تنظیمات پیام‌ها گوشی شیائومی

مرحله اول: ابتدا وارد تنظمیات گوشی شیائومی شوید و در بخش تنظیمات (Settings) روی Notification and Control Center بزنید. اگر منوی گوشی شما فارسی باشد نام این بخش «اعلان‌ها و مرکز کنترل» خواهد بود.

مرحله دوم: سپس روی «Ap‌‌plication Notifications» یا به‌عبارتی همان «اعلان برنامه‌ها» بزنید. در این بخش اعلان هر برنامه‌ای را می‌توانید تغییر دهید و براساس نیاز خود آن‌ها شخصی‌سازی کنید.

مرحله سوم: می‌توانید در نوار جست‌وجوی بالای صفحه برنامه «پیام‌ها» یا Messages را جست‌وجو کنید یا با سوایپ‌کردن به‌سمت بالا به ردیف‌های پایینی بروید و روی برنامه «پیام‌ها» بزنید.

مرحله چهارم: اکنون در این بخش می‌توانید نمایش اعلان‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. همچنین، دیگر تنظیمات درباره اعلان‌ها ازجمله نمایش اعلان در هنگام قفل‌بودن صفحه نمایش، پخش صدا، لرزش و... را نیز می‌توانید در این بخش تغییر دهید.

علاوه‌بر امکان تغییر تنظیمات اعلان پیام‌ها در گوشی شیائومی یا به‌طور کلی گوشی‌های هوشمند، امکان غیرفعال‌کردن اعلان‌های تبلیغاتی نیز وجود دارد که برای آسودگی خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن بهره‌مند شوید.

مخفی کردن پیش‌نمایش پیام‌ها

به‌طور پیش‌فرض وقتی پیامک یا هرگونه پیامی از برنامه‌های پیام‌رسان دریافت می‌شود، پیش‌نمایشی از پیام به‌همراه اعلان به‌نمایش درمی‌آید. این موضوع شاید برای عده‌ای خوشایند نباشد؛ بنابراین، با تغییر تنظیمات پیامک شیائومی این امکان وجود دارد تا از نشان دادن پیش‌نمایش پیامک یا پیام‌های دریافتی در زمان قفل بودن گوشی جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از نمایش محتوای پیام، تنظیمات پیامک گوشی شیائومی را طبق مراحل زیر تغییر دهید.

محیط تنظیمات پیام‌ها گوشی شیائومی

مرحله اول: وارد تنظیمات شوید.

می‌توانید برنامه تنظیمات را اجرا کنید و از روش قبلی به تنظیمات اعلان پیامک گوشی برسید یا در قسمت تنظیمات روی Apps بزنید و سپس در بخش مدیریت برنامه‌ها (Manage Apps) برنامه Messages را پیدا کنید و در آن روی Notification بزنید و از آن روش به تنظیم اعلان پیام‌ها دسترسی پیدا کنید.

مرحله دوم: سپس روی ردیف Incoming Messages (پیام‌های ورودی) بزنید تا وارد صفحه تنظیمات مربوط به آن شوید.

مرحله سوم: در این صفحه روی آخرین ردیف یعنی On the Lock Screen بزنید که در منوی فارسی با نام «روی قفل صفحه» نشان داده می‌شود.

مرحله سوم: اکنون از بین سه گزینه پیشنهادی مشخص کنید که می‌خواهید اعلان‌ها نمایش داده شوند یا خیر و در صورت نمایش اعلان محتوای پیام نیز به‌نمایش درآید یا اعلان بدون نمایش محتوا روی صفحه نمایش در حالت قفل صفحه نشان داده شود.

اعلان شناور گوشی شیائومی

اعلان شناور، اعلانی است که پیام دریافتی در بالای صفحه به‌نمایش درمی‌آید و می‌توانید با لمس و کشیدن آن به سمت پایین، بدون بازکردن کامل برنامه پام‌رسان، برای مخاطب پیام و پاسخی ارسال کنید.

برای فعال‌کردن اعلان شناور در تنظیمات گوشی شیائومی می‌توانید در بخش تنظیمات اعلان برنامه گزینه Allow floating notifications را در حالت روشن قرار دهید. این قابلیت را می‌توانید به‌طور شخصی‌سازی شده برای هر برنامه‌ای به‌صورت جداگانه فعال یا غیرفعال کنید.

بی‌صدا کردن مخاطب

برای بی‌صدا کردن مخاطب روش برنامه پیام‌ها را باز کنید و در بین پیام‌هایی که از مخاطبان مختلف دریافت کرده‌اید روی مخاطبی که قصد دارید آن را بی‌صدا کنید، لمس کنید و نگه دارید تا منوی آن باز شود و از بین گزینه‌های موجود روی «بی‌صدا کردن اعلان‌ها» بزنید.

چطور از مخاطبان گوشی بک‌آپ بگیریم؟
چطور از مخاطبان گوشی بک‌آپ بگیریم؟
مطالعه '5

امکان بی‌صدا کردن مخاطب نه‌تنها در برنامه پیام‌ها، بلکه تقریباً در تمام برنامه‌های پیام‌رسان شناخته‌شده وجود دارد و می‌توانید به راحتی با این روش، دریافت اعلان از برخی مخاطبان را فیلتر کنید و در زمان دریافت پیام از آن‌ها هیچ اعلانی نشان داده نشود.

البته، گاهی اوقات ممکن است تنظیماتی تغییر داده شود که از مخاطبی هیچ پیامی دریافت نکنید، برای حل مشکل در دریافت پیامک در گوشی اندروید بهتر است مقاله آن را مطالعه کنید.

فعال‌کردن دارک مود برنامه پیام‌ها شیائومی

محیط تنظیمات پیام‌ها گوشی شیائومی

به‌طور کلی تغییر پس‌زمینه و ظاهر برنامه‌ی پیام‌ها در شیائومی نیاز به برنامه‌های ثالث دارد و از خود برنامه یا تنظیمات گوشی نمی‌توان پس‌زمینه گفت‌وگوها را تغییر داد؛ اما خوشبختانه امکان فعال کردن دارک مود در این برنامه وجود دارد، بدین ترتیب برای فعال‌کردن آن طبق مراحل زیر پیش بروید.

برنامه پیام‌ها یا Messages را باز کنید و از گوشه صفحه روی منوی همبرگری که به‌شکل سه ‌خط است بزنید. سپس، در منوی بازشده روی Choose theme یا «انتخاب پس‌زمینه» بزنید و از پنجره بازشده بین سه گزینه Light، Dark یا حالت System default یکی را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

تغییر تنظیمات پیام‌های گوشی شیائومی این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید اعلان‌ها را مدیریت کنید، چگونگی نمایش اعلان‌ها و محتوای پیام را تعریف کنید و حتی در صورت لزوم نمایش اعلان برخی شماره‌ها یا مخاطبان را خاموش کنید تا پیام‌ها به‌صورت بی‌صدا دریافت شوند.

البته، امکان نصب برنامه‌های ثالث دریافت پیام نیز وجود دارد، اندروید دنیای آزادی است و می‌توانید در صورت داشتن دانش کافی و اطمینان از برنامه‌ای دیگر استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات